Перегляд за Автор "Зуб, С. С."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументГамильтонова динамика симметричного волчка во внешних аксиально-симметричных полях. Магнитное удержание твердого тела(Национальная академия наук Украины, Институт кибернетики им. В. М. Глушкова НАН Украины, Институт космических исследований НАН Украины и ГКА Украины, 2018) Зуб, С. С.В статье предложен новый подход к исследованию динамической устойчивости магнитных тел во внешних аксиально-симметричных полях. Рассматривается гамильтониан, описывающий широкий класс математических моделей симметричного волчка, который взаимодействует с внешними аксиально-симметричными полями и однородным полем силы тяжести. Метод применен к ряду известных и новых математических моделей. У статті запропоновано новий підхід до дослідження динамічної стійкості магнітних тіл у зовнішніх аксіально-симетричних полях. Розглядається гамільтоніан, який описує широкий клас математичних моделей симетричної дзиґи, яка взаємодіє з зовнішніми аксіально-симетричними полями та однорідним полем сили тяжіння. Метод застосовано до ряду відомих і нових математичних моделей. A new approach of study the dynamical stability of the magnetic bodies in the external axially symmetric magnetic fields is proposed in this article. The hamiltonian for a wide class of mathematical models of interaction a symmetrical top with external axially symmetric fields and homogeneous field of gravity force is considered. The method was applied to some known and new mathematical models.
- ДокументГрід-технології в освіті та наукових дослідженнях(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид. «Мітра», 2018-12-12) Прокопенко, А. І.; Зуб, С. С.; Ляшко, Н. І.У статті розглянуто один з новітніх інструментів, що включає в себе останні досягнення в області кібернетичної науки - грід-технології, і його застосування в навчальному процесі та наукових дослідженнях.В статье рассмотрен один из новейших инструментов, включающий в себя последние достижения в области кибернетической науки – грид -технологии, и его применение в образовании и научных исследованиях. The article discusses one of the latest tools, which includes the latest achievements in the field of cybernetic science - grid technology, and its application in education and research.
- ДокументМожливості дизайн-мислення в інноваційній педагогічній діяльності(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Яловега, І. Г.; Пономарьова, Н. О.; Зуб, С. С.Використання методів дизайн-мислення в інноваційній педагогічній діяльності, окрім основного призначення – створення інноваційних продуктів, надає і додаткову користь – етапи процесу стають засобами реалізації базових цінностей Національної академії педагогічних наук: людиноцентризму, розвитку особистості, гуманізму, академічної свободи, партнерства, відкритості, інноваційності та зв‘язку з практикою. Использование методов дизайн-мышления в инновационной педагогической деятельности, кроме основного назначения – создание инновационных продуктов, предоставляет и дополнительную пользу – этапы процесса становятся средствами реализации базовых ценностей Национальной академии педагогических наук человекоцентризма, развития личности, гуманизма, академической свободы, партнерства, открытости, инновационности и связи с практикой. The use of design thinking methods in innovative pedagogical activities, in addition to the main purpose – creating innovative products, provides additional benefits – the stages of the process become a means of implementing the basic values of the National Academy of Pedagogical Sciences: humanism, personality development, humanism, academic freedom, partnership, openness and connection with practice.
- ДокументРозвиток е- інфраструктури в системі освіти і науки України(Харківський національний університет радіоелектроніки, видавець ПФ «Колегіум», 2020) Зуб, С. С.; Прокопенко, А. І.; Яловега, І. Г.Мета дослідження — аналіз технічних та со- ціально-економічних факторів, які впливають на розвиток дослідницької е-інфраструктури України. Використовуючи принцип «Responsible Research and Innovation (RRI)», який надає перевагу соціально важливим інноваціям та дослідженням, та підходи дизайн-мислення, автори запропонували власну концепцію розбудови дослідницької е-інфраструк- тури, яку доцільно розпочати з формування освітньої е-інфраструктури. Аналіз показує, що це повинно стати поштовхом для об’єднання вже існуючих е- інфраструктур у вітчизняній науці та освіті й сприя- тиме ефективній інтеграції майбутньої дослідницької е-інфраструктури України в європейську та світову дослідницьку е-інфраструктури. Цель исследования — анализ технических и социально-экономических факторов, которые ока- зывают влияние на развитие исследовательской е-инфраструктуры Украины. Используя принцип «Responsible Research and Innovation (RRI)», который ориентируется на социально важные инновации и исследования, а также подходы дизайн-мышления, авторы предложили собственную концепцию постро- ения исследовательской е-инфраструктуры, которую целесообразно начать с формирования образователь- ной е-инфраструктуры. Анализ показывает, что это должно стать толчком для объединения уже сущест- вующих е-инфраструктур в отечественной науке и образовании, а также поспособствует эффективной интеграции будущей исследовательской е-инфра- структуры Украины в европейскую и мировую ис- следовательскую е-инфраструктуры. A transfer of grid technologies that were developed for the needs of the scientific community for use them in the educational environment is proposed. Specific areas of application and innovative prospects for the development of e-infrastructure in the educational environment of modern university areconsidered. To solve these tasks the article proposed to use the best practices of the Grid Enabled Remote Instrumentation with Distributed Control and Computation project. The purpose of the project was to use the abilities of grid for the safe and remote joint work of the research teams for ensure monitoring and control of the instruments and transfer of experimental data that are generated and stored on the distributed scientific equipment in grid. The key element of the future research e-infrastructure become the Instrument Element that consists of the connected set of services that provide all the necessary functionality for configuring, managing and monitoring the measuring devices like sensor, dummy and smart instruments or the complex scientific facilities. Instrument Element ensures the interaction the devices with external grid. It is shown that grid provides all the technical capabilities for integrating educational and research environment of the modern universities. The use of grid technologies in distance learning form is aimed on students gaining practical skills in working with equipment of physical, chemical, biological and other educational and research laboratories. The aim of our research is to analyze the technical and socio-economic factors that influence the development of the research e-infrastructure of Ukraine. Using the principle of Responsible Research and Innovation that distinguishes socially important innovations and research and approaches like design thinking we have proposed the own concept of building of national research e-infrastructure that must start from formation of educational e-infrastructure. Analysis shows that such consistency should become impetus for integration of the existing e-infrastructures of domestic science and education and will also contribute to the effective integration of future research e-infrastructure of Ukraine into European and world research e-infrastructures.