Результати пошуку

Зараз показано 1 - 10 з 13981
  • Документ
    Видо-часові відношення як композиційний засіб організації ліричного твору
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Олексенко, О. А.
    У статті втілено задум з’ясувати роль послідовності й співвідношення видо-часових форм дієслова для організації поетичного тексту, оскільки ці форми моделюють хронотоп, що  лежить в  основі твору. Доведено, що композиційні можливості видо-часових форм залежать від їхніх типових й  оригінальних функцій, з’ясовано поширеність тих чи тих форм у  ліричних текстах, їхню кореляцію для вираження авторського задуму та участь у низці стилістичних прийомів і фігур. Дослідження граматичної, системної згрупованості видо-часових форм уможливлює виявлення мовних засобів організації текстів різного типу, зокрема й поетичних. В статье воплощен замысел выяснить роль последовательности и соотношения видо-временных форм глагола для организации поэтического текста, так как эти формы моделируют хронотоп, что лежит в основе произведения. Доказано, что композиционные возможности видо-временных форм зависят от их типичных и оригинальных функций, установлена распространенность тех или иных форм в лирических текстах, их корреляцию для выражения авторского замысла и участие в ряде стилистических приемов и фигур. Исследование грамматической, системной группировки видо-временных форм делает возможным выявление языковых средств организации текстов разного типа, в том числе и поэтических. The article implements the idea to  reveal the role of  the sequence and correlation of vyd-tense verbal forms in the organization of a lyric text. The research is topical because it studies vyd-tense ties between verbs of a text in order to interpret it and identify the author’s ideas and intentions. The idea is motivated by the fact that vyd-tense verbal forms are the main bearers of textual chronotope features, a means of the reconstruction of life and thought dynamics; these forms have powerful stylistic potential, which has often become the object of linguists’ attention. The study concentrates on the wide use of the Present Non-Actual tense in lyrics and on its influence on creating the compositional frame of a text as well as on its active part in forming such stylistic devices as anaphora, epiphora, repetition, refrain, juxtaposition, a frame narrative, etc. The article studies the effect of the use of verbs of opposite vyd forms within the bounds of the same temporal plane. The research presents the semantic load of grammar tense forms that change one another transmitting the dynamics of the lyric plot. In view of this, attention is paid to the retrospective type of temporal composition (from Present to Past or from Past or Present Non-Actual to Historical Present) and the prospective type, which appears during the switchover of present forms (rarely past) and future forms. The observations presented in the article aim to show that the analysis of the sequence and correlation of vyd-tense verbal forms is important for the interpretation of a lyric text because grammar tense forms are the basis of the fictional time of a text, and they mold the image of the time developing in a literary work. The analysis of the grammatical systemic clusters of vyd-tense verbal forms allows revealing the language means of organizing texts of various types, poetic in particular.
  • Документ
    Кваліфікаційний іспит з перевірки додаткових компетенцій "Економіка та фінанси"
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-26) Соляр, В. В.
    Представлена програма і методичні рекомендації є навчальним виданням, що визначають порядок проведення та зміст кваліфікаційного іспиту з перевірки додаткових компетенцій «Економіка та фінанси» для здобувачів освітнього рівня бакалавр, складені на підставі Положення про підсумкову атестацію здобувачів вищої освіти, відповідають змісту та вимогам освітніх програм «Економіка», «Економіка, управління та право», навчальному та робочому планам спеціальності, а також іншим нормативно-правовим документам з організації освітнього процесу в ХНПУ імені Г. С. Сковороди та нормативно-правовим актам з питань освіти. Методичні рекомендації стануть у нагоді як здобувачам, так і викладачам професійних дисциплін за вибором, членам кваліфікаційних комісій. Представленная программа и методические рекомендации являются учебным изданием, определяют порядок проведения и содержание квалификационного экзамена по проверке дополнительных компетенций «Экономика и финансы» для соискателей образовательного уровня бакалавр, составленные на основании Положения об итоговой аттестации соискателей высшего образования, соответствуют содержанию и требованиям образовательных программ «Экономика»,«Экономика, управление и право», учебным и рабочим планам специальности, а также другим нормативно-правовым документам по организации образовательного процесса в ХНПУ имени Г. С. Сковороды и нормативно-правовым актам по вопросам образования. Методические рекомендации пригодятся как соискателям, так и преподавателям профессиональных дисциплин по выбору, членам квалификационных комиссий. The presented programme and methodological recommendations are a training publication, determine the order and content of the qualification examination to check the additional competences "Economics and Finance" for applicants of the educational level Bachelor, compiled on the basis of the Regulations on the final certification of candidates for higher education, correspond to the content and requirements of educational programmes "Economics", "Economics, Management and Law", curriculum and work plans of the specialty, as well as other regulatory legal documents. Methodological Recommendations will be useful for both applicants and teachers of professional disciplines of choice, members of qualification commissions.
