Перегляд за Автор "Несен, О. О."
Зараз показано 1 - 20 з 22
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАналіз показників техніко-тактичних взаємодій у баскетболі 3х3(Харківська державна академія фізичної культури, 2023) Мусієнко, А. В.; Несен, О. О.; Цимбалюк, Ж. О.Командні ігрові види спорту на сьогодні інтенсивно розвиваються, з’являються їх нові різновиди. Досягнення українських команд з баскетболу 3х3 на міжнародному рівні значні, але мають епізодичний характер та тенденцію до зниження рейтингових показників. Однією з сучасних тенденцій розвитку ігрових видів спорту, і баскетболу 3х3 зокрема, є урізноманітнення техніко-тактичних дій та взаємодій, що відбувається зі зростанням спортивної майстерності. Актуальність проблеми дослідження зумовлена відсутністю аналізу змагальної діяльності гравців високої кваліфікації в новому виді спорту з урахуванням кількісних та якісних показників техніко-тактичних дій та взаємодій, що необхідно для розробки програм підготовки гравців. Мета: визначення та порівняння показників техніко-тактичних взаємодій у баскетболістів 3х3 високого класу в різних вікових категоріях. Матеріал та методи. Матеріалом дослідження стали ігрові показники виступів провідних збірних команд світу та України з баскетболу 3х3 на міжнародних змаганнях впродовж 2022 року. В дослідженні використовувалися теоретичний аналіз даних науково-методичної літератури, даних мережі Інтернет з проблеми дослідження, педагогічне спостереження, аналіз змагальної діяльності кваліфікованих баскетболістів 3х3, методи математичної статистики. Результати: аналіз ігрових дій баскетболістів 3х3 провідних команд світу та України на міжнародних змаганнях в різних вікових категоріях виявив стійку тенденцію до збільшення кількісних та якісних показників техніко-тактичних взаємодій зі зростанням спортивної майстерності (у національної збірної команди Сербії кількість результативних атак після технікотактичних дій − 46,4 %, після взаємодій – 53,6 %). В збірних командах України така тенденція підтримується, але переважний внесок у результат змагальної діяльності складають індивідуальні дії (у національної збірної команди України – 58 % на 42 % відповідно). В результаті аналізу показників техніко-тактичних взаємодій встановлено значне збільшення як кількості, так і реалізації взаємодій із використанням заслонів в провідних командах світу (від 14 взаємодій при 34 % реалізації у команди Франції U-18, 30 при 40 % Польщі U-23 до 47 взаємодій при 55,3 % реалізації в команді Сербії). В збірних командах України показники кількості цих взаємодій майже не змінні (від 1,0 до 1,5 в середньому за гру) при відносно низькій їх реалізації (від 28,6 % до 37,5 %). Висновки. Отримані кількісні та якісні показники ігрових дій баскетболістів 3х3 провідних команд світу на міжнародних змаганнях в різних вікових категоріях свідчать, що зі зростанням спортивної майстерності найбільший внесок у результат гри приносять результативні техніко-тактичні взаємодії (до 53,6 % Сербія). В збірних командах України переважає індивідуальний стиль гри. Простежується явно виражена тенденція до збільшення технікотактичних взаємодій із використанням заслонів, обсяг яких у висококваліфікованих баскетболістів 3х3 Сербії становить 9,5 в середньому за гру, а їх результативність – 55,3 %. Today, team game sports are developing intensively, new varieties of them are appearing. The achievements of Ukrainian 3x3 basketball teams at the international level are significant, but they are episodic in nature and tend to decrease in rating indicators. One of the modern trends in the development of game sports, and 3x3 basketball in particular, is the diversification of technical and tactical actions and interactions, which occurs with the growth of sportsmanship. The relevance of the research problem is due to the lack of analysis of the competitive activity of highly qualified players in a new sport, taking into account the quantitative and qualitative indicators of technical and tactical actions and interactions, which is necessary for the development of player training programs. Purpose: determination and comparison of indicators of technical and tactical interactions among high-class 3x3 basketball players in different age categories. Material and methods. The material of the study was the performance indicators of the players of the leading national teams of the world and Ukraine in 3x3 basketball at international competitions during 2022. The research used theoretical analysis of data from scientific and methodological literature, Internet data on the research problem, pedagogical observation, analysis of competitive activity of qualified 3x3 basketball players, methods of mathematical statistics. Results: the analysis of the game actions of 3x3 basketball players of the leading teams of the world and Ukraine at international competitions in different age categories revealed a steady tendency to increase the quantitative and qualitative