Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6838
Title: Можливості використання дистанційного навчання у підготовці майбутніх вчителів образотворчого мистецтва
Other Titles: Возможности использования дистанционного обучения в подготовке будущих учителей изобразительного искусства
Possibilities of using distance learning in the training of future teachers fine arts
Authors: Алтухова, А. В.
Ростовцева, Н. С.
Keywords: дистанційне навчання
дистанційний курс
вища освіта
підготовка майбутніх вчителів
вчитель образотворчого мистецтва
дистанционное обучение
дистанционный курс
высшее образование
подготовка будущих учителей
учитель изобразительного искусства
distance learning
distance course
higher education
training future teachers
a teacher of fine arts
Issue Date: 21-May-2021
Publisher: Dana
Citation: Алтухова А. В. Можливості використання дистанційного навчання у підготовці майбутніх вчителів образотворчого мистецтва / А. В. Алтухова, Н. С. Ростовцева // Theory and practice of science: key aspects : Scientific Collection "InterConf" : the proceedings of the 3rd international scientific and practical conference, Rome, 21–22 May 2021. – Rome : Dana, 2021. – № 58. – Pp. 97–102.
Abstract: У статті розглядаються можливості використання дистанційного навчання у підготовці майбутніх вчителів образотворчого мистецтва. Підкреслено, що організація навчального процесу здобувачів освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (образотворче мистецтво), тобто підготовка майбутніх вчителів образотворчого мистецтва, має переважно практичне спрямування, тому впровадження дистанційної форми навчання має певні особливості. Розкриті відзнаки та етапи ефективного впровадження дистанційного навчання задля досягнення успішних результатів. В статье рассматриваются возможности использования дистанционного обучения в подготовке будущих учителей изобразительного искусства. Подчеркнуто, что организация учебного процесса соискателей образования по специальности 014 Среднее образование (изобразительное искусство), то есть подготовка будущих учителей изобразительного искусства, имеет преимущественно практическое