Досвід і традиції підготовки музичних керівників у Харкові на початку ХХ ст.

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2022-01-18
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
International Science Group (isg-konf.com)
Анотація
Відзначається, що процес оновлення концептуальних основ підготовки музичних керівників потребує системного аналізу й переосмислення існуючого досвіду педагогічної науки. В умовах зміщення соціальних пріоритетів, фахова підготовка музичних керівників як носіїв гуманістичної складової сучасної освіти є етноінтегруючим елементом естетичного й національного самопізнання. Досвід і традиції підготовки музичних керівників ґрунтується на фундаментальних засадах, які вдосконалювалися протягом тривалого часу. На початку ХХ ст. було закладено основні засади музично-педагогічної освіти, сформовано методи інтеграції теорії й практики, впроваджено новаторські технології навчання. Вища і середня музична освіта в Харкові на той час підрозділялася на три типи професійних музичних навчальних закладів, до яких входили музпрофшколи, музичні або музично-драматичні технікуми та музично- драматичні інститути. 1917 р. у Харкові було відкрито консерваторію, яку 1924 р. було реорганізовано в музично-драматичний інститут – творчий навчальний заклад найвищої категорії, де найбільш обдаровані, талановиті й професійно підготовлені абітурієнти здобували вищу освіту на педагогічному, диригентському і драматичному факультетах. Для забезпечення стадіальності музично-педагогічної та виконавської підготовки в той період було розроблено ряд унікальних навчальних програм та підручників, активно застосовувалися новаторські методи навчання, панував дух піднесення й закладалися традиції підготовки музичних керівників. Результатом зростаючої актуальності та поширення народних інструментів серед національної творчої молоді стало відкриття 1924 р. при диригентському факультеті Харківського музично-драматичного інституту музичних класів гри на домрі та балалайці. Аналіз досвіду і традицій підготовки музичних керівників у Харкові на початку ХХ ст. показав, що існуючий на той час підхід до організації та змісту навчально-виховного процесу залишився актуальним, а його ідеї та концептуальні засади мають перспективи творчого використання в процесі підготовки музичних керівників в сучасних умовах. It is noted that the process of updating the conceptual basis for the training of music directors requires a systematic analysis and rethinking of existing experience in pedagogical science. In the context of shifting social priorities, professional training of music directors as carriers of the humanistic component of modern education is an ethno-integrating element of aesthetic and national self-knowledge. The experience and traditions of training music directors are based on fundamental principles that have been improved over time. In the early twentieth century. the basic principles of music-pedagogical education were laid down, methods of integration of theory and practice were formed, innovative learning technologies were introduced. Higher and secondary music education in Kharkiv at that time was divided into three types of professional music schools, which included music schools, music or music and drama colleges and music and drama institutes. In 1917 a conservatory was opened in Kharkiv, which in 1924 was reorganized into the Institute of Music and Drama, a creative educational institution of the highest category, where the most gifted, talented and professionally trained entrants received higher education at pedagogical, conducting and drama faculties. To ensure the gradual musical and pedagogical and performance training in that period, a number of unique curricula and textbooks were developed, innovative teaching methods were actively used, a spirit of uplift prevailed and traditions of training music directors were established. The result of the growing relevance and spread of folk instruments among the national creative youth was the opening in 1924 at the Faculty of Conducting of the Kharkiv Music and Drama Institute of music classes of domra and balalaika. Analysis of the experience and traditions of training music directors in Kharkiv in the early twentieth century. showed that the existing at that time approach to the organization and content of the educational process remained relevant, and his ideas and conceptual principles have prospects for creative use in the training of music directors in modern conditions.
Опис
Ключові слова
підготовка музичних керівників, національна спадкоємність, музично-педагогічна освіта, професійний розвиток, музична спадщина, традиційна українська музика, music director training, national succession, musical and pedagogical education, Professional Development, musical heritage, traditional Ukrainian music
Цитування
Роман Н. М. Досвід і традиції підготовки музичних керівників у Харкові на початку ХХ ст. / Н. М. Роман // Modern trends of scientific development : Proceedings of the II International Scientific and Practical Conference, Vancouver, Canada, January 18–21, 2022 / International Science Group (isg-konf.com). – Vancouver. – 2022. – Рр. 328–331.