Кафедра освітології та інноваційної педагогіки

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 1166
  • Документ
    ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ І СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20)
    У збірнику відображено психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої школи в умовах сучасних викликів. Видання містить результати досліджень учених, викладачів, учителів, наукові пошуки докторантів, аспірантів, студентів з питань розвитку педагогічної науки й освіти, психолого-педагогічних аспектів інклюзивної освіти, організації дистанційного навчання, реалізації інноваційних технологій, розвитку обдарованої особистості в сучасному освітньому середовищі, професійної підготовки фахівця а також сучасних проблем порівняльної педагогіки. Матеріали стануть у нагоді науковцям, докторантам, аспірантам, викладачам, магістрам і студентам закладів вищої освіти, практичним працівникам у галузі освіти. The collection reflects the psychological and pedagogical problems of higher and secondary schools in the context of modern challenges. The publication contains the results of research by scientists, lecturers, teachers, doctoral students, postgraduates, and students on the development of pedagogical science and education, psychological and pedagogical aspects of inclusive education, organisation of distance learning, implementation of innovative technologies, development of gifted personality in the modern educational environment, professional training of specialists, and contemporary issues of comparative pedagogy. The materials will be useful for researchers, doctoral students, postgraduate students, teachers, masters and students of higher education institutions, and practitioners in the field of education. Translated with DeepL.com (free version)
  • Документ
    «АЗБУКА ПІЗНАННЯ» основ образотворчого мистецтва як важливий аспект виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в педагогічній спадщині Василя Сухомлинського (до 105-ї річниці від дня народження)
    (Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Бакай, С. Ю.
    Розглядається проблема актуальності та важливості складової естетичного виховання, зокрема образотворчого мистецтва для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку у спадщині видатного українського педагога Василя Сухомлинського. Окреслюються та розкриваються важливі питання щодо виховання всебічно розвиненої особистості в контексті духовності підростаючого покоління сучасності. Автором наголошується на вагомості вивчення педагогічної спадщини українського вченого та педагога, його висловлювань та порад вихователям, вчителям початкової ланки щодо розкриття індивідуальності кожної дитини на заняттях та уроках з малювання, урахування природних здібностей та талантів дітей, залучення їх до світу творчості та фантазії для розкриття важливих рис духовності, для самореалізації у подальшій життєдіяльності. The article discusses the problem of relevance and importance of the component of aesthetic education, in particular fine arts for children of preschool and primary school age in the heritage of the outstanding Ukrainian teacher Vasyl Sukhomlynsky. Important issues regarding the upbringing of a comprehensively developed personality in the context of the spirituality of the younger generation of our time are outlined and revealed. In the article, the author emphasizes the importance of studying the pedagogical heritage of the Ukrainian scientist and teacher, his statements and advice to educators, primary school teachers regarding the disclosure of the individuality of each child in classes and lessons in drawing, to see the natural abilities and talents of children, to involve them in the world of creativity and fantasy to reveal important features of spirituality, for self-realization in further life.
  • Документ
    Трансформація класичного навчального процесу: ефективні стратегії та інструменти для проведення дистанційних уроків
    (Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Собченко, Т. М.; Федоренко, В. В.
    Присвячено проблемі трансформації класичного навчального процесу, а саме: використанню нових цифрових просторів, ефективним стратегіям дистанційного навчання, новим форматам в освіті, розвитку цифрової модернізації, прогресу в сучасній освіті та технологіях. Також вираженням наявних цифрових результатів в інформаційному середовищі та використанню необхідних засобів, інструментів для дистанційного навчання. Стаття розкриває й проблему використання штучного інтелекту як помічника в онлайн-форматі, що демонструє трансформацію традиційної моделі навчання. Порушення проблеми ефективності стратегій під час проведення дистанційних уроків є важливим для розкриття основних форм онлайн-комунікацій та різних веб-ресурсів. The article is devoted to the problem of transformation of the classical educational process, namely: the use of new digital spaces, effective distance learning strategies, new formats in education, the development of digital modernization, progress in modern education and technologies. Also, the expression of available digital results in the information environment and the use of the necessary means and tools for distance learning. The article also reveals the problem of using artificial intelligence as an assistant in the online format, which demonstrates the transformation of the traditional model of education. Addressing the problem of the effectiveness of strategies during distance lessons is important for revealing the main forms of online communication and various web resources. The transformation of the classical educational process helps to improve the digital skills of both the teacher and the student. Thanks to the raised problem, the reader has the opportunity to get acquainted with the concept of «artificial intelligence», its possibilities to work in the educational field; analyze in detail what tools can be used during distance learning and, of course, find out what additional assistants (created on the basis of AI) can be useful during the online format. The article examines the aspect of online communication, which helps the teacher to find the right approach to the student during learning, and the student to gain knowledge effectively. The distance format gives the student the opportunity to work with various applications in practice, to try to get an education «in a non-classical way» and to start mastering technologies from an early age. Undoubtedly, the topic discussed will help students, scientific and pedagogical workers when writing scientific papers.
