БУЛІНГ: ПОНЯТТЯ І СУТНІСТЬ
Завантаження...
Дата
2021
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Дрогобицький державний педагогічний університет імені І. Франка, Гельветика
Анотація
У статті представлено результати теоретичного вивчення проблеми булінгу у зарубіжних і вітчизняних дослідженнях. З’ясовано, що існує формальний і нормативний підходи до розуміння булінгу. Як соціальне явище булінг можна спостерігати у відносинах як дітей, так і дорослих. Проаналізовано генезу поняття «булінг», що виникло на позначення особи, яка проявляє агресію. Із часом лексичне значення розширилось і з’явилися нові тлумачення булінгу. Нині булінг трактують як повторювану агресивну поведінку. Визначилися суб’єкти булінгу: булер, жертва булінгу і спостерігачі. Сучасні дослідники визначають форми і наслідки булінгу, що, у свою чергу, актуалізувало дослідження правових аспектів зазначеної проблематики. Обґрунтовано актуальність проблеми булінгу серед школярів, які найчастіше стають учасниками цькувань і внаслідок відсутності досвіду, психологічної рівноваги, підтримки з боку дорослих неспроможні самостійно вибудувати конструктивну траєкторію протистояння агресії, тому окреслено негативний вплив булінгу на розвиток особистості підлітка. Визначено відмінні риси і причини цькування в освітньому просторі. Ними часто стають відмінності у моральному, духовному, інтелектуальному розвитку; соціальний статус; переважання фізичної сили. Зазвичай жертвою стає особа, яка відрізняється чимось від інших. The article considers the results of theoretical study of the problem of bullying in foreign and domestic studies. It has
been found that there are formal and normative approaches to understanding bullying. As a social phenomenon bullying can
be observed in the relationship of both children and adults. The genesis of the concept of «bullying», which arose to denote
a person who shows aggression, is analyzed. Over time, the lexical meaning expanded and new interpretations of bullying
emerged. Today bullying is treated as repetitive aggressive behavior. The subjects of bullying were identified – the bully, the
victim of bullying and observers. Modern researchers determine the forms and consequences of bullying, which in turn has
updated the study of legal aspects of this issue. The urgency of the problem of bullying among schoolchildren, who are often
involved in bullying and due to lack of experience, psychological balance, support from adults are unable to build a constructive
trajectory of aggression, so outlined the negative impact of bullying on adolescent personality. Distinctive features and causes
of bullying in the educational space are identified. They are often differences in moral, spiritual, intellectual development, social
status, superiority of physical strength. Usually the victim is a person who is different from others. The opinion is argued that
the essence of bullying should be interpreted as the desire of the offender to humiliate the victim. Teachers have been shown to
have difficulty recognizing and responding to bullying: lack of information, misunderstanding of adolescent problems, desire to
impose their own experience of conflict resolution, silence of bullying, reluctance to publicize. Emphasis is placed on the need
to develop preventive pedagogical technology for training future teachers to prevent and counterwork bullying.
Опис
Ключові слова
булінг, агресія, жертва, кривдник, віктимізація, мобінг, насильство, учні, учителі, bullying, aggression, victim, abuser, victimization, bullying, violence, students, teachers
Цитування
Кваша А. С. Булінг: поняття і сутність / А. С. Кваша // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молод. вчених Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. – Дрогобич : Гельветика, 2021. – Вип. 45, т. 2. – С. 121–125. – https://doi.org/10.24919/2308-4863/45-2-20.