Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7628
Title: Розвиток соціальної компетентності дітей з інтелектуальними порушеннями Sand Art-засобами
Other Titles: Development of social competence of children with intellectual disabilities of Sand Art
Authors: Пріхода, М. В.
Keywords: соціальна компетентність
інтелектуальні порушення
арт терапія
Sand Art-засоби
social competence
intellectual disabilities
art therapy
Sand Art tools
Issue Date: 2022
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Пріхода М. В. Розвиток соціальної компетентності дітей з інтелектуальними порушеннями Sand Art-засобами : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістр : спец. 016 Спеціальна освіта / М. В. Пріхода ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. здоровʼя людини, реабілітології і спец. психології. – Харків, 2022. – 71 с. : табл. + дод.
Abstract: У кваліфікаційній роботі на основі аналізу психолого-педагогічної, та навчально-методичної літератури здійснено теоретичний аналіз проблеми формування соціальної компетентності молодших школярів; розроблено методику експериментального вивчення соціальної компетентності молодших школярів; досліджено ступінь сформованості соціальної компетентності молодших школярів. Розроблено та експериментально перевірено корекційну програму з формування соціальної компетентності молодших школярів з інтелектуальними порушеннями із застосуванням Sand Art-засобів в умовах інклюзивного навчання. In the qualification work on the basis of the analysis of psychological-pedagogical, and educational-methodical literature the theoretical analysis of the problem of formation of social competence of junior students is carried out; developed method of experimental study the social competence of junior students has been developed; the degree of formation, social competence of junior students is investigated. Developed and experimentally tested the correctional program for the formation of social competence for primary school students with intellectual disabilities has been developed and experimentally tested the usage of Sand Art in inclusive education.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7628
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пріхода М. В. Розвиток соціальної компетентності .pdf
  Restricted Access
1.76 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.