Емоційний інтелект як фактор психологічного благополуччя майбутніх психологів
Завантаження...
Дата
2020
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
В статті розглянуто розвиток
емоційного інтелекту студентів-психологів у процесі фахової підготовки, виявлення ролі емоційного інтелекту у психологічному
благополуччі майбутніх психологів. Експериментальну базу
досліджуваних склали 231 студентів 2-4 курсів, які є здобувачами
вищої освіти за спеціальністю «Психологія» ХНПУ імені
Г.С. Сковороди та Державного закладу «Південноукраїнський
національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» (199
дівчат та 33 юнаки). У дослідженні використано такі методики:
діагностики емоційного інтелекту Н. Холла в адаптації
Є.П. Ільїна, діагностики емоційного інтелекту Д.В. Люсіна,
опитувальник психологічного благополуччя К. Ріфф в адаптації
Т.Д. Шевеленкової, П.П. Фесенко, копінг-тест Р. Лазаруса. Висока осмисленість життя, яка характеризує
рішучих, автономно-контрольованих, задоволених самореалізацією
студентів з високою емоційною насиченістю життя, властива тим
майбутнім психологам, які мають високий рівень емоційного
інтелекту. Високий рівень емоційного інтелекту майбутніх
психологів передбачає високий рівень психологічного благополуччя.
Емоційно-інтелектуальні якості, як розуміння власних емоцій та
здатність до управління ними передбачає високу міру здатності до
використання конструктивних копінг-стратегій. Емоційний інтелект, з одного боку, виступає однією
із ключових професійно значущих якостей майбутнього психолога, зі
іншого, як показали результати представленого дослідження,
пов'язаний із осмисленістю життя, здатностями до самоорганізації у
діяльності, конструктивними копінг-стратегіями та психологічним
благополуччям. The article discusses the development
emotional intelligence of psychology students in the process of professional training, identification of the role of emotional intelligence in psychological
well-being of future psychologists. The Aim of the study is to identify the correlations between
indicators of emotional intelligence and psychological well-being and
related parameters: coping, self-organization, meaningfulness of life.
Sampling and research methods. The experimental base of the subjects
consisted of 231 students of 2-4 courses, who are applicants for higher
education in the specialty "Psychology" KhNPU named after GS Frying
pans and the State Institution K.D. Ushinsky South Ukrainian National
Pedagogical University (199 girls and 33 boys). The study used the
following techniques: psychodiagnostics of N. Hall's emotional intelligence
in adaptation of E.P. Ilyin, psychodiagnostics of emotional intelligence D.V.
Lucin, K. Riff's psychological well-being questionnaire in adaptation by
T.D. Shevelenkova & P.P. Fesenko, coping test of R. Lazarus.High meaningfulness of life, which characterizes resolute,
autonomously controlled, satisfied with self-realization of students with
high emotional saturation of life, is characteristic of those future
psychologists who have a high level of emotional intelligence. The high
level of emotional intelligence of future psychologists implies a high level of
psychological well-being. Emotional and intellectual qualities, such as
understanding one's own emotions and the ability to manage them,
presuppose a high degree of ability to use constructive coping strategies. Emotional intelligence, on the one hand, is one of the
key professionally significant qualities of the future psychologist, on the
other, as shown by the results of this study, related to meaningful life,
ability to self-organize, constructive coping strategies and psychological
well-being.
Опис
Ключові слова
емоційний інтелект, осмисленість життя, психологічне благополуччя, здатність до самоорганізації, копінг стратегії, студенти-психологи, emotional intelligence, meaningfulness of life, psychological well-being, ability to self-organization, coping strategies, students-psychologists
Цитування
Діомідова Н. Ю. Емоційний інтелект як фактор психологічного благополуччя майбутніх психологів / Н. Ю. Діомідова, З. Шайхлісламов, Т. М. Лазоренко // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Психологія. – Харків, 2020. – Вип. 62. – С. 108–122.