Перегляд за Автор "Єсіна, Н. О."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ТВОРЧОСТІ ТА ІННОВАЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Єсіна, Н. О.Розглянуто взаємозв’язок творчості та інноваційної педагогічної діяльності майбутнього вчителя. Рассмотрена взаимосвязь творчества и инновационной педагогической деятельности будущего учителя.
- ДокументВОЛОНТЕРСЬКІ ПРОЄКТИ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-25) Єсіна, Н. О.У публікації розглянуто поняття волонтерство. Зазначено, що волонтерство надає широкі можливості для реалізації власних волонтерських ініціатив та всебічного розвитку особистості, але потребує фінансової підтримки з боку окремих організацій та бізнесу. Проте, волонтерські проєкти повинні стати частиною соціальної підприємницької діяльності в Україні, що забезпечить отримання ефективних результатів, як у добровільній діяльності, так і у бізнесі. The publication discusses the concept of volunteering. It is noted that volunteering provides ample opportunities for the implementation of one's own volunteer initiatives and comprehensive personal development, but requires financial support from individual organisations and businesses. However, volunteer projects should become part of social entrepreneurial activities in Ukraine, which will ensure effective results in both voluntary work and business.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СЕМІНАРСЬКО-ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ І СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Васильєва, М. П.; Єсіна, Н. О.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.Методичні рекомендації до семінарсько-практичних занять розроблені згідно з пограмою обов'язкової навчальної дисципліни "Актуальні проблеми соціальної роботи і соціальної педагогіки", складеної відповідно до рівня підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузі знань 23 Соціальна робота, спеціальності 231 Соціальна робота. Мета вивчення навчальної дисципліни "Актуальні проблеми соціальної роботи і соціальної педагогіки" – формування і закріплення у майбутніх фахівців уявлення про сучасну соціальну роботу і соціальну педагогіку як наукові галузі, що розвиваються і мають практичне втілення в оновленій соціальній політиці, соціальній і соціально-педагогічній діяльності. Methodical recommendations for seminar-practical classes were developed according to the program of the compulsory educational discipline "Actual problems of social work and social pedagogy", compiled according to the level of training of specialists of the second (master's) level of higher education, field of knowledge 23 Social work, specialty 231 Social work . The purpose of studying the academic discipline "Actual problems of social work and social pedagogy" is to form and consolidate in future specialists the idea of modern social work and social pedagogy as scientific fields that are developing and have a practical embodiment in updated social policy, social and socio-pedagogical activities.
- ДокументПОНЯТТЯ ТА СУТНІСТЬ СОЦІАЛЬНОЇ ІНКЛЮЗІЇ У СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Стрельнікова, О. О.; Єсіна, Н. О.У статті розглянуто поняття та сутність інклюзії у сучасному українському суспільстві. Наведено характеристику основних форм інклюзії, соціальної та освітньої, в сучасній Україні. Основну увагу приділено поняттю та сутності соціальної інклюзії, а також здійснено порівняльний аналіз понять «інклюзія» та «інтеграція», з метою визначення спільних та відмінних рис даних процесів. З метою обґрунтування поняття та сутності соціальної інклюзії у соціальній роботі проаналізовано та узагальнено підходи до визначення соціального включення. The present article is devoted to the problems of inclusion in modern Ukrainian society. The concept and essence of inclusion are studied from the point of view of the theory of social comprehension (of the essence of inclusive group), dynamics of social structure and social interactions. The inclusion is divided into social and educational forms according to the modern approaches to considering types of inclusion. The main forms of inclusion are analyzed from the point of view of pedagogical and social sciences. Special attention is given to the social inclusion in modern Ukrainian society. The comparative analysis of the categories «integration» and «inclusion» is carried out and the main common and distinctive features of these categories are determined in the article. It is said that social inclusion can be analyzed only in context of social exclusion, because they are both parts of the same social process. The potential of such further analysis are researched. The peculiarities of the process of social inclusion in modern Ukrainian society are analyzed. The main characteristics of social inclusion are described in the article on the basis of analysis of modern scientific literature. Special attention is given to the social inclusion in social work and social science. From the point of view of socio-pedagogical science social inclusion is analyzed as democratic action about comprehension somebody or the whole social group into some activity or cultural process. Social inclusion in modern Ukrainian society becomes social mechanism, some kind of an instrument, aimed at overcoming the barriers and constraints on the path to social well-being, which radically changes the existing state social politics. The results of the research are used in the social work, pedagogical and social sciences.