indicators of technical-tactical interactions with the growth of sportsmanship (in the national team of Serbia, the number of effective attacks after technical-tactical actions - 46.4%, after interactions - 53.6%). In the national teams of Ukraine, this trend is supported, but the predominant contribution to the result of competitive activity is made by individual actions (in the national team of Ukraine - 58% to 42%, respectively). As a result of the analysis of indicators of technical and tactical interactions, a significant increase in both the number and implementation of interactions with the use of curtains in the leading teams of the world was established (from 14 interactions with 34% of implementation in the France U-18 team, 30 with 40% of Poland U-23 to 47 interactions with 55.3% implementation in the Serbian team). In national teams of Ukraine, indicators of the number of these interactions are almost unchanged (from 1.0 to 1.5 on average per game) with relatively low implementation (from 28.6% to 37.5%). Conclusions. The obtained quantitative and qualitative indicators of the game actions of 3x3 basketball players of the world's leading teams at international competitions in various age categories show that with the growth of sportsmanship, effective technical-tactical interactions bring the greatest contribution to the result of the game (up to 53.6% of Serbia). The individual style of play prevails in the national teams of Ukraine. There is a clearly expressed tendency to increase technical and tactical interactions with the use of curtains, the volume of which in the highly qualified 3x3 basketball players of Serbia is 9.5 on average per game, and their effectiveness is 55.3%.
- ДокументБаскетбол та його різновиди у фізичній культурі дітей(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Цимбалюк, Ж. О.; Несен, О. О.; Мусієнко, А. В.; Юрченко, І. М.У навчально-методичному посібнику представлено матеріали з історії виникнення і розвитку баскетболу та його різновидів, охарактеризовано техніку й тактику ігор, розглянуто методичні аспекти навчання технічним елементам та тактичним діям, основні правила гри. Матеріал відповідає тематиці викладання блоку змістових модулів «Спортивні та рухливі ігри» навчальної дисципліни «Фізичне виховання» педагогічного ЗВО. Посібник призначений для працівників навчальних закладів, здобувачів освіти ЗВО педагогічного профілю. The teaching and learning tool The textbook presents materials on the history and development of It describes the technique and tactics of the games, It describes the technique and tactics of the games, The methodological aspects of teaching technical elements and tactical actions, basic rules the game. The material corresponds to the topics of teaching Sports and games games" of the discipline "Physical Education". The manual is designed for teachers of the subject "Physical Education". The manual is intended for employees of educational institutions, candidates for education pedagogical profile.
- ДокументВИБІР ВАРІАТИВНИХ МОДУЛІВ ДЛЯ ЗАНЯТЬ ВПРОДОВЖ ОДНІЄЇ НАВЧАЛЬНОЇ ЧВЕРТІ ДЛЯ УЧНІВ 5–6 КЛАСІВ, ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ МОДУЛЬНОЇ ПРОГРАМИ(Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», 2023-04-14) Несен, О. О.В статті наведено обґрунтування та запропонований варіант розподілу варіативних модулів модульної навчальної програми з фізичної культури для 5–6 класів, відповідно до вимог та концепцій реформи НУШ. Застосування наведеної схеми за описаною методикою спростить вчителям процес визначення можливих видів активності на уроках та сприятиме раціональному плануванню процесу фізичної культури у закладах середньої освіти. The article presents the rationale and the proposed variant of distribution of variable modules of the modular physical education curriculum for 5-6 grades, in accordance with the requirements and concepts of the NUS reform. The application of the above scheme according to the described methodology will simplify for teachers the process of identifying possible types of activity in the classroom and will facilitate rational planning of physical education in secondary schools. of secondary education.
- ДокументВизначення показників координаційних здібностей юних фехтувальників(Харківська державна академія фізичної культури, 2021) Клименченко, В. Г.; Несен, О. О.; Никиткин, М. Д.Простежено взаємозв’язок координації рухів між пересуваннями фехтувальними кроками по доріжці у бойовій стійці та точністю виконання заданих рухів руками у фехтувальників 12-13 років. Прослежена взаимосвязь координации движений между передвижениями фехтовальными шагами по дорожке в боевой стойке и точностью выполнения заданных движений руками в фехтовальщиков 12-13 лет. The interrelation of the coordination of movements between movements of fencing steps along the path in a fighting stance and the accuracy of performing given movements with hands in fencers of 12-13 years old is traced.
- ДокументВИКЛАДАННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ «ІСТОРІЯ» ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ(Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, 2022) Несен, О. О.; Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.У статті розглянуто проблему здоров’язбережння учнів закладів середньої освіти під час вивчення окремих тем шкільного предмету «Історія». Мета роботи – підібрати варіанти рухової активності для учнів середніх класів, які б відображали зміст шкільного курсу історії. Актуальним постає питання введення різноманітних форм і засобів фізичної активності під час викладання шкільних уроків. Спонукання учнів до виконання певних рухів через ігрову діяльність створює атмосферу, яка має зацікавити до вивчення історії. Провідним завданням роботи є надання вчителю історії певного інструментарію для визначення видів рухової активності школярів які можна було б застосовувати в уроках. Застосування ігрових форм під час уроку з історії призводить до активного залучення та більш емоційного сприйняття у вивченні матеріалу. А змагальна та рухова діяльність, навіть незначної інтенсивності має сприяти кращому засвоєнню матеріалу. Фізичні вправи та ігрова діяльність на уроках історії має відображати у русі завдання уроку щодо повторення та закріплення отриманого теоретичного матеріалу. Надані розробки прикладів рухових активностей під час вивчення історії. Запропоновані рухові вправи що відтворюють наступний матеріал занять. Для учнів 6 класу за темою «Первісні спільноти. Археологічні культури», для 7 класу за темою «Русь – Україна за часів правління князя Ігоря та княгині Ольги» і для 8 класу за темою «Походження українського козацтва». Наведені в роботі варіанти рухової активності для учнів середніх класів закладів середньої освіти займатимуть від 5 до 7 хвилин заняття. Саме за рахунок незначної тривалості вони можуть бути інтегровані безпосередньо в урок; повністю відповідають змісту шкільної програми за наведеними темами; спрямовані на освітній та виховний процес; спонукають учнів до фізичної активності та мають здоров’язбережувальний характер.The article deals with the problem of health protection of students of secondary education institutions during the study of certain topics of the school subject “History”. The purpose of the work is to choose options for motor activity for middle school students that would reflect the content of the school history course. The question of introducing various forms and means of physical activity during the teaching of school lessons becomes relevant. Encouraging students to perform certain movements through play activities creates an atmosphere that should make them interested in learning history. The main task of the work is to provide the history teacher with certain tools for determining the types of motor activity of schoolchildren that could be used in lessons. The use of game forms during the history lesson leads to active involvement and more emotional perception in the study of the material. And competitive and motor activity, even of minor intensity, should contribute to better assimilation of the material. Physical exercises and game activities in history lessons should reflect in motion the task of the lesson regarding the repetition and consolidation of the theoretical material received. Developments of examples of movement activities during the study of history are provided. Proposed movement exercises that reproduce the following lesson material. For 6th grade students on the topic “Primitive communities. Archaeological cultures”, for the 7th grade on the topic “Rus – Ukraine during the reign of Prince Igor and Princess Olga” and for the 8th grade on the topic “Origins of the Ukrainian Cossacks”. The options for motor activity given in the work for students of middle classes of secondary education institutions will take from 5 to 7 minutes of class. Due to their short duration, they can be integrated directly into the lesson; fully correspond to the content of the school program on the given topics; aimed at the educational and educational process; encourage students to be physically active and have a health-preserving nature.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНОК ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПЕРШОГО КЛАСУ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ(Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Ільченко, А.; Несен, О. О.Мета роботи полягає у складенні віршованих фізкультхвилинок, виконання яких сприятиме оволодінню учнями лексичною компетентністю на уроках англійської мови у закладах початкової освіти відповідно до затвердженої навчальної програми для першого року навчання. Завданням роботи є аналіз присвячених обраній тематиці наукових та методичних джерел; вивчення змісту програми предмета «Англійська мова» для учнів першого класу; складення віршів та підбір простих і зрозумілих для дітей рухів відповідно до змісту обраних тем шкільної програми. Цель работы заключается в составлении стихотворных физкультминуток, выполнение которых будет способствовать овладению учащимися лексической компетентности на уроках английского языка в учреждениях начального образования в соответствии с утвержденной учебной программы для первого года обучения. Задачей работы является анализ посвященных выбранной тематике научных и методических источников; изучение содержания программы предмета «Английский язык» для учащихся первого класса; составления стихов и подбор простых и понятных для детей движений в соответствии с содержанием выбранных тем школьной программы. Для достижения поставленной цели был проведен