Перегляд за Автор "Собченко, Т."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументГригорій Сковорода, його філософія виховання щасливої людини(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Науменко, А.; Собченко, Т.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті розглянуто погляди та ідеї виховання щасливої людини в педагогічній спадщині Г. Сковороди. Йому притаманна була специфіка проведення виховання народу в природніх умовах, зближення до матерії і виховання, що поширювало ідею праці, як провідного чинника запоруки успішності людини. Єднання з природою дозволяє людині збагнути справжню свободу. В своєрідному вихованні є своя особливість, глибоке осмислення краси та людського спілкування, єднання з щільною енергією природи. The article deals with the views and ideas of educating a happy person in the pedagogical heritage of H. Skovoroda. It was inherent in the specificity of conducting education of the people in natural conditions, rapprochement to matter and education, which spread the idea of work as a leading factor in the of human success. Unity with nature allows a person to understand true freedom. This kind of education has its own peculiarity, a deep comprehension of beauty and human communication, unity with the dense energy of of nature.
- ДокументЕдвар де Боно в контексті формування компетентності економічної і фінансової грамотності особистості(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Вінник, Б.; Собченко, Т.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті розглянуто авторську концепцію і методику розвитку нелінійного мислення Едварда де Боно. Едвард де Боно – британський, психолог, письменник, викладач із світовим визнанням. Автор опрацював запропоновану Едвардом де Боно методику під назвою «Шість капелюхів мислення». В контексті обраної спеціальності «Економіка» було розроблено за цією методикою рольову гру, сенс якої полягає в тому, щоб розглянути одну і ту ж проблемну ситуацію з шести незалежних одна від одної точок зору. The article considers the author's concept and methodology of development of nonlinear thinking of Edward de Bono. Edward de Bono is a British psychologist, writer, teacher with world recognition. The author worked out the methodology proposed by Edward de Bono called "Six hats of thinking". In the context of the chosen specialty "Economics" was developed according to this methodology a role-playing game, the meaning of which is to to consider the same problem situation from six independent points of view.
- ДокументКОУЧИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2021) Собченко, Т.; Ворожбіт-Горбатюк, В.; Штефан, Л.У статті порушено актуальну проблему інноваційної діяльності закладів педагогічної вищої освіти. Автори мають позицію, що у контексті зміни ролі педагога в сучасному суспільстві питання підготовки педагогічних фахівців нової генерації є затребуваним та вимагає негайного вирішення. Одним із шляхів вирішення проблеми є введення у цикл загальної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти навчальних дисциплін, які сприятимуть формуванню здатності здобувачів розв’язувати складні професійні задачі, забезпеченню якості навчання і викладання, підтримці, мотивуванню, психологопедагогічного супроводу учасників освітнього процесу, їхнього особистісного та професійного розвитку. Метою статті є конкретизація змістового наповнення навчальноı̈ дисципліни «Коучингові технологіı̈ в освіті» для Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Авторами статті представлено досвід впровадження та змістове наповнення вибіркової навчальної дисципліни «Коучингові технології в освіті» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Наведено перелік загальних і фахо-вих компетентностей, які формуються у майбутніх педагогів під час вивчення дисципліни, уточнено програмні результати. Цільові і змістові аспекти вибіркової навчальної дисципліни презентовано через призму стандартизованих вимог до вчителя загальної середньої освіти. Розкрито методи навчання, серед яких частково-пошуковий, виконання практичних вправ, бесіда, дискусія, робота з основною і допоміжною літературою, ін-формаційними джерелами, розповідь, розв’язання кейсів, практичні вправи, написання есе, ділова гра, складання ментальних карт, сторітелінг, метод кейс-стаді, метод «Світове кафе». Особливу цінність має презентований зміст вибіркової навчальної дисципліни, що складається з двох модулів «Філософія, принципи та види коучингу», «Коучинг в освіті». Представлено тематичний план та форми проведення лекцій та семінарських занять. Конкретизовано особливості проведення занять у формі коучинг-сесій. Перспективи подальших наукових розвідок полягають у розробленні практичних та методичних комплексів до навчальної дисципліни. The article raises the topical problem of innovative activity of pedagogical higher education institutions. The authors take the position that in the context of changing the role of the teacher in the training of pedagogical specialists of the new generation is a popular and modern solution. One