Емоційне вигорання суб’єкта професійної діяльності соціономічного профілю

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2021
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У роботі показано що емоційне вигорання позитивно пов’язане з стилем спілкування та негативно – з показниками демократичного стилю спілкування. Структура емоційного вигоряння учителів представлена наступними факторами: «Емоційне вигоряння», «Тривожність», «Агресія», «Авторитарний стиль діяльності» та «Провина». Така структура розкриває негативний зміст емоційної сфери педагога з авторитарним стилем педагогічної діяльності. Визначено перевагу високого рівня особистісної тривожності на тлі низького рівня реактивної тривожності та помірної агресивності. Через застосування однофакторного дисперсійного аналізу було показано позитивну динаміку усіх показників емоційного вигорання є позитивною протягом проходження трудового шляху фахівців-соціономістів, де найнижчий рівень властивий фахівцям зі стажем до п’яти років, а найвищий – більше 10 років. Виявлено, що рівень емоційного вигорання не залежить від конкретної професії соціономічного профілю. Після 5 і до 10 років роботи у психологів емоційне виснаження стрімко зростає, причому ця тенденція є більш вираженою у порівнянні із медичними сестрами та педагогами. Показано, що методичні рекомендації з профілактики емоційного вигорання соціономістів поділяються на специфічні фактори (груповова психокорекція, психотерапевтичні заходи), так і універсальні, якими фахівець може оволодіти самостійно (техніки психічної саморегуляції, підвищення кваліфікації, оволодіння техніками тайм-менеджменту). В работе показано, что эмоциональное выгорание положительно связано с авторитарным стилем общения и отрицательно – с показателями демократического стиля общения. Структура эмоционального выгорания учителей представлена ​​следующими факторами: «Эмоциональное выгорание», «Тревожность», «Агрессия», «Авторитарный стиль деятельности» и «Проступок». Такая структура раскрывает отрицательное содержание эмоциональной сферы педагога с авторитарным стилем педагогической деятельности. Определено преимущество высокого уровня личной тревожности на фоне низкого уровня реактивной тревожности и умеренной злости. Из-за применения однофакторного дисперсионного анализа было показано положительную динамику всех показателей эмоционального выгорания, которая положительна на протяжении прохождение трудового пути специалистов-социономистов, где самый низкий уровень свойственен специалистам со стажем до пяти лет, а самый высокий – более 10 лет. Выявлено, что уровень эмоционального выгорания не зависит от конкретной профессии социономического профиля. После 5 и до 10 лет работы у психологов эмоциональное истощение стремительно растет, причем эта тенденция является более выраженной по сравнению с медицинскими сестрами и педагогами. Показано, что методические рекомендации по профилактике эмоционального выгорания социономистов делятся на специфические факторы (групповая психокоррекция, психотерапевтические мероприятия) и универсальные, которыми специалист может овладеть самостоятельно (техники психической саморегуляции, повышение квалификации, овладение техниками тайм-менеджмента). Paper shows that emotional burnout is positively associated with an authoritarian style of communication and negatively associated with indicators of a democratic style of communication. The structure of teachers' emotional burnout is represented by the following factors: "Emotional burnout", "Anxiety", "Aggression","Authoritarian style of work" and "Guilt". This structure reveals the negative content of the emotional sphere of a teacher with an authoritarian style of teaching. The advantage of a high level of personal anxiety against a background of low levels of reactive anxiety and moderate aggression was determined. Through the use of one-way analysis of variance, the positive dynamics of all indicators of emotional burnout was shown to be positive during the career of socionists, where the lowest level is characteristic of specialists with up to five years of experience and the highest - more than 10 years. It was found that the level of emotional burnout does not depend on the specific profession of socionomic profile. After 5 and up to 10 years of work, psychologists' emotional exhaustion is growing rapidly, and this trend is more pronounced compared to nurses and teachers. It is shown that methodical recommendations for prevention of emotional burnout of socionists are divided into specific factors (group psychocorrection, psychotherapeutic measures) and universal, which the specialist can master independently (techniques of mental self-regulation, training, mastering time management techniques).
Опис
Ключові слова
емоційне вигорання, стиль спілкування, учителі, медичні сестри, психологи, стаж роботи, эмоциональное выгорание, стиль общения, учителя, медицинские сестры, психологи, стаж работы, emotional burnout, communication style, teachers, nurses, psychologists, work experience
Цитування
Єрмоленко І. М. Емоційне вигорання суб’єкта професійної діяльності соціономічного профілю : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістр : спец. 053 Психологія / І. М. Єрмоленко ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. психології. – Харків, 2021. – 59 с. : іл., табл.
Колекції