анализ научной и методической литературы, а также Контент-анализ программы предмета «Английский язык» для учащихся первого года обучения. Освещены основные методы обучения английскому языку в движении, среди которых: «total physical response», метод ассоциативных символов, игровой метод «move-about games», спортивный метод Громыко. Теоретически обосновано пользу использования специально составленных физкультминуток во время уроков английского языка с целью одновременного решения образовательного и оздоровительного задач, которые заключаются в заинтересованности учеников новой темой и закреплении ранее изученного материала, а также переключении внимания учащихся на физические движения, снятия напряжения в мышцах, улучшение эмоционального фона учебно-воспитательного процесса соответственно. Установлен перечень тем учебной программы дисциплины, предложенных для изучения на первом году обучения в начальной школе; определены объем необходимого для усвоения детьми лексического материала. Подобранные и предложены к использованию физкультминутки составлены с учетом требований к содержанию учебной программы предмета «английский язык» для учащихся первого года обучения; физиологических потребностей организма детей младшего школьного возраста; особенностей протекания отдельных психических процессов ребенка. Применение авторских физкультминуток рассматривается как один из методов обучения английскому языку в движении. Практическая значимость результатов исследования заключается в повышении эффективности освоения учащимися первого класса лексических единиц с учетом их возрастных, физических и психических особенностей. The work undertaken is aimed at composing rhymes and designing movements for physical action time, implementation of which will contribute to primary school learners’ mastering lexical competence at English lessons according to the approved curriculum for the first year of learning. The work is focused on analyzing scientific and methodological sources, reviewing the content of the curriculum of “English” subject for first-graders, composing rhymes as well as choosing simple and understandable movements accompanying them drawing from the content of the topics selected from the curriculum. To achieve the objective formulated, the analysis of scientific and methodological literature alongside with the content analysis of the curriculum of “The English Language” subject for the first-grade students was conducted. The main methods applied to teaching English are enumerated, among which are «total physical response», association method, gaming method «move-about games», Gromiko’s sports method. The advantages of using specially composed rhymes and designed movements implemented in physical action time during English lessons are rationalized on the basis of theoretical arguments with a view to simultaneously solving educational and health-improving goals, which imply getting learners interested in a new topic and consolidating the lexical material previously acquired along with shifting learners’ attention to physical movement, relieving muscular tension, improving emotional display of teaching-learning process respectively. The range of the topics taken from the subject curriculum is set, which are prescribed for acquiring during the first year of children’s going to primary school; the amount of the lexical material which is necessary for learners to acquire is determined. The rhymes and movements selected and proposed for use are composed with due regard for the content of the curriculum of «English» subject for first-grade learners, physiological needs of primary-school children’s organism as well as specificities of children’s certain mental processes. Implementation of the designed movements with the rhymes accompanying them is considered to be one of the methods of teaching English in motion. The practical relevance of the research results lies in enhancing effectiveness of first-graders’ acquiring lexical units with their age, physical and psychological features taken into account. Для досягнення поставленої мети було проведено аналіз наукової та методичної літератури, а також контент аналіз програми предмета «Англійська мова» для учнів першого року навчання. Висвітлено основні методи навчання англійської мови в русі, серед яких: «total physical response», метод асоціативних символів, ігровий метод «move-about games», спортивний метод Громико. Теоретично обґрунтовано користь використання спеціально складених фізкультхвилинок під час уроків англійської мови з метою одночасного вирішення освітнього й оздоровчого завдань, що полягають у зацікавленні учнів новою темою та закріпленні раніше вивченого матеріалу, а також переключенні уваги учнів на фізичні рухи, зняття напруження у м’язах, поліпшення емоційного фону навчально-виховного процесу відповідно. Встановлено перелік тем навчальної програми дисципліни, запропонованих для вивчення на першому році навчання в початковій школі; визначено об’єм необхідного для засвоєння дітьми лексичного матеріалу. Підібрані та запропоновані до використання фізкультхвилинки складені з урахуванням вимог до змісту навчальної програми предмету «англійська мова» для учнів першого року навчання; фізіологічних потреб організму дітей молодшого шкільного віку; особливостей протікання окремих психічних процесів дитини. Застосування авторських фізкультхвилинок розглядається як один із методів навчання англійській мові у русі. Практична значущість результатів дослідження полягає в підвищенні ефективності опанування учнями першого класу лексичних одиниць з урахуванням їхніх вікових, фізичних та психічних особливостей.