- ДокументПоняття та сутність інтегрованих соціальних служб як інноваційної технології у соціальній роботі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-22) Єсіна, Н. О.В статті розглянуто інтегровані соціальні служби – це інноваційна технологія у соціальній роботі, яка спрямована на комплексне надання соціальних послуг населенню з метою відновлення втрачених соціальних зв’язків у тісній взаємодії з усіма соціальними інституціями громади. Соціальні працівники таких служб можуть ініціювати створення комплексу нових послуг та надання їх у різних галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту. В статье рассмотрены интегрированные социальные службы – это инновационная технология в социальной работе, направленная на комплексное предоставление социальных услуг населению с целью восстановления утраченных социальных связей в тесном взаимодействии со всеми социальными институтами общества. Социальные работники таких служб могут инициировать создание комплекса новых услуг и предоставление их в различных областях образования, здравоохранения, социальной защиты. The article considers integrated social services, an innovative technology in social work that aims to provide comprehensive social services to the population in order to restore lost social ties in close cooperation with all social institutions in society. Social workers of such services can initiate the creation of a set of new services and their provision in different areas of education, health care, social protection.
- ДокументПРОФІЛАКТИКА НАРКОМАНІЇ СЕРЕД ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Єсіна, Н. О.; Полякова, К. М.У публікації проаналізовано теоретичні та практичні аспекти з профілактики наркотичної залежності серед підлітків. Зазначено, що ефективним засобом соціально-педагогічної профілактики вживання наркотичних речовин підлітками є відеолекторій. Використання відеолекторію як провідного засобу соціально-педагогічної профілактики вживання наркотичних речовин підлітками здатне активізувати їхні особистісні ресурси, забезпечити підвищення соціальної активності та стійкості до негативного зовнішнього впливу. The publication analyses theoretical and practical aspects of drug addiction prevention among adolescents. It is noted that an effective means of social and pedagogical prevention of drug use by adolescents is a video lecture. The use of video lectures as a leading means of socio-pedagogical prevention of drug use by adolescents can activate their personal resources, increase social activity and resistance to negative external influences.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ФАХІВЦІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ ВІКТИМНОСТІ ДІТЕЙ З НЕПОВНИХ СІМЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Єсіна, Н. О.; Кузнецов, А. І.У статті проаналізовані різні підходи до визначення поняття «віктимність», дано авторське визначення поняття «віктимність»; схарактеризовані види жертв несприятливих умов соціалізації особистості: реальні, потенційні, латентні; узагальнено рівні віктимності особистості: соціально-психологічна віктимність; професійна віктимність; «вікова» віктимність; висвітлені проблеми, з якими зіткаються неповні сім’ї: труднощі особистісного характеру, матеріально-фінансові питання; алкоголізм, аморальні та асоціальні вчинки; визначено профілактику віктімності дітей з неповних сімей як сукупність конкретних соціально-педагогічних, психологічних, організаційних, управлінських, культурно-виховних заходів, що здійснюються з метою попередження, зменшення або усунення негативних явищ, шляхом виявлення і ліквідації причин і умов, які сприяють віктимній поведінці дітей з неповних сімей; розкрито професійну підготовку майбутніх соціальних працівників до профілактики віктимності дітей з неповних сімей» як процес набуття здобувачами під час навчання необхідних знань, умінь, навичок, досвіду щодо сутності, особливостей, форм, методів та технологій здійснення профілактичної роботи з дітьми, схильними до віктимної поведінки, а також можливості відтворювати їх у майбутній професійній діяльності; виявлено готовність майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладі загальної середньої освіти як результат зазначеної підготовки; схарактеризовано компоненти готовності майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп’ютерної адикції молодших школярів у закладі загальної середньої освіти: когнітивний, мотиваційно-особистісний, діяльнісний. The article analyzes various approaches to the definition of the concept of "victimhood", the author’s definition of the concept of "victimhood" is given; characterized types of victims of unfavorable conditions of socialization of the individual: real, potential, latent; the levels of individual victimization are summarized: socio-psychological characteristics of the individual; professional victimhood; "age-related" victimhood; investigation of a person’s pathological condition; the problems of single-parent families are highlighted: problems of a personal nature, some of them are related to a change in the marital status of a single mother, divorced or widowed; adaptation to a new way of life; material and financial issues; alcoholism, immoral and antisocial acts; the prevention of victimization of children from single-parent families is defined as a set of specific socio-pedagogical, psychological, organizational, managerial, cultural and educational measures, which are carried out with the aim of preventing, reducing or eliminating negative phenomena, by identifying and eliminating the causes and conditions that contribute to the victim behavior