STEAM-освіта як інструмент реалізації інтегрованого природничо-математичного навчання
Завантаження...
Дата
2019
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Для кожної держави пріоритетною є потреба у підготовці висококваліфікованих фахівців, які здатні відповідати сучасним викликам світової спільноти. У зв’язку зі стрімким технологічним прогресом зростає і потреба в освічених та винахідливих професіоналах у сфері інформаційних технологій, нанотехнологій, біотехнологій та робототехніки. Зазначені сфери потребують від фахівців використання комплексних знань із таких освітніх галузей, як природничі науки, математика, інженерія, програмування та технології. STEAM-освіта – це загальноприйнята світова абревіатура: природничі науки (Science), технології (Technology), технічна творчість (Engineering), мистецтво (Art) та математика (Mathematics). STEАM-освіта охоплює всі ці освітні напрями. У статті розглядаються актуальні питання необхідності реформування освітньої системи в Україні за рахунок інтеграції змісту освіти у контексті інноваційного STEAM-орієнтованого підходу. Проведено аналіз понять «інтеграція», «STEM-освіта» та «STEAM-освіта». Розглянуто законодавчу нормативно-правову базу щодо стану розвитку STEM-навчання у вітчизняній освіті. З’ясовано, що інтеграція, яка спрямована на формування нерозривно зв’язаної та єдиної системи знань, є провідним принципом STEAM-освіти. Встановлено значення міждисциплінарного і компетентнісного підходів, практико-орієнтованого навчання для організації науково-освітньої системи STEM. Акцентовано увагу на значенні STEAM-орієнтованого підходу до навчання для усунення розриву між теоретичними знаннями та їх практичним втіленням. Наведено приклад STEAM-проєкту «Ремонт класної кімнати» та проаналізовано його можливості для міждисциплінарного розвитку здобувача середньої освіти. The priority for each state is the need to train highly qualified specialists who are able to meet the modern challenges of the world community. Due to rapid technological progress the need for educated and inventive professionals in the field of information technology, nanotechnology, biotechnology and robotics is growing. These areas require professionals to use comprehensive knowledge in educational areas such as science, mathematics, engineering, programming and technology. STEAM is abbreviated as Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics. STEAM-education covers all these educational areas. The article considers topical issues of the need to reform the educational system in Ukraine by integrating the content of education in the context of innovative STEAM-oriented approach. The analysis of the concepts "integration", "STEM-education" and "STEAM-education" have been carried out. The legislative regulatory framework concerning the state of development of STEM-education in national education has been considered. It has been found that integration, which is aimed at forming an inextricably linked and unified system of knowledge, is the guiding principle of STEAM-education. The importance of interdisciplinary and competence approaches, practice-oriented learning for the organization of scientific and educational system STEM has been established. The emphasis has been placed on the importance of STEAM-oriented approach to learning to fill in the gap between theoretical knowledge and their practical implementation. An example of the STEAM-project "Classroom Renovation" has been given and its possibilities for interdisciplinary development of a secondary school student have been analyzed.
Опис
Ключові слова
інтеграція, STEАM-освіта, STEM-освіта, природничо-математичне навчання, STEAM-проєкт, integration, STEАM-education, STEM-education, natural and mathematical learning, STEAM-project
Цитування
Матвійчук Ю. Ю. STEAM-освіта як інструмент реалізації інтегрованого природничо-математичного навчання / Ю. Ю. Матвійчук // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. – Харків, 2019. – Вип. 62. – С. 144–152.