- ДокументДо питання збереження здоров'я органів зору студентів під час дистанційного навчання(Національний фармацевтичний університет, 2020-04-23) Несен, О. О.; Блізнюк, С. С.У рамках дистанційного навчання студентам доводиться виконувати багато пошукової роботи з різними інформаційними Інтернет джерелами, переглядати відеоконтент від викладачів та проводити багато часу в сидячому положенні перед екраном комп’ютера. В статті наведені вправи, які рекомендується виконувати студентам під час дистанційного навчання задля збереження здоров’я очей та їх функцій. В рамках дистанционного обучения студентам приходится выполнять много поисковой работы с различными информационными Интернет источниками, просматривать видеоконтент от преподавателей и проводить много времени в сидячем положении перед экраном компьютера. В статье приведены упражнения, которые рекомендуется выполнять студентам во время дистанционного обучения для сохранения здоровья глаз и их функций. As part of distance learning, students have to do a lot of search work with various Internet information sources, watch video content from teachers and spend a lot of time sitting in front of a computer screen. The article presents exercises that are recommended for students during distance learning to maintain eye health and function.
- ДокументМІСЦЕ ВПРАВ КРОСФІТУ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ УЧНІВ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Національний технічний університет «ХПІ», 2023-04-27) Завада, Ю. В.; Несен, О. О.В статті розглянуто питання застосування нестандартних підходів та видів фізичної активності на уроках фізичної культури старших школярів. Встановлено позитивний вплив занять кросфітом на мотивацію учнів до занять фізичною культурою а також на формування гармонійного розвитку тіла школярів. Зазначено місце застосування вправ кросфіту як в інваріативній складовій уроку під час розвитку фізичних якостей так і в основній частині уроку з увагою саме на техніку виконання вправ. The article deals with the use of non-standard approaches and types of physical activity in physical education lessons of senior schoolchildren. The positive impact of crossfit training on the motivation of students to to physical education as well as to the formation of harmonious body development. of schoolchildren. The place of application of crossfit exercises in the invariative component of the lesson during the development of physical component of the lesson during the development of physical qualities and in the main part of the lesson with attention is paid to the technique of exercises.
- ДокументНавчання технічним прийомам гри у волейбол учнів 5 класу на уроках фізичної культури(Харківська державна академія фізичної культури, 2021) Кривуца, І.; Несен, О. О.; Стрельникова, Є.Робота присвячена актуальному питанню пошуку шляхів ефективного навчання базовим технічним прийомам волейболу учнів 5 класів за короткий період з тенденцією закріплення вивчених елементів до ступені навички. Работа посвящена актуальному вопросу поиска путей эффективного обучения базовым техническим приемам волейбола учащихся 5 классов за короткий период с тенденцией закрепления изученных элементов в степени навыки. The work is devoted to the topical issue of finding ways to effectively teach the basic techniques of volleyball to students of 5th grade for a short period with a tendency to consolidate the studied elements to the level of skill.
- ДокументОцінка фізичної підготовленості студенів закладу вищої освіти педагогічного профілю(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Несен, О. О.; Клименченко, В. Г.Стаття розкриває рівень розвитку фізичних якостей студентської молоді залежно від статі. Наведені дані педагогічного тестування студентів-філологів, дана оцінка показників фізичної підготовленості. Статья раскрывает уровень развития физических качеств студенческой молодежи в зависимости от пола. Приведенные данные педагогического тестирования студентов-филологов, дана оценка показателей физической подготовленности. The article reveals the level of development of physical qualities of student youth depending on gender. The data of pedagogical testing of students-philologists are resulted, the estimation of indicators of physical fitness is given.
- ДокументПрикладна спрямованість фізичного виховання майбутніх вчителів біології(Харківська державна академія фізичної культури, 2021) Несен, О. О.; Клименченко, В. Г.; Кривенцова, І. В.У статті обґрунтовано необхідність застосування різних видів специфічної фізичної активності, з урахуванням обраної здобувачами вищої педагогічної освіти спеціальності «Біологія». В статье обоснована необходимость применения различных видов специфической физической активности, с учетом выбранной соискателями высшего педагогического образования специальности «Биология». The article substantiates the need to use various types of specific physical activity, taking into account the specialty "Biology" chosen by applicants for higher pedagogical education.
- ДокументПрикладна спрямованість фізкультхвилинок на уроках англійської мови молодших школярів(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2021-03-12) Несен, О. О.; Ільченко, А.У статті проаналізовано прикладну спрямованість фізкультхвилинок на уроках англійської мови молодших школярів. В статье проанализирована прикладная направленность физкультминуток на уроках английского языка младших школьников. The article analyzes the applied orientation of physical education minutes at the lessons of the English language of primary schoolchildren.