of children from incomplete families; the professional training of future social workers for the prevention of victimization of children from single-parent families" was revealed as a process of acquisition by the acquirers during training of the necessary knowledge, abilities, skills, experience regarding the essence, features, forms, methods and technologies of preventive work with children prone to victim behavior, as well as opportunities to reproduce them in future professional activities; the readiness of future social pedagogues to prevent computer addiction among younger schoolchildren in a general secondary education institution was revealed as a result of the specified training; the components of the readiness of future social pedagogues for the prevention of computer addiction among younger schoolchildren in a general secondary education institution are characterized: cognitive, motivational and personal, activity.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ФАХІВЦІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ СОЦІАЛЬНОЇ ДЕЗАДАПТАЦІЇ ОБДАРОВАНИХ СТАРШОКЛАСНИКІВ(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2023-05-25) Єсіна, Н. О.У статті проаналізовані різні підходи до визначення феномену «обдарованість»; на основі аналізу наукової літератури виявлені труднощі, з якими зіткаються обдаровані старшокласники у процесі їх соціалізації; розкрито поняття соціальної дезадаптації учнів; дано авторське визначення поняття «підготовка майбутніх соціальних фахівців до профілактики соціальної дезадаптації обдарованих старшокласників»; визначено готовність як результат процесу підготовки майбутніх соціальних фахівців до профілактики соціальної дезадаптації обдарованих старшокласників. The article analyzes various approaches to defining the phenomenon of "giftedness"; based on the analysis of scientific literature, the difficulties faced by gifted high school students in the process of their socialization were identified; the concept of social maladjustment of students is revealed; the author's definition of the concept "training of future social specialists to prevent social maladjustment of gifted high school students" is given; preparedness is determined as a result of the process of training future social specialists for the prevention of social maladjustment of gifted high school students.
- ДокументРОЛЬ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ У ПРОФІЛАКТИЦІ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-11-20) Єсіна, Н. О.; Стрельнікова, О. О.У статті розглянуто девіантну поведінку як систему дій і вчинків людей, соціальних груп, що суперечать соціальним нормам або визнаним у суспільстві шаблонам і стандартам поведінки. Всі ці поняття дуже близькі, вони мають соціально-психологічний зміст і характеризують цю категорію підлітків з позиції соціальної норми, а точніше, невідповідності їй. Найбільш характерними виявами поведінки таких дітей є: агресивність, конфлікти з учителями, батьками, ровесниками, бродяжництво, вживання алкоголю і наркотиків, правопорушення. Перспективним і важливим напрямом соціальної роботи і соціальної педагогіки з подолання девіантної поведінки підлітків є соціальна профілактика, організація і здійснення якої потребує комплексного підходу. Соціальна реклама є ефективним інструментом інформативного та профілактичного впливу на поведінку підлітка, на формування його моральних цінностей та позитивних норм поведінки для запобігання, нейтралізації й локалізації соціальних проблем у молодіжному середовищі. В статье рассмотрено девиантное поведение как систему действий и поступков людей, социальных групп, противоречащие социальным нормам или признанным в обществе шаблонам и стандартам поведения. Все эти понятия очень близки, они имеют социально-психологический смысл и характеризует эту категорию подростков с позиции социальной нормы, а точнее, несоответствия ей. Наиболее характерными проявлениями поведения таких детей являются: агрессивность, конфликты с учителями, родителями, сверстниками, бродяжничество, употребление алкоголя и наркотиков, правонарушения. Перспективным и важным направлением социальной работы и социальной педагогики по преодолению девиантного поведения подростков является социальная профилактика, организация и осуществление которой требует комплексного подхода. Социальная реклама является эффективным инструментом информативного и профилактического воздействия на поведение подростка, на формирование его нравственных ценностей и положительных норм поведения для предотвращения, нейтрализации и локализации социальных проблем в молодежной среде. The article considers deviant behavior as a system of actions and deeds of people, social groups, contrary to social norms or socially recognized patterns and standards of behavior. All these concepts are very close, they have a socio-psychological meaning and characterize this category of adolescents from the standpoint of the social norm, or rather, inconsistency with it. The most characteristic manifestations behaviors of such children are: aggression, conflicts with teachers, parents, peers, vagrancy, alcohol and drug use, delinquency. A promising and important area of social work and social pedagogy to overcome the deviant behavior of adolescents is social prevention, the organization and implementation of which requires a comprehensive approach. Social advertising is an effective tool for informative and preventive influence on the behavior of adolescents, the formation of their moral values and positive norms of behavior to prevent, neutralize and localize social problems in the youth environment.
