Перегляд за Автор "Давидович, Л. В."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикористання вокально-педагогічної спадщини М. Глінки в процесі виховання співацького голосу(Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-24) Давидович, Л. В.У статті висвітлюються актуальні питання культурної спадщини, як динамічного явища, яке має тенденції до постійних змін та інтерпретацій. Підкреслюється значення дослідження вокально-педагогічних принципів М Глінки, як фундатора вітчизняної вокальної школи. В статье рассматриваются актуальные вопросы культурного наследия, как динамичекого явления, которое имеет тенденции к изменению и развитию. Подчеркивается значение исследования вокально-педагогических принципов М. Глинки, как основателя отечественной вокальной школы. The article deals with topical issues of cultural heritage, as a dynamic phenomenon that has a tendency to change and develop. The importance of the study of the vocal and pedagogical principles of M. Glinka as the founder of the national vocal school is underlined.
- ДокументВокально-виконавська творчість М. І. Глінки(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018) Давидович, Л. В.Велике значення щодо професійної підготовки майбутнього вчителя мистецтва набувають вокально-виконавські принципи М. І. Глінки. Большое значение в профессиональной подготовке будущего учителя искусства приобретают вокально-исполнительские принципы М. И. Глинки. Great value in preparation of future teacher professionaloj arts are becoming vocal performing principles Glinka.
- ДокументПроблема виконавської інтерпретації у процесі вокальної підготовки майбутнього вчителя мистецтва(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016-04-12) Давидович, Л. В.У статті розглядаються проблемні питання стосовно виконавської інтерпретації, які виникають у процесі вокального виховання. Інтерпретація як проблема існує у прямій залежності від розвитку музичного мистецтва, від його стильових змін та нових підходів до вокального виконавства. Науковці розглядають виконавську інтерпретацію як основу успішної музично-педагогічної діяльності, вважають її необхідним елементом фахової компетентності педагога-музиканта. В статье рассматриваются проблемные вопросы, связанные с исполнительской интерпретацией, возникающие в процессе вокального воспитания. Интерпретация как проблема существует в прямой зависимости от развития музикального искусства, от его жанрових изменений и нових подходов к вокальному исполнительству. Ученые рассматривают исполнительскую интерпритацию как основу успешной музикально-педагогической деятельности. The article deals with issues related to performing interpretation which arise in the process of education of future teachers of vocal art. Interpretation problems are in direct proportion to the development of musical art, in relation to innovation in the approach to vocal performance. Scientists consider performing interpretations as a basis for successful musical and pedagogical activities. It is considered an essential element of the professional competence of the teacher-musician. In practice, very often the teacher of voice training is confronted with alarming slowness of thinking of the student performing his work in a passive way. The lack of independence and initiative in working with the vocal and podium, and the inability to work with the product as a whole. Therefore, in our view, there is a need to consider in detail the elements of preparation of Arts and Performing by analysis of the product in the voice training. Consequently, there is no doubt that analysis of the artistic performance is absolutely necessary because it gives a clear idea about the features of content and form of the work; it provides an understanding of the interaction of artistic means; it contributes to a better memorization of musical material; it creates understanding of the expressive possibilities of the elements of musical language, etc ... Conventionally, this process can be divided into several stages. First of all, you need to master the musical and literary material. Knowing the content of the work, you should be familiar with literature "around" the work. It can be art and literature (related to the historical period, written in the book), critiques, studies on the style of the work, etc ..It is important to define the musical drama work to be able to feel and thoroughly understand the unique nature of the work being studied. Nor can we ignore the instructions of pace, nuances and other musical features because they contain very important information and means of interpretation.
- ДокументПроблема виконавської інтерпретації в процесі вокальної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-04-15) Давидович, Л. В.У статті розглядаються проблемні питання стосовно виконавської інтерпретації, які виникають у процесі вокального виховання. Інтерпретація як проблема існує у прямій залежності від розвитку музичного мистецтва, від його стильових змін та нових підходів до вокального виконавства. Науковці розглядають виконавську інтерпретацію як основу успішної музичнопедагогічної діяльності, вважають її необхідним елементом фахової компетентності педагога-музиканта. В статье рассматриваются проблемные вопросы, касающиеся исполнительской интерпретации, возникающие в процессе вокальной подготовки. Интерпретация как проблема существует в прямой зависимости от развития музыкального искусства, его стилевых изменений и новых подходов к вокальному исполнительству. Ученые рассматривают исполнительскую интерпретацию как основу успешной музыкально-педагогической деятельности, считают ее необходимым элементом профессиональной компетентности педагога-музыканта. The article discusses problematic issues related to performing interpretations that arise in the process of vocal training. Interpretation as a problem exists in direct proportion to the development of musical art, from its stylistic changes and new approaches to vocal performance. Scientists consider performing interpretation as the basis of successful musical and pedagogical activity, consider it a necessary element of the professional competence of a musician teacher.
- ДокументПроблема готовності майбутнього вчителя мистецтва до професійної діяльності(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-12-23) Давидович, Л. В.У статті характеризуються наукові підходи стосовно проблеми професійної готовності та історичні етапи їх розвитку. Розглядається взаємозалежність термінів «підготовка» та «готовність» майбутнього вчителя мистецтва до професійної діяльності. В статье характеризуются научные подходы к проблеме профессиональной готовности и исторические этапы их развития. Рассматривается взаимозависимость терминов «подготовка» и «готовность» будущего учителя искусства к профессиональной деятельности. In article characterizes the scientific approaches and the historical stages of the professional readiness problem. There is importance interdependence of the terms «training» and «readiness» the future teacher of the art to the professional activity. Most scholars consider preparing students for the formation of the professional qualities and readiness for the various activities, as processes that have their own peculiarities and patterns. Given the above, the terms "preparation" and "readiness" should not be regarded as synonymous, these concepts are interdependent. This is explained first of all by the fact that one or another quality of the readiness of the specialist is determined exactly by which he received the training. The term "preparation" does not by chance mean a dynamic process, the purpose of which is the formation of the professional quality, which is "readiness". That is why the terms “preparation” and “readiness” are considered by most scholars as interrelated and interdependent.
- ДокументХарактер наукових підходів до професійної підготовки майбутнього вчителя мистецтва(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-10-22) Давидович, Л. В.У статті характеризуються головні наукові підходи щодо професійної підготовки майбутнього вчителя мистецтв: контекстного, особистісно-центрованого, діяльнісного, культурологічного, технологічного та ін. Аналізується їх зміст і спрямованість. В статье характеризуются главные научные подходы к профессиональной подготовки будущего учителя искусств: контекстного, личностно-центрированного, деятельностного, культурологического, технологического и др. Анализируется их содержание и направленность. He article characterizes the main scientific approaches to the training of future art teachers: contextual, personality-centered, activity, cultural, technological, etc... Analyzes their content and direction.