- ДокументПРОЄКТНЕ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2024-03-21) Несен, О. О.; Ліхачов, О. Л.У публікації досліджено проєктне навчання на уроках фізичної культури. Запропоновано розглядати проектне навчання у фізкультурній освітній галузі у трьох напрямках: фізична та рухова активність, розумова та організаційна діяльність та творча / конструкторська / інженерна діяльність. Зазначено, що проектна діяльність як метод навчання під час уроків фізичної культури має широкий потенціал. Підготовка варіантів проектів різної спрямованості та тривалості і експериментальна перевірка ефективності їх реалізації під час навчального процесу учнів закладів загальної середньої освіти на початковому, адаптаційному та базовому циклі навчання учнів, на сьогодні є актуальним напрямом наукових досліджень та методичних розробок для вчителів фізичної культури. The publication examines project-based learning in physical education classes. It is proposed to consider project training in the field of physical education in three directions: physical and motor activity, mental and organizational activity, and creative / design / engineering activity. It is noted that project activity as a teaching method during physical education lessons has a wide potential. The preparation of project options of various orientations and durations and the experimental verification of the effectiveness of their implementation during the educational process of students of general secondary education institutions at the initial, adaptation and basic cycle of student training is currently a relevant direction of scientific research and methodical development for physical education teachers.
- ДокументПІДВИЩЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНИХ ЗАВДАНЬ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Ужгородський національний університет, 2023) Несен, О. О.; Козлов, А. В.; Спузяк, В. Б.Недостатній рівень обізнаності вчителів початкових класів у фізкультурній галузі вимагає перегляду та корекції змісту навчальних та робочих програм підготовки здобувачів освіти відповідної спеціальності та застосування нових методичних прийомів при їх впровадженні в практику. Мета дослідження: розглянути можливості підвищення зацікавленості майбутніх вчителів початкової школи до виконання самостійних завдань дисципліни «Фізична культура з методикою викладання» через компетентнісний підхід до формування таких завдань та зміну їх характеру з описового та констатувального на творчий та пошуковий. Застосовані методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури для встановлення актуальності теми; опитування здобувачів освіти для з’ясування суб’єктивної думки студентів стосовно складності та їх зацікавленості при виконанні запропонованих самостійних завдань; педагогічний експеримент з метою дослідити можливості змінити самостійні завдання з описового та констатувального характеру та творчий та пошуковий; методи математичної статистики для обробки отриманих даних. Зміна самостійних робіт студентів на творчий та пошуковий характер із реалізацією готової продукції у практичний діяльності майбутніх вчителів початкових класів підвищила зацікавленість здобувачів у виконанні таких завдань не зважаючи не те, що на їх думку вони стали складнішими. The insuffi cient level of awareness of primary school teachers in the fi eld of physical education requires revision and correction of the content of educational and work programs for training students of the relevant specialty and the use of new methodological techniques in their implementation in practice. The purpose of the study was to consider the methods of increasing the interest of future primary school teachers in performing independent work on the subject "Physical culture with teaching methods" through a competency-based approach to the formation of such tasks. Research methods applied: analysis of scientifi c and methodical literature, survey of education seekers regarding the diffi culty and interest in performing the proposed independent tasks, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. 160 higher education students of the Faculty of Primary Education of H.S.Skovoroda KhNPU participated in the study: 82 students made up the control group and 78 - the experimental group. The pedagogical experiment was conducted in the period from September 2021 to April 2023. At the fi rst stage of the research, a survey of applicants was conducted regarding the diffi culty and interest in performing independent tasks. The formative experiment consisted of the correction of the educational and work programs of the discipline "Physical culture with teaching methods" in relation to changing the nature of independent tasks from descriptive and ascertaining to creative ones with the mandatory implementation of the obtained products (results) and their introduction into the educational process of students of the I bachelor's level of higher education 4th year of education. After conducting the formative stage of the pedagogical experiment, we once again conducted a survey of students about the complexity of independent tasks and interest in their performance. The change of students' independent work to a creative one with the realization of fi nished products in practical activities increased the interest of applicants in performing such tasks, despite the fact that, in their opinion, they have become more diffi cult.