  • Документ
    К проблеме психотерапии неврозов
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Костикова, О. В.
    В статье освещается проблема психотерапии неврозов. Психотерапия в сочетании с медикаментозным лечением позволяет ослабить или нивелировать болезненные симптомы, характерные для неврозов и невротических состояний, ускоряет процесс выздоровления, способствует реконструкции психического здоровья личности. У статті висвітлюється проблема психотерапії неврозів. Психотерапія в поєднанні з медикаментозним лікуванням дозволяє послабити або нівелірувати хворобливі симптоми, характерні для неврозів і невротичних станів, прискорює процес одужання, сприяє реконструкції психічного здоров'я особистості. The article highlights the problem of psychotherapy of neuroses. Psychotherapy combined with medication can alleviate or level out the painful symptoms characteristic of neuroses and neurotic conditions, speed up the healing process, and contribute to the reconstruction of personal mental health.
  • Документ
    ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Галяс, А. Г.; Рой, О. С.
    У статті розглянуто змішане навчання з перспективним напрямком в освіті, який поєднує переваги аудиторного та дистанційного навчання. Використання змішаного навчання в освіті може забезпечити більш активну діяльність здобувачів освіти в навчальному процесі. Також змішане навчання дозволяє підвищити якість освіти порівняно з виключно дистанційним навчанням. В статье рассмотрено смешанное обучение по перспективным направлениям в образовании, которое сочетает преимущества аудиторного и дистанционного обучения. Использование смешанного обучения в образовании может обеспечить более активную деятельность соискателей образования в учебном процессе. Также смешанное обучение позволяет повысить качество образования по сравнению с исключительно дистанционным обучением. The article considers blended learning with a promising direction in education, which combines the advantages of classroom and distance learning. . The use of blended learning in education can provide more active activities of students in the learning process. Also, blended learning can improve the quality of education compared to only distance learning.
  • Документ
    МЕДІАРЕСУРСНА ПІДТРИМКА ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Єременко, А. С.
    В статті розглянута медіаресурсна підтримка діяльності вчителя математики, яка надає змоги ефективно створити змістову основу для розв’язання прикладних задач відповідно до потреб конкретного уроку. Застосування медіаресурсної підтримки діяльності вчителя – одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку сучасної освіти, зокрема математичної. Проблема медіаресурсної підтримки діяльності вчителя математики є достатньо актуальною в сучасних реаліях цифровізації освіти. В статье рассмотрена медиаресурсная поддержка деятельности учителя математики, которая предоставляет возможности эффективно создать содержательную основу для решения прикладных задач в соответствии с потребностями конкретного урока. Применение медиаресурсной поддержки деятельности учителя – одна из самых важных и устойчивых тенденций развития современного образования, в частности математического. Проблема медиаресурсной поддержки деятельности учителя математики достаточно актуальна в современных реалиях цифровизации образования. The article considers the media resource support of mathematics teacher's activity, which provides opportunities to effectively create a content basis for solving applied tasks in accordance with the needs of a particular lesson. Application of media-resource support of teacher's activity is one of the most important and sustainable trends in the development of modern education, in particular mathematics education. The problem of media resource support for mathematics teacher's activities is quite relevant in the current realities of digitalization of education.
  • Документ
    Педагогічна освіта України: протиріччя та шляхи виходу із кризи
    (Харків. нац. ун-т радіоелектроніки ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2019) Зеленська, Л. Д.; Куц, Г. М.; Микитюк, С. О.
