Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7053
Title: Комунікативна культура вчителя як основа успішної взаємодії учасників освітнього процесу початкової школи
Other Titles: Коммуникативная культура учителя как основа успешного взаимодействия участников образовательного процесса начальной школы
Communicative culture of teachers as a basis for successful interaction of participants in the educational process of primary school
Authors: Мисюра, Д. О.
Keywords: комунікація
культура
учні
освітній процес
діалог
монолог
розвиток
система
учитель
Нова українська школа
методи роботи
коммуникация
учащиеся
образовательный процесс
диалог
развитие
Новая украинская школа
методы работы
communication
culture
students
educational process
dialogue
monologue
development
system
teacher
The New Ukrainian School
methods of work
Issue Date: 2021
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Мисюра Д. О. Комунікативна культура вчителя як основа успішної взаємодії учасників освітнього процесу початкової школи : випускна кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістра : спец. 013 Початкова освіта / Д. О. Мисюра ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. почат. і проф. освіти. – Харків, 2021. – 71 с.
Abstract: В роботі розглянуто комунікативну культуру вчителя початкових класів, яка завжди визначалася як необхідна професійна якість та основа для розбудови продуктивного освітнього середовища. Особливого значення комунікація набуває в початковій школі, оскільки дитина переходить в нову систему взаємин, навчається на зразках мовлення вчителя, вчиться співпрацювати з однолітками. Комунікативна культура стає основою для формування загально навчальних навичок: читання, письма, говоріння, забезпечує формування діалогічного мовлення, уміння групової роботи, виконання колективних творчих справ. Визначено сутність понять «комунікативна культура», «комунікація», «культура мовлення». Виявлено особливості реалізації комунікативних концептів у спілкування всіх учасників освітнього процесу. Описано розроблення низки заходів, які сприяють підвищенню комунікативної культури вчителів, батьків, учнів. Доведено, що для успішна комунікація в освітньому середовищі сприяє підвищенню ефективності навчання та виховання учнів, забезпечує атмосферу творчої співпраці, сприяє порозумінню родини та школи. Така робота має проводитися постійно і носить системний характер. В работе рассмотрена коммуникативная культура учителя начальных классов, которая всегда определялась как необходимое профессиональное качество и основа для развития продуктивной образовательной среды. Особое значение коммуникация приобретает в начальной школе, поскольку ребенок переходит в новую систему взаимоотношений, учится на образцах речи учителя, учится сотрудничать со сверстниками. Коммуникативная культура становится основой для формирования общеучебных навыков: чтение, письма, говорения, обеспечивает формирование диалогической речи, умение групповой работы, выполнение коллективных творческих дел. Определена сущность понятий «коммуникативная культура», «коммуникация», «культура речи». Выявлены особенности реализации коммуникативных концептов в общении всех участников образовательного процесса. Описаны разработки ряда мероприятий, способствующих повышению коммуникативной культуры учителей, родителей, учащихся. Доказано, что успешная коммуникация в образовательной среде способствует повышению эффективности обучения и воспитания учащихся, обеспечивает атмосферу творческого сотрудничества, способствует взаимопониманию семьи и школы. Такая работа должна проводиться постоянно и носить системный характер. The paper considers the communicative culture of an elementary school teacher, which has always been defined as a necessary professional quality and the basis for the development of a productive educational environment. Communication acquires special importance in the elementary school, as the child moves into a new system of relationships, learns from the teacher's speech samples, learns to cooperate with peers. Communicative culture becomes the basis for the formation of general academic skills: reading, writing, speaking, provides the formation of dialogic speech, the ability of group work, performing collective creative activities. The essence of the concepts "communicative culture", "communication", "culture of speech" is defined. Features of realization of communicative concepts in communication of all participants of educational process are revealed. The development of a number of activities that contribute to improving the communicative culture of teachers, parents, students is described. It is proved that successful communication in the educational environment contributes to the effectiveness of training and education of students, provides an atmosphere of creative cooperation, promotes mutual understanding of family and school. Such work should be carried out continuously and be systematic.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7053
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мисюра Д. О. .pdf
  Restricted Access
946.37 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.