- ДокументСОЦІАЛЬНА АКТИВНІСТЬ ПІДЛІТКІВ ІЗ НЕПОВНИХ СІМЕЙ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Єсіна, Н. О.; Кузнецов, А. І.У публікації досліджено особливості впливу неповної сім’ї на формування соціальної активності підлітків. Засвідчено негативні та позитивні аспекти ситуації неповної сім’ї у формуванні соціальної активності підлітків. The publication examines the peculiarities of the influence of a single-parent family on the formation of social activity of adolescents. The negative and positive aspects of the single-parent family situation in the formation of social activity of adolescents are shown.
- ДокументСОЦІАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ПІДЛІТКІВ ЕТНОПЕДАГОГІЧНИМИ ЗАСОБАМИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Артюшенко, В. В.; Єсіна, Н. О.У публікації розглянуто соціальне виховання підлітків етнопедагогічними засобами у закладах загальної середньої освіти. Серед численних засобів формування соціального виховання підлітків надзвичайно велика роль належить етнопедагогічним, які мають генетичний зв’язок з надбанням наших предків і виступають як специфічна форма пізнання, праці, спілкування та мистецтва. До них відносяться казки, прислів'я, приказки, рідна мова, усна народна творчість (фольклор), національна міфологія і символіка, народне мистецтво, національні традиції, звичаї й обряди, народні ігри й іграшки тощо. Зазначено, що роль етнопедагогічних засобів у соціальному вихованні підлітків у закладах загальної середньої освіти поступово зростає і спонукає до використання їх у соціально-педагогічній практиці. Вони морально орієнтують особистість, допомагають регулювати поведінку людини в певній життєвій ситуації. The publication examines the social education of teenagers using ethno-pedagogical means in institutions of general secondary education. Among the numerous means of forming the social education of adolescents, an extremely large role belongs to ethno-pedagogical ones, which have a genetic connection with the heritage of our ancestors and act as a specific form of knowledge, work, communication and art. These include fairy tales, proverbs, sayings, native language, oral folk art (folklore), national mythology and symbolism, folk art, national traditions, customs and rites, folk games and toys etc. It is noted that the role of ethno-pedagogical tools in the social education of teenagers in general secondary education institutions is gradually increasing and encourages their use in socio-pedagogical practice. They are morally oriented personality, help to regulate a person's behavior in a certain life situation.
- ДокументТЕХНОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПРОФІЛАКТИКИ СУЇЦИДАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИМИ ЗАСОБАМИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Бейник, К. В.; Єсіна, Н. О.У статті проаналізовані різні підходи до визначення поняття «технологія», схарактеризовані види технологій, розкриті риси соціально-педагогічної технології такі як: універсальність, конструктивність, результативність, гнучкість; дано авторське визначення поняттю технологія соціальної профілактики суїцидальної поведінки старших підлітків у закладах загальної середньої освіти як системи послідовних дій, способів, засобів, етапів щодо створення у закладах загальної середньої освіти умов для успішної соціалізації старших підлітків на основі мінімізації або повного усунення факторів, які впливають на появу суїцидальних проявів у підлітковому середовищі; розроблено та обґрунтовано технологію соціальної профілактики суїцидальної поведінки старших підлітків у закладах загальної середньої освіти, що мала на меті зниження ризику і рівня проявів суїцидальної поведінки у підлітковому середовищі та передбачала наступні етапи: підготовчий, основний, підсумковий; виявлені головні принципи: гуманізму, системності, диференційного підходу, опори на позитивний потенціал особистості, на яких базувалась дана технологія. The article analyzes various approaches to the definition of the concept of "technology", characterizes the types of technologies, characterizes the features of socio-pedagogical technology: universality, constructiveness, effectiveness, flexibility; the author’s definition of the concept of the technology of social prevention of suicidal behavior of older adolescents in institutions of general secondary education is given as a system of sequential actions, methods, means, stages for creating in institutions of general secondary education conditions for the successful socialization of older adolescents based on the minimization or complete elimination of factors that affect emergence of suicidal manifestations in the adolescent environment; the technology of social prevention of suicidal behavior of older adolescents in institutions of general secondary education was developed and substantiated, which aimed to reduce the risk and level of manifestations of suicidal behavior in the adolescent environment and provided for the following stages: preparatory, main, final; identified tasks and principles: humanism, systematicity, differential approach, reliance on the positive potential of the individual, on which this technology was based.