    Метою статті став аналіз проблем та протиріч, які склалися в системі педагогічної освіти України та спроба визначити шляхи її реформування. Целью статьи стал анализ проблем и противоречий, сложившихся в системе педагогического образования Украины и попытка определить пути ее реформирования. The purpose of the article was to analyze the problems and contradictions that have developed in the system of pedagogical education in Ukraine and an attempt to determine the ways of its reform.
  • Документ
    Інноваційний механізм реалізації маркетингової стратегії з просування екопродуктів на українському ринку
    (Інтернет-видання ХТЕК КНТЕУ, 2020-12-15) Кривошеєва, Н. М.; Гузенко, Г. М.; Щебликіна, Т. А.
    У данній статті авторами було розглянуто інноваційний механізм реалізації маркетингової стратегії з просування екопродуктів на українському ринку. В умовах сьогодення актуальним питанням є забезпечення екологічної безпеки харчових продуктів. Екологічна безпека продуктів харчування – це глобальна проблема, яка впливає не лише на здоров’я, але й на добробут держави в цілому. В данной статье авторами был рассмотрен инновационный механизм реализации маркетинговой стратегии по продвижению экопродуктов на украинском рынке. В современных условиях актуальным вопросом является обеспечение экологической безопасности пищевых продуктов. Экологическая безопасность продуктов питания – это глобальная проблема, которая влияет не только на здоровье, но и на благосостояние государства в целом. In this article, the authors considered an innovative mechanism of marketing strategy for the promotion of eco-products in the Ukrainian market. In modern conditions, the urgent issue is to ensure environmental safety of food products. Ecological safety of food is a global problem that affects not only health, but also the welfare of the state as a whole.
  • Документ
    Teaching «Fundamentals of Health» with the application of cloud technologies
    (EDITORIAL PRIMMATE S.A.S, 2022-01) Sobchenko, T.; Smolianiuk, N.; Panchenko, V.; Tverdokhlib, T.; Dotsenko, S.
    The aim of the article is to analyze the results of teaching the subject «Fundamentals of Health» in grades 5–9 in the conditions of distance learning with the application of cloud technologies. The following methods were used for the study: videoconferences, explanations, interviews, surveys, tests for formative and summative assessment, performing practical tasks, works, projects, compiling instructions to tasks, creating educational presentations and videos. The article substantiates the possibility of teaching the subject «Fundamentals of Health» in grades 5–9 using cloud technology and educational platforms in the conditions of distance learning, such as: Google Classroom, Zoom, Meet, Edpuzzle. The results of 5–9-grade students’ academic performance were analyzed and it was found that grades 5, 6, and 9 showed a fairly high level of academic achievement, while for the students of 7th and 8th grades this indicator was quite low. The obtained results are explained by the difference in motivation, experience of blended learning and students’ age psychological peculiarities, parents’ inclusion in the educational process, various types of practical tasks. The prospects for further use of distance education are highlighted in the article. They include application of tried and tested cloud technologies, systematic and comprehensive professional development of teachers; teacherparent cooperation, preparing guidelines for students’ parents; adapting types of tasks and their content to the conditions of distance and blended learning; launching teachers’ own YouTube channels. Метою статті є аналіз результатів організації викладання предмету «Основи здоров’я» у 5–9 класах з використанням хмарних технологій у дистанційному форматі. Для дослідження були використані такі методи: відеоконференції, пояснення, бесіди, опитування, тести для здійснення поточного та підсумкового контролю, виконання практичних завдань, робіт, проєктів, складання інструктажу до виконання завдань, створення навчальних презентацій та відеоматеріалів. У статті обґрунтовано можливість викладання предмету «Основи здоров’я» у 5–9 класах з використанням хмарних технологій та освітніх платформ у дистанційному форматі а саме: Google Classroom, Zoom, Meet, Edpuzzle. Проаналізовано результати навчальних досягнень учнів 5–9 класів та виявлено, що 5, 6, та 9 класи продемонстрували досить високий низьким. З’ясовано, що результати зумовлені різною вмотивованістю, досвідом змішаного навчання та віковими психологічними особливостями учнів, включенням до освітнього процессу батьків, різними видами практичних завдань. Висвітлено пропозиції щодо використання у подальшій роботі дистанційної освіти: застосування вже перевірених та освоєння нових хмарних технологій; систематичне та системне підвищення кваліфікації учителів; співпраця педагогів з батьками та підготовка посібників для батьків школярів; адаптування видів завдань та їх змісту до умов дистанційного та змішаного навчання; ведення власного Ютуб каналу кожним учителем.
