ДОСВІД УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ НІДЕРЛАНДІВ З ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ-ФІЛОЛОГІВ (ЛІНГВІСТІВ)
Завантаження...
Дата
2022-08-22
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Видавнича група "Наукові перспективи"
Анотація
В статті розглядається питання запозичення досвіду
університетської освіти Нідерландів при навчанні фахівців-філологів
(лінгвістів) в Україні.
Проблема підготовки фахівців-філологів (лінгвістів) наразі є найбільш
актуальною зважаючи на високий попит, пов'язаний із взаємопроникненням
культур. Ґрунтовність вивчення і трансляції мовних знань з одного боку
пов’язана зі збереженням, вивченням і розповсюдженням власної мовної
культури, з іншого боку з прийняттям інших мовних культур. У статті
проаналізовано досвід професійної підготовки фахівців-філологів у
Нідерландах в контексті історичного розвитку університетської освіти
Нідерландів, де на даний момент відбувається інтеграція університетів дів у
загальноєвропейський освітній простір.
Освіта в Нідерландах здобула міжнародне визнання за систему навчання
«problem-based learning». Навчання у прикладних вишах спрямовано на
підготовку здобувачів до практичної роботи, а програми забезпечують
здобувачів практичними навичками та компетенціями для роботи викладачемлінгвістом, перекладачем, філологом, викладачем тощо. Дослідницькі класичні
ж вищі пропонують широкий вибір міждисциплінарних гуманітарних програм
в тому числі для філологів. Мета науково-орієнтованих програм бакалаврату –
підготовка здобувачів до подальшої освіти. Для цього акцент у навчанні
робиться на академічні та наукові навички.
Перспективними напрямками використання досвіду університетської
освіти Нідерландів у модернізації професійної підготовки фахівців-філологів в
України може стати: створення системи внутрішнього та зовнішнього
контролю якості вищої освіти; оптимізація мережі вищих навчальних закладів,
забезпечення умов для академічної мобільності, забезпечення спеціалізації
програм за рахунок створення умов до вільного вибору навчальної траєкторії,
ефективна система державного фінансування вищої освіти на основі оцінки
результатів навчання. The article examines the issue of borrowing the experience of
university education in the Netherlands when training philologists (linguists) in
Ukraine.
The problem of training philologists (linguists) is currently the most urgent,
given the high demand associated with interpenetration of cultures. The
thoroughness of the study and transmission of language knowledge, on the one hand,
is connected with the preservation, study and dissemination of one's own language
culture, on the other hand, with the acceptance of other language cultures. The article
analyzes the experience of professional training of philology specialists in the
Netherlands in the context of the historical development of university education in
the Netherlands, where at the moment the integration of virgin universities into the
pan-European educational space is taking place.
Education in the Netherlands has gained international recognition for its
problem-based learning system. Education in applied universities is aimed at
preparing applicants for practical work, and programs provide applicants with
practical skills and competencies for work as a linguist teacher, translator,
philologist, teacher, etc. Classical research universities offer a wide selection of
interdisciplinary humanitarian programs, including for philologists. The purpose of
science-oriented undergraduate programs is to prepare applicants for further
education. For this, the emphasis in education is on academic and scientific skills.
Prospective areas of using the experience of university education in the
Netherlands in the modernization of professional training of philologists in Ukraine
can be: creation of a system of internal and external quality control of higher
education; optimization of the network of higher education institutions, provision of
conditions for academic mobility, provision of specialization of programs due to
creation of conditions for free choice of educational trajectory, effective system of
state funding of higher education based on assessment of learning outcomes.
Опис
Ключові слова
фахівець-філолог (лінгвіст), університетська освіта Нідерландів, європейський університет, реформування університетської освіти, спеціалізація освітніх програм, philologist (linguist), university education in the Netherlands, European university, reforming university education, specialization of educational programs
Цитування
Вишняк М. В. Досвід університетської освіти Нідерландів з підготовки фахівців-філологів (лінгвістів) / М. В. Вишняк // Перспективи та інновації науки. – 2022. – № 9 (14). – С. 96–104. – https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-9(14)-96-104.