- ДокументРозвиток фізичних якостей молодших школярів засобами рухливих ігор(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Кривуца, І.; Несен, О. О.Стаття присвячена висвітленню питання застосування рухливих ігор на уроках фізичної культури серед молодших школярів. Встановлено позитивний вплив використання різноманітних ігор для розвитку певних фізичних якостей дітей. Статья посвящена освещению вопросы применения подвижных игр на уроках физической культуры среди младших школьников. Установлено положительное влияние использования различных игр для развития определенных физических качеств детей. The article is devoted to the coverage of the use of outdoor games in physical education lessons among elementary school students. The positive effect of using various games to develop certain physical qualities of children has been established.
- ДокументРухова активність студентів засобами фехтування на дистанційній платформі навчання(Харківська державна академія фізичної культури, 2022-02-04) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Несен, О. О.В статті проведено пошук інформації щодо викладання online фізичного виховання та спортивних дисциплін для здобувачів освіти не профільних спеціальностей. Розроблено та представлено комплекси спеціальних вправ для навчання фехтуванню. The article searches for information on online teaching of physical education and sports for non-specialized students. Complexes of special exercises for fencing training have been developed and presented.
- ДокументРухова активність учнів на шкільних уроках з різних предметів(Національний фармацевтичний університет, 2021-04-22) Клименченко, В. Г.; Кривенцова, І. В.; Несен, О. О.; Єнокян, А.Проведено аналіз сучасного стану організації навчального процесу. Надані рекомендації та наведені приклади видів рухової активності учнів на уроках з англійської мови, біології, географії. Проведен анализ современного состояния организации учебного процесса. Даны рекомендации и приведены примеры видов двигательной активности учащихся на уроках английского языка, биологии, географии. Carried out an analysis of the current state of the educational process.Recommendations and examples of types of physical activity of students in lessons of English,biology, geography are given.
- ДокументРухова активність учнів під час шкільних уроків англійської мови(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Несен, О. О.У методичних рекомендаціях висвітлено обґрунтування та доцільність використання методу вивчення англійської мови у русі підчас проведення уроків за шкільною програмою НУШ. Наведені приклади організації та проведення рухливих ігор, квестів, фізкультхвилинок, які висвітлюють навчальний матеріал, сприяють формуванню лексичної, граматичної, фонетичної компетентності школярів. Наявний практичний розрізний матеріал у додатках до методичних рекомендацій спростить педагогам процес підготовки до уроку використовуючи здоров’язберегаючі засоби рухової активності учнів. В методических рекомендациях отражено обоснование и целесообразность использования метода изучения английского языка во время проведения уроков по школьной программе НУШ. Приведены примеры организации и проведение подвижных игр, квестов, физкультминут, освещающих учебный материал, способствуют формированию лексической, грамматической, фонетической компетентности школьников. Имеющийся практический разрезной материал в приложениях к методическим рекомендациям упростит педагогам процесс подготовки к уроку, используя здоровьесберегающие средства двигательной активности учащихся. The methodological recommendations reflect the rationale and feasibility of using the method of learning English during lessons in the NUS school curriculum. Examples of organizing and conducting outdoor games, quests, physical education minutes, covering educational material, contribute to the formation of lexical, grammatical, phonetic competence of schoolchildren. The available practical sectional material in the appendices to the methodological recommendations will simplify the process of preparing for the lesson for teachers, using health-preserving means of students' physical activity.