  • Документ
    From the experience of organizing artistic and productive activities of older preschool children by means of distance education in the conditions of quarantine measures for the spread of COVID-19
    (Educational Technology Quarterly, 2021) Trubavina, I. M.; Vorozhbit-Gorbatyuk, V. V.; Shtefan, M. V.; Kalina, K. Ye.; Dzhus, O. V.
    The relevance of the article relates to the need for continuing preschool education under quarantine conditions to prevent the spread of COVID-19 by means of distance technologies and preparation of children for STEAM education. Artistic and productive activities are considered to be the resource of STEAM education. The aim of the article is to substantiate educational opportunities of distance education programs for undertaking artistic and productive activities of older preschool children on quarantine. Research methods: theoretical analysis, surveys, generalization of experience, analysis of children’s products, parental feedback. The scientific basis of the study is a set of approaches of different levels. Scientific novelty of the research is two-fold. The possibility of organizing artistic and productive activities of older preschool children by means of remote technologies in terms of preparing parents to interact with educators and organizational, technical, informational assistance to children. The features of the organization of such education in Ukraine under conditions of introducing quarantine measures are revealed. Practical significance is viewed through development and approbation of the content of classes on artistic and productive activities, integrated with the fundamentals of mathematics. There have been developed the questionnaires on digital competence for educators and digital literacy for parents. Актуальність статті пов'язана з необхідністю продовження дошкільної освіти в умовах карантину для запобігання поширенню COVID-19 засобами дистанційних технологій та підготовки дітей до STEAM-освіти. Художньо-продуктивна діяльність розглядається як ресурс STEAM-освіти. Мета статті - обґрунтувати освітні можливості програм дистанційної освіти для занять художньо-продуктивною діяльністю дітей старшого дошкільного віку в умовах карантину. Методи дослідження: теоретичний аналіз, опитування, узагальнення досвіду, аналіз дитячих продуктів, відгуки батьків. Наукову основу дослідження становить сукупність підходів різних рівнів. Наукова новизна дослідження полягає у двох аспектах. Розкрито можливості організації художньо-продуктивної діяльності дітей старшого дошкільного віку засобами дистанційних технологій з точки зору підготовки батьків до взаємодії з педагогами та організаційної, технічної, інформаційної допомоги дітям. Розкрито особливості організації такої освіти в Україні в умовах запровадження карантинних заходів. Практичне значення вбачається у розробці та апробації змісту занять з художньо-продуктивної діяльності, інтегрованих з основами математики. Розроблено опитувальники з цифрової компетентності для педагогів та цифрової грамотності для батьків.
  • Документ
    Писемне мовлення і графічна комунікація: прагматичні лінії перетину
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Аленіна, Т. О.
    Проблема вивчення специфіки функціювання одиниць графеміки належить до таких, що потребують міждисциплінарного підходу. Положення про мотивованість мовних знаків системою екстра-та інтралінгвальних чинників, поступ, розвиток та можливість трансформації одиниць мовної системи, взаємозв'язок між усною й писемною формами мовлення, зокрема змістом і формою його вираження, належать до методологічних постулатів мовознавства, що не є новими, однак потребують розвитку з урахуванням нових дослідницьких парадигм. Проблема изучения специфики функционирования единиц графемики относится к требующих междисциплинарного подхода. Положение о мотивированности языковых знаков системой высшего и интралингвальних факторов, продвижение, развитие и возможность трансформации единиц языковой системы, взаимосвязь между устной и письменной формами речи, в частности содержанию и форме его выражения, относящиеся к методологическим постулатов языкознания, не являются новыми, однако нуждаются в развитии с учетом новых исследовательских парадигм. The problem of studying the specifics of the functioning of grapheme units is one that requires an interdisciplinary approach. The position on the motivation of language signs by a system of higher and intralingual factors, the promotion, development and possibility of transformation of units of the language system, the relationship between oral and written forms of speech, in particular the content and form of its expression, are not new, but need development taking into account new research paradigms.