Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7495
Title: Особливості взаємозв’язку адаптації та захисно-долаючої поведінки у здобувачів
Other Titles: Features of the relationship between adaptation and protective-overcoming behavior in applicants
Authors: Кедрова, А. В.
Keywords: адаптація
стратегія долаючої поведінки
тривожність
адаптаційний потенціал
нервово-психічна стійкість
здобувач
adaptation
coping strategy
anxiety
adaptive potential
neuropsychological stability
Applicant
Issue Date: 2022
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Кедрова А. В. Особливості взаємозв’язку адаптації та захисно-долаючої поведінки у здобувачів : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістр : спец. 053 Психологія / А. В. Кедрова ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. психології. – Харків, 2022. – 61 с. : табл.
Abstract: В роботі досліджується захисно-долаюча поведінка здобувачів вищої освіти з різним характером адаптації. На основі теоретичного аналізу літературних джерел описано природу адаптації, її види, детермінанти, сутність адаптаційного потенціалу і захисно-долаючої поведінки особистості. У процесі експериментального дослідження виявлено специфіку адаптованості, стратегії долаючої поведінки здобувачів вищої освіти, особливості взаємозв’язку рівня адаптованості з компонентами захисно-долаючої поведінки здобувачів. Встановлено, що здобувачі з високими показниками особистісного адаптаційного потенціалу частіше використовують конструктивні моделі долаючої поведінки, мають низьку тривожність, більш високий рівень нервово-психічної стійкості і задоволеності якістю життя, ніж досліджувані з низьким рівнем адаптації та адаптаційного особистісного потенціалу. Розроблено рекомендації, що спрямовуються на створення сприятливих умов для розвитку особистісного адаптаційного потенціалу здобувачів і розвиток уміння обирати конструктивні стратегії захисно-долаючої поведінки. The paper investigates the protective and overcoming behavior of higher education students with different nature of adaptation. Based on the theoretical analysis of literature sources, the nature of adaptation, its types, determinants, the essence of adaptation potential and protective and overcoming behavior of the individual are described. The experimental study revealed the specifics of adaptability, coping strategies of higher education students, the relationship of the level of adaptability with the components of protective and coping behavior of applicants. It was found that applicants with high rates of personal adaptive capacity are more likely to use constructive models of coping behavior, have low anxiety, higher levels of neuropsychological stability and quality of life satisfaction than those with low levels of personal potential. Recommendations aimed at creating favorable conditions for the development of personal adaptive potential of applicants and the development of the ability to choose constructive strategies for protective and coping behavior have been developed.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7495
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кедрова А. В. Особливості взаємозв’язку адаптації .pdf
  Restricted Access
361.29 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.