- ДокументСТУПІНЬ АГРЕСИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ, ЩО СПЕЦІАЛІЗУЮТЬСЯ В ОДНОБОРСТВАХ, ІГРОВИХ ВИДАХ СПОРТУ ТА НЕСПОРТСМЕНІВ(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2022) Несен, О. О.; Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Огарь, Г. О.Мета роботи – визначення типів та ступеня прояву агресивності у здобувачів вищої освіти різної статі, які займаються одноборствами, ігровими видами спорту та не займаються спортом. Методологія. У дослідженні брали участь 115 студентів, з них: 62 юнака та 53 дівчини віком 16-19 років, які навчаються на факультетах фізичного виховання і спорту та іноземної філології. Серед спортсменів було обрано тільки тих, хто займається спортивними іграми та одноборствами. Спортивна кваліфікація учасників від I розряду до майстрів спорту України. Під час роботи використовувались такі методи дослідження: 1) аналіз наукової та методичної літератури; 2) психологічне тестування (опитувальник Л. Г. Почебут). Опитувальник складається із 40 запитань, на які студентам необхідно відповісти «так» або «ні». Психологічне тестування проводилося у спокійній повсякденній атмосфері у межах навчальних аудиторій університету; 3) педагогічне спостереження; 4) методи статистичної обробки отриманої інформації. Наукова новизна. Проведено опитування здобувачів вищої освіти щодо ступеня проявів агресивності; наведено дані порівняння отриманих результатів між юнаками й дівчатами, спортсменами та неспортсменами; доповнено дані проявів агресії у спортивних іграх та одноборствах. Результати. Встановлені найбільш притаманні типи агресивності для студентів, які займаються спортивними іграми, одноборствами та неспортсменів: вербальна агресивність найбільш притаманна юнакам-неспортсменам, фізична агресивність – юнакам, що спеціалізуються у спортивних іграх, предметна агресивність – дівчатам, що обрали для себе спортивні ігри; емоційна агресивність та самоагресія найбільш притаманні дівчатам, що спеціалізуються у одноборствах. Висновки. Найнижчий загальний рівень агресивності спостерігався у юнаків-одноборців, найвищий рівень – у дівчат, що спеціалізуються у спортивних іграх. До того ж юнаки та дівчата-неспортсмени та дівчата, що спеціалізуються в одноборствах, мають значно нижчий ступінь прояву фізичної агресії, ніж юнаки та дівчата, що спеціалізуються у спортивних іграх, та юнаки-одноборці. The purpose of the article – the determination of types and degree of manifestation of aggression in applicants of higher education of different genders who are engaged in martial arts, playing sports and not engaged in sports. Methodology. The study involved 115 students, including 62 boys and 53 girls aged 16-19, who was studying at the faculties of physical education and sports and foreign philology. Among the athletes, only those who play sports and martial arts were selected. The participants had sports qualification from the I category to masters of sports of Ukraine. The research methods were used: 1) analysis of scientific and methodological literature; 2) psychological testing (questionnaire LG Pochebut). The questionnaire consists of 40 questions. The students need to answer «yes» or «no». Psychological testing was conducted in usual ambiance in the university classrooms; 3) pedagogical observation; 4) methods of mathematical statistics. Scientific novelty. A survey was conducted to establish manifestations of aggressiveness; the data of comparison of the obtained results between boys and girls, athletes and non-athletes are given; the data of manifestations of aggression in sports games and martial arts are supplemented. Results. The most common types of aggression for students involved in sports games, martial arts and non-athletes: verbal aggression is most common for young non-athletes, physical aggression – for young men specializing in sports games, subject aggression – for girls who have chosen sports games; emotional aggression and self-aggression are most characteristic of girls who specialize in martial arts. Conclusions. It was found that among young men the highest score of general aggression is observed in non-athletes, and the lowest – in martial arts athletes. Among girls, the highest score of general aggression was recorded in athletes who specialize in sports games, the lowest – in girls who have not been involved in sports. Analyzing the types of aggression and their severity, we see that the most characteristic: verbal aggression to boys not athletes, physical aggression – to boys specializing in sports games, object aggression – to girls who have chosen sports games, emotional aggression and self-aggression are most characteristic of girls, specialize in martial arts.
- ДокументФізичне виховання з елементами фехтування на факультеті іноземної філології(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Несен, О. О.; Клименченко, В. Г.У методичних рекомендаціях викладені основні положення теорії та практики проведення занять з фізичного виховання з елементами фехтування для студентів факультету іноземної філології Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Автори приділили увагу як висвітленню теоретичної частини проведення занять, так і навели конкретні фізичні вправи для навчання та закріплення технічних прийомів фехтування та розвитку фізичних якостей; навели приклади фізкультурних хвилинок українською та англійською мовами; розкрили послідовність організації та проведення туристичного походу вихідного дня зі студентами. Весь матеріал, наведений у методичних рекомендаціях відповідає змісту навчальної програми дисципліни «Фізичне виховання з елементами фехтування» для студентів факультету іноземної філології ХНПУ імені Г. С. Сковороди. The methodological recommendations outline the main provisions of the theory and practice of physical education classes with fencing elements for students of the faculty of foreign philology of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The authors paid attention to both to cover the theoretical part of the exercise and also presented concrete physical exercises for fencing training and consolidation of fencing techniques and development of physical qualities. The authors also gave examples of the physical training minutes in Ukrainian and English; revealed the sequence of organization and conduct of a hiking trip on a weekend with students. The whole material, given in the methodical recommendations corresponds to the content of the curriculum physical training with fencing elements" for students Faculty of Foreign Philology of H. S. Skovoroda KhNPU.