- ДокументФормування безпечної поведінки підлітків у соціальних мережах(Харківська академія неперервної освіти, 2023) Єсіна, Н. О.У статті проаналізовані різні підходи до визначення поняття «соціальні мережі» як технологічні комплекси організації та управління обмінами електронною інформацією між суб’єктами соціальних відносин, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами й навичками; на основі аналізу наукової літератури виявлені позитивні та негативні сторони соціальних мереж, які впливають на становлення та розвиток особистості підлітка; визначена роль соціальних мереж на сучасному етапі розвитку суспільства, яка проявляється в представництві інтересів не тільки соціальних груп, але й цілих соціальних верств населення; виявлено негативний вплив соціальних мереж на особистість підлітка, що проявляється в розширенні видів діяльності підлітків у віртуальному просторі, прагненні до самостійності та дорослості, експериментів над собою, що призводить до появи ризикованої діяльності як в Інтернет-мережі, так і в реальному житті; розкрито поняття безпечної поведінки в соціальних мережах як сукупності дій особистості під час користування Інтернетом, що сприяють задоволенню потреб і водночас запобігають можливості завдання збитків, заподіяних фізичному, психічному, соціальному благополуччю та майну самої людини й інших людей. Наведено авторське визначення безпечної поведінки підлітків у соціальних мережах як напрям соціального виховання із забезпечення сукупності дій підлітків у соціальних мережах, що характеризують обізнаність їх про ризики та правила поведінки в соціальних мережах, уміннями зважено реагувати в ризикованих ситуаціях, контролювати емоційний стан, відповідально ставитися до власної діяльності в Інтернет-просторі; виділено основні правила безпечної поведінки в соціальних Інтернет-спільнотах; виокремлено структурні компоненти безпечної поведінки підлітків у соціальних мережах: пізнавальний, мотиваційний та вчинково-рефлексивний. The article analyzes various approaches to defining the concept of "social networks" as technological complexes of organization and management of electronic information exchanges between subjects of social relations united by common interests, information needs and skills; based on the analysis of scientific literature, the positive and negative aspects of social networks, which influence the formation and development of the adolescent's personality, were identified; the defined role of social networks at the current stage of the development of society, which is manifested in the representation of the interests of not only social groups, but also entire social strata of the population; the negative influence of social networks on the personality of a teenager was revealed, which is manifested in the expansion of the types of activities of teenagers in the virtual space, the desire for independence and adulthood, experiments on themselves, which leads to the appearance of risky activities both on the Internet and in real life; the concept of safe behavior in social networks is revealed as a set of actions of an individual while using the Internet, which contribute to the satisfaction of needs and at the same time prevent the possibility of causing damage to the physical, mental, social well-being and property of the person himself and other people. The author's definition of the safe behavior of adolescents in social networks is given as a direction of social education to ensure a set of actions of adolescents in social networks, which characterize their awareness of the risks and rules of behavior in social networks, the ability to respond appropriately in risky situations, to control their emotional state, to be responsible for their own activities in the Internet space; the main rules of safe behavior in social Internet communities are highlighted; structural components of safe behavior of adolescents in social networks are distinguished: cognitive, motivational and action-reflexive.
- ДокументІнтелектуальні ігри як метод профілактики девіантної поведінки підлітків(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Єсіна, Н. О.Обгрунтовані інтелектуальні ігри як метод профілактики девіантної поведінки підлітків. Обоснованные интеллектуальные игры как метод профилактики девиантного поведения подростков.