Навчальна програма "грантова та проєктна діяльність" як засіб формування проєктних навичок у здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2020
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті розкрито мету, завдання, результати і зміст навчальної програми «Грантова та проєктна діяльність» у процесі підготовки здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти. Здійснено аналіз понять «метод проєктів», «проєкт», «проєктна технологія» та «проєктна діяльність». Визначено підходи, які використовувались під час розробки навчальної дисципліни (системний, діяльністний, акмелогічний, компетентнісний, андрагогічний) та обґрунтовано доцільність такого вибору. Метою навчального курсу є формування проєктної компетентності здобувачів вищої освіти щодо розробки і реалізації наукових проєктів відповідно до норм європейської проєктної культури; забезпечення їх необхідним методологічним та методичним інструментарієм щодо ефективного виконання дослідницькоінноваційних завдань у майбутній професійній діяльності. У статті зазначено, що провідними завданнями навчальної дисципліни є такі: формування здатності до командної роботи, розроблення індивідуальної траєкторії особистісного і професійного розвитку, співпраці з міжнародною науковою спільнотою, громадськими організаціями, грантодавцями, інтеграції наукових знань та деякі інші. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі набуватимуть таких умінь та навичок: визначати цілі наукових проєктів, продемонструвати знання концепцій і методологічних підходів грантової та проектної діяльності, володіти педагогічною рефлексією для професійного самовдосконалення, застосовувати інтернет-технології, володіти знаннями і вміннями з патентознавства та захисту інтелектуальної власності, застосовувати технології проектного менеджменту та деякі інші. Провідними формами навчання визначено роботу у групах, індивідуальну та самостійну форми роботи, практичні заняття та тренінги. Серед методів реалізації запропоновано надавати перевагу інтерактивним методам навчання. Зміст програми розроблено згідно вимог теорії педагогіки, реалізується під час лекційних, семінарських занять та самостійної роботи. Навчальна дисципліна розрахована на 3 кредити ЄКТС (90 годин), із них аудиторних – 30 годин, позааудиторних – 60 годин, та вивчатиметься впродовж двох семестрів. The purpose, tasks, learning outcomes and content of the educational program “Grant and project activities” in the process of training applicants of the third educational-scientific level of higher education have been revealed in the article,. The analysis of the concepts “project method”, “project”, “project technology” and “project activity” has been done. The approaches (systemic, activity, acmeological, competence, andragogical) which were used in the development of the discipline have been identified. The choice of these scientific approaches has been explained. The purpose of the course is to form the project competence of higher education PhD students in the development and implementation of research projects in accordance with the norms of European project culture; to provide them with the necessary methodological and methodical tools for the effective implementation of research and innovation tasks in future professional activities. The article authors have determined the leading tasks of the discipline. They are: formation of ability to work in teams, development of individual trajectory of personal and professional development, cooperation with the international scientific community, public organizations, grantors, the integration of scientific knowledge etc. After studying the discipline, PhD applicants will acquire certain soft skills and abilities. They are: the ability to define the goals of research projects, the ability to demonstrate knowledge of concepts and methodological approaches to grant and project activities, pedagogical reflection for professional self-improvement, use of Internet technologies, knowledge and skills in patenting and intellectual property protection, ability to apply technology etc. Leading forms of education have been identified. They are: group work, individual and independent work, practical classes and trainings. Interactive teaching methods are preferred. The content of the program has been developed taking into account the requirements of the pedagogy theory. The content is implemented in lectures, seminars and independent work. The course is developed for 3 ECTS credits (90 hours), which consists of classroom classes (30 hours), independent work (60 hours). The educational program is designed for two semesters of study.
Опис
Ключові слова
проєктна діяльність, навчальна програма, здобувачі третього освітньо-наукового рівня, компетентність, м’які навички, результати навчання, вища освіта, project activity, curriculum, PhD applicants of the third educational-scientific level, competence, soft skills, learning outcomes, higher education
Цитування
Васильєва С. О. Навчальна програма "грантова та проєктна діяльність" як засіб формування проєктних навичок у здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти / С. О. Васильєва, А. В. Боярська-Хоменко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. – Харків, 2020. – Вип. 63. – С. 10–18.