of the ways to solve the problem is to introduce into the cycle of general training of applicants for the first (bachelor’s) level of higher education disciplines that will contribute to the formation of students’ ability to solve complex professional problems, quality of teaching and learning, support, motivation, psychological and pedagogical support, their personal and professional development. The purpose of the article is to specify the content of the discipline “Coaching Technologies in Education” for H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The authors of the article present the experience of implementation and content of the selective discipline “Coaching Technologies in Education” for applicants for the first (bachelor’s) level of higher education. The list of general and professional competencies that are formed in future teachers during the study of the discipline is given, the program results are specified. Target and content aspects of the elective course are presented through the prism of standardized requirements for general secondary education teachers. Methods of teaching are revealed, including partial search, performance of practical exercises, conversation, discussion, work with the basic and auxiliary literature, information sources, the story, the decision of cases, practical exercises, writing of the essay, business game, drawing up mental maps, storytelling, case study method, World Cafe method. Of particular value is the presented content of the elective course, which consists of two modules “Philosophy, principles and types of coaching”, “Coaching in education”. The thematic plan and forms of lectures and seminars are presented. The peculiarities of conducting classes in the form of coaching sessions are specified. Prospects for further scientific research are to develop practical and methodological complexes for the discipline.
- ДокументМакаренко А. С. про мету виховання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Бондаренко, Є.; Ворожбіт-Горбатюк, В.; Собченко, Т.В статті розглянуто засоби виховання А. С. Макаренка. Теорія вчення про колектив вважається вагомим доробком у світовій педагогічній думці. Одним із основних положень цієї теорії слід виокремити, що реалізація виховного потенціалу будь-якої діяльності можлива лише в колективі. The article considers the means of education А. S. Makarenko. The theory of the doctrine of the collective is considered a significant achievement in the world pedagogical thought. One of the main provisions of this theory should be highlighted that the realization of the educational potential of any activity is possible only in a team.
- ДокументНоваторський педагогічний рух в Україні як основний чинник виникнення й розвитку авторських шкіл у другій половині ХХ століття(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Собченко, Т.; Смолянюк, Н.У тезах проаналізовано передумови виникнення авторських шкіл в Україні. (Цоведено, що саме новаторський педагогічний рух, спрямований на докорінні зміни.У навчанні й вихованні молоді, виступав важливим чинником виникнення та розвитку авторських шкіл в Україні у другій половині XX століття. Визначено етапи становлення та розвитку авторській шкіл. В тезисах проанализированы предпосылки возникновения авторских школ в Украине. (Цоведено, что именно новаторский педагогический движение, направленное на коренные змини.У обучении и воспитании молодежи, выступал важным фактором возникновения и развития авторских школ в Украине во второй половине XX века. Определены этапы становления и развития авторской школ. The thesis analyzes the background of the emergence of copyright schools in Ukraine. (It is stated that it is an innovative pedagogical movement aimed at radical changes. In the education and upbringing of young people, it was an important factor in the emergence and development of copyright schools in Ukraine in the second half of the XX century. The stages of formation and development of copyright schools were determined.
- ДокументПедагогічні ідеї Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Семенчук, К.; Собченко, Т.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті розглянуто погляди філософа Григорія Сковороди на процес виховання. Він обґрунтовав принцип гуманізму, народності та природовідповідності у вихованні. Принцип гуманізму для філософа – це здатність вихователя розуміти думки дитини, тобто вихованця, вміти співпереживати їм. Г. Сковорода як педагог-гуманіст є прихильником народної школи, вихованці якої б отримували життєво необхідні корисні знання. The article considers the views of philosopher Hryhory Skovoroda on the process of education. He substantiated the principle of humanism, nationality and naturalness in education. The principle of humanism for the philosopher is the ability of the educator to understand the thoughts of the child, that is, the pupil, to be able to to empathize with them. H. Skovoroda as a humanist teacher is a supporter of public school, whose pupils would receive vital useful knowledge.
- ДокументПРАКТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ СЕРВІСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА(ТОВ "Фінтехальянс", 2023-09-18) Собченко, Т.; Желізняк, О.У статті порушено актуальну проблему практичного використання цифрових сервісів в освітньому процесі закладів вищої педагогічної освіти. Актуальність представленого дослідження зумовлена науково-технічним прогресом, дигітизацією всіх сфер життєдіяльності сучасного інформаційно-цифрового суспільства. Глобальні зміни у сфері вищої освіти, зокрема в нинішніх реаліях воєнного стану в Україні, зумовлюють необхідність модернізації вищої освіти на засадах використання сучасних комп’ютерних технологій, інформаційних та цифрових сервісів. Розкрито суть понять «цифровізація освіти», «цифрова трансформація освіти та науки». З’ясовано, що сферу інформатизації та диджиталізації детермінує нормативно-правова база України, що регулює та контролює її здійснення. Окреслено низку факторів, які впливають на розвиток цифрових сервісів в Україні та можливості їх використання в освітньому процесі педагогічних вишів. Проаналізовано переваги практичного застосування цифрових сервісів в організації освітнього процесу закладів вищої педагогічної освіти. Розглянуто практичне застосування цифрових сервісів для організації асинхронного навчання. Окреслено шляхи підвищення інформаційно-цифрової компетентності для всіх учасників освітнього процесу та визначено перспективи подальших досліджень. The article raises the topical issue of the practical use of digital services in the educational process of higher pedagogical educational institutions. The relevance of the presented research is due to scientific and technological progress, the digitalisation of all spheres of life of modern information and digital society. Global changes in the field of higher education, in particular in the current realities of martial law in Ukraine, necessitate the modernisation of higher education on the basis of the use of modern computer technologies, information and digital services. The essence of the concepts of "digitalisation of education" and "digital transformation of education and science" is revealed. It is found that the sphere of informatisation and digitalisation is determined by the legal framework of Ukraine, which regulates and controls its implementation. A number of factors that influence the development of digital services in Ukraine and the possibility of their use in the educational process of pedagogical universities are outlined. The advantages of the practical application of digital services in the organisation of the educational process of higher pedagogical education institutions are analysed. The practical application of digital services for the organisation of asynchronous learning is considered. The ways to improve information and digital competence for all participants in the educational process are outlined. Prospects for further research are outlined.
- ДокументСемантичні особливості англомовних лексичних номінацій ювелірних прикрас (на матеріалі сучасних словників)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-21) Собченко, Т.У статті розглядаються семантичні особливості англомовних лексичних номінацій ювелірних прикрас, що утворюють лексико-семантичне поле (ЛСП). У роботі визначено ядерно-периферійну структуру даного поля, зокрема його ядро, та проаналізовано семантичні відношення між номінаціями ювелірних прикрас як складників поля. The article examines semantic features of English-language lexical nominations of jewellery, which make up a lexical-semantic field. It defines the core-peripheral structure of this field, in particular its core, and analyses semantic relations between jewellery nominations as constituents of the field.
- ДокументСпадок Костянтина Ушинського через призму науково-дослідницької роботи студентів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Калабіна, С.; Собченко, Т.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті розглянуто ідеї організації науково-дослідницької діяльності студентів в розумінні К. Ушинським праці для розвитку особистості, а саме: формування наукових зв’язків вітчизняних учених із колегами із-за кордону, розширення спектру наукових часописів та наукової продукції, підготовленої у співпраці роботодавців, здобувачів, учених, проведення спільних наукових досліджень, практика стажування здібних молодих людей за кордоном, робота наукових семінарів, репетицій, консультацій, організацію підготовки науково-викладацьких кадрів через індивідуальне наставництво, спільна перекладацька робота. The article deals with the ideas of organizing research activities of students in K. Ushinsky's understanding of work for personal development, namely: the formation of scientific relations of domestic scientists with colleagues from abroad, expanding the range of scientific journals and scientific products prepared in cooperation employers, applicants, scientists, joint scientific research, internship practice of capable young people abroad, the work of scientific seminars, rehearsals, consultations, organization of training of scientific and teaching staff through individual mentoring, joint translation work.