  • Документ
    Дотримання принципу природовідповідності за Г. С. Сковородою під час організації командної взаємодії здобувачів освіти
    (Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Башкір, О. І.; Зеленська, Л. Д.
    Ідея природовідповідності є однією із фундаментальних у дидактиці та теорії виховання особистості. За А. Дістервегом, принцип природовідповідності є основним принципом людського виховання, згідно з яким «виховання має ґрунтуватися на науковому розумінні природних та соціальних процесів у відповідності до загальних законів розвитку природи та соціуму». У статті зазначено, що принцип природовідповідності виховання передбачає врахування багатогранної та цілісної природи здобувача освіти, а саме — його анатомо-фізіологічних, психологічних, вікових, генетичних особливостей. Висвітлено, що під час організації командної взаємодії здобувачів освіти важливо розуміти сутність та природу кожного члена колективу, враховувати інтереси та індивідуальні особливості кожного, його вікові та психологічні зміни, природні здібності та набуті компетентності. Організовуючи командну взаємодію, наприклад під час роботи над колективною творчою справою чи проєктом, викладач повинен враховувати запити, інтереси, побажання, таланти та вміння кожного задля досягнення спільної мети та результативності діяльності, що притаманне командній взаємодії. Зазначено, що робота з командою передбачає, у першу чергу, виявлення керівником колективу особистісних якостей кожного/кожної, створювати умови для виявлення особистісних талантів та задатків, співпрацювати та знаходитися постійно на зв’язку з родинами здобувачів освіти, що відповідає педагогічним поглядам Г. С. Сковороди. Дотримуючись поглядів природовідповідності Г. С. Сковороди, у статті виявлено методи формування командної взаємодії здобувачів освіти: «добрі» (з використанням байок, притч, філософських трактатів, афоризмів тощо) настанови, викорінення поганих звичок, бесіда, роз’яснення, приклад, поради тощо. Під час командоутворення здобувачів освіти необхідно максимально враховувати природні нахили і задатки кожного учасника колективу. І здійснювати це варто передусім спільними зусиллями батьків, учителів, суспільства в єдності розумового, морального і трудового виховання. The idea of natural correspondence is one of the most fundamental in didactics and the personality’s theory of education. According to A. Diesterweg, the principle of natural correspondence is the basic principle of human education, according to which «education should be based on a scientific understanding of natural and social processes by the general laws of nature and society». The article notes that the principle of natural correspondence in education involves taking into account the multifaceted and holistic nature of the student, namely, his or her anatomical, physiological, psychological, age, and genetic characteristics. It is highlighted that when organizing team interaction of students, it is important to understand the essence and nature of each team member, to take into account the interests and individual characteristics of each, their age and psychological changes, natural abilities, and acquired competencies. When organizing team interaction, for example, when working on a collective creative activity or project, the teacher should take into account the needs, interests, wishes, talents, and skills of everyone to achieve a common goal and the effectiveness of activities inherent in team interaction. It is noted that working with a team involves, first of all, the identification by the team leader of the personal qualities of each member, creating conditions for the identification of personal talents and potentialities, cooperating and constantly keeping in touch with the families of students, which corresponds to the pedagogical views of H. S. Skovoroda. Adhering to the views of H. S. Skovoroda's natural correspondence, the article identifies methods of forming team interaction of students: «good» (using fables, parables, philosophical treatises, aphorisms, etc.) instructions, eradication of bad habits, conversation, explanation, example, advice, etc. While forming team interaction of students, it is necessary to consider the natural inclinations and dispositions of each team member as much as possible. And this should be done primarily through the joint efforts of parents, teachers, and society in the unity of mental, moral, and Technology education.
  • Документ
    ОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИХОВНА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДАХ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Боярська-Хоменко, А. В.; Васильєва, С. О.
    У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст, особливості організації та проведення організаційно-виховної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у закладах оздоровлення та відпочинку. Подано вимоги до оформлення звітної документації, основні нормативно-правові документи з організації діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку. Рекомендовано здобувачам 3 курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальностей 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), керівникам практики університету. The methodical recommendations reveal the purpose, task, content, features of the organization and implementation of the organizational and educational pedagogical practice of first (bachelor) level higher education graduates in health and recreation facilities. The requirements for the registration of reporting documentation, the main regulatory and legal documents on the organization of the activities of children's health and recreation facilities have been submitted. Recommended for students of the 3rd year of the first (bachelor's) level of specialties 014 Secondary education (by subject specializations), managers of university practice.