Перегляд за Автор "Борисенко, К. В."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ МІЖНАРОДНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ З ОЦІНКИ ЯКОСТІ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Борисенко, К. В.У кваліфікаційній роботі на основі аналізу, систематизації та узагальнення науково-методичної літератури описано історію розвитку шкільної математичної освіти в Україні; схарактеризовано суть поняття «оцінка якості математичної освіти», визначено роль і місце міжнародних досліджень TIMSS, PISA, учнівських олімпіад у підвищені якості математичної освіти українських учнів; розроблено систему завдань для підготовки учнів до міжнародного дослідження якості математичної освіти за темою «Елементи теорії ймовірностей»; досліджено вплив реалізації розробленої системи завдань на якісні показники навчання учнів; розроблено методичні рекомендації для вчителів щодо підготовки учнів до міжнародного дослідження якості математичної освіти за темою «Елементи теорії ймовірностей». In the qualification work, based on the analysis, systematization, and generalization of scientific and methodological literature, the history of the development of school mathematics education in Ukraine is described; the essence of the concept of «quality assessment of mathematics education» is characterized, the role and place of international studies TIMSS, PISA, and student Olympiads in improving the quality of mathematics education of Ukrainian students are determined; a system of tasks for preparing students for the international study of the quality of mathematics education on the topic «Elements of probability theory» is developed; the impact of the implementation of the developed system of tasks on the quality indicators of student learning is investigated; methodological recommendations for teachers on the preparation of students for the international study of the quality of mathematics education on the topic «Elements of probability theory» are developed.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ МІКРОПРОЦЕСОРНОЇ ТЕХНІКИ В МОДЕЛЮВАННІ ЕКСПЕРИМЕНТІВ З ФІЗИКИ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Борисенко, К. В.; Клімов, М. В.У тезах розглянуто можливість застосування мікропроцесорної техніки для моделювання експериментів з фізики в процесі навчання в закладах середньої освіти. Використання сучасних технічних приладів значно підвищує ефективність засвоєння знань та надає можливість розвитку здібностей учнів, що передбачає створення умов для творчості, саморозвитку та профорієнтації; вироблення бажання і вміння бути необхідним, корисним суспільству. The theses consider the possibility of using microprocessor technology for modeling physics experiments in the process of learning in secondary education institutions. The use of modern technical devices significantly increases the efficiency of knowledge acquisition and provides an opportunity to develop students' abilities, which involves creating conditions for creativity, self-development and career guidance; developing the desire and ability to be necessary and useful to society.
- ДокументЛабораторні роботи з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Пономарьова, Н. О.; Сидоренко, О. В.; Грановська, Т. Я.; Борисенко, К. В.Присвячено систематизації досвіду та встановленню особливостей проведення лабораторних робіт з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання (на прикладі фізикоматематичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди). Розглянуто можливості способів використання фото та відеозйомки фізичних та хімічних дослідів для їх багаторазового їх показу у вигляді синхронної й асинхронної трансляції. Описано порядок виконання лабораторних робіт на основі застосування фотота відеоматеріалів, наведено відповідні приклади. Схарактеризовано проведення лабораторних робіт з фізики і хімії в умовах дистанційного навчання з використанням інтерактивних симуляторів та моделей на різних платформах. Описано проведення лабораторних робіт з фізики та хімії із використанням спеціалізованих віртуальних лабораторій, наведено приклади роботи з ними на заняттях. Описано досвід використання авторських програмно-методичних комплексів для забезпечення проведення лабораторних робіт з хімії, які в умовах дистанційного навчання активно використовуються в освітньому процесі — на прикладі SchoolKit. Встановлено, що проведення лабораторних робіт з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання може бути забезпечено кількома способами: доступом до колекцій фото- та відеоматеріалів фізичних та хімічних дослідів; демонстраціями лабораторних експериментів у синхронному режимі засобами відеоконференцій; використанням віртуальних симуляцій та моделей фізичних і хімічних об’єктів, процесів, явищ; використанням віртуальних фізичних та хімічних лабораторій; застосуванням програмно-методичних комплексів з фізики та хімії. Перспективними напрямами подальших досліджень визначено вивчення ефективності розглянутих способів проведення лабораторних робіт в умовах дистанційного навчання у практиці підготовки майбутніх учителів фізики та хімії та розробка відповідних методичних рекомендації із узагальненням набутого досвіду закладів вищої педагогічної освіти. The article is devoted to the systematization of experience and establishing the peculiarities of conducting laboratory work in Physics and Chemistry in the training of future teachers in the conditions of distance learning (on the example of the Faculty of Physics and Mathematics of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University). Possibilities of using photo and video recording of physical and chemical experiments for their repeated display in the form of synchronous and asynchronous broadcasting are considered. The procedure for performing laboratory work based on the use of photos and video materials is described, and relevant examples are given. Conducting laboratory work in physics and chemistry in the conditions of distance learning using interactive simulators and models on various platforms is characterized. Laboratory work in physics and chemistry using specialized virtual laboratories is described, examples of working with them in classes are given. The experience of using the author's software-methodological complexes to ensure laboratory work in chemistry is described, which are actively used in the educational process in the conditions of distance learning — using SchoolKit as an example. It has been established that conducting laboratory work in physics and chemistry in the training of future teachers in the conditions of distance learning can be ensured in several ways: access to collections of photos and video materials of physical and chemical experiments; demonstrations of laboratory experiments in synchronous mode by means of video conferences; using virtual simulations and models of physical and chemical objects, processes, phenomena; using virtual physical and chemical laboratories; using software and methodical complexes in physics and chemistry. Prospective areas of further research are the study of the effectiveness of the considered methods of conducting laboratory work in the conditions of distance learning in the practice of training future teachers of physics and chemistry and the development of appropriate methodological recommendations with the generalization of the acquired experience of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументТенденції розвитку природничих наук на прикладі проведення наукових конференцій на базі ЗВО України(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Племянник, Д. М.; Ловчикова, В. М.; Борисенко, К. В.У доповіді розглянуто тенденції розвитку природничих наук через заохочення здобувачів освіти брати участь у дослідницькій роботі з актуальних задач, проаналізовано заклади вищої освіти з підготовки учителів, на базі яких проводяться наукові конференції за напрямком природничих наук, наведено приклади декількох педагогічних університетів України зі статистикою вже проведених та запланованих конференцій на поточний рік. The report examines the trends in the development of natural sciences through the encouragement of education seekers to participate in research work on current problems, analyzes higher education institutions for teacher training, on the basis of which scientific conferences in the field of natural sciences are held, provides examples of several pedagogical universities of Ukraine with statistics of already held and scheduled conferences for the current year.