Самооцінка здоров’я здобувачів ЗВО в умовах дистанційного навчання

Зображення мініатюри
Дата
2021-11-18
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
Анотація
Перехід на дистанційне навчання у зв’язку з пандемією COVID-19 спричинив погіршення якості та доступності освіти, а також загострення низки освітніх характеристик. В результаті переходу на дистанційну форму, зменшилась рухова активність, перебування людей на свіжому повітрі, збільшилось статичне навантаження на організм, тобто з’явилась гіподинамія, яка є провокацією серцево-судинних захворювань, зміни обміну речовин, порушень роботи нервової системи, гормональної регуляції, тощо. Звичайно, майже за два роки життя в умовах пандемії, відбулась в певній мірі адаптація до відповідних умов, але все потребує детального вивчення, З метою аналізу стану здоровʼя здобувачів першого бакалаврського рівня освіти у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди було проведене опитування серед студентів першого і четвертого курсу (прийняло участь по 30 здобувачів). В ході дослідження було визначено, що провідними факторами ризику психічних порушень у здобувачів є: - постійне перебування під час карантину у приміщенні (у замкненому просторі); дистанційне навчання без можливості онлайн- спілкування з викладачами та одногрупниками; - переважання сидячої поведінки (низький рівень рухової активності). Оптимізація вищеперерахованих життєвих аспектів, повинна позитивно вплинути на здоровʼя студентів. Transition to distance learning due to the COVID-19 pandemic caused a deterioration in the quality and availability of education, as well as an exacerbation of the number educational characteristics. As a result of the transition to a remote form, motor skills decreased activity, the presence of people in the fresh air, increased statically load on the body, that is, hypodynamia appeared, which is a provocation cardiovascular diseases, changes in metabolism, work disorders nervous system, hormonal regulation, etc. Of course, in almost two years of living in the conditions of a pandemic, it happened in a certain way adaptation to the relevant conditions, but everything needs to be studied in detail. In order to analyze the state of health of first bachelor level of education at the Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Skovoroda, a survey was conducted among first and fourth year students course (30 applicants each participated). During the study, it was determined that the leading risk factors acquirers have mental disorders: - permanent stay indoors during quarantine (in a closed spaces); distance learning without the possibility of online communication with teachers and classmates; - predominance of sedentary behavior (low level of motor activity). Optimizing the above life aspects should be positive affect the health of students.
Опис
Ключові слова
дистанційне навчання, здоровʼя студентів, психічне здоровʼя, психогігієна, мdistance learning, student health, mental health, psychohygiene
Цитування
Галій А. І. Самооцінка здоров’я здобувачів ЗВО в умовах дистанційного навчання / А. І. Галій //Особистісні та ситуативні детермінанти здоров’я : матеріали VІ Всеукр. наук.-практ. конф., Київ, 18 листоп. 2021 р. / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України [та ін.] ; [редкол.: О. В. Бацилєва (голов. ред.) та ін.]. – Київ, 2021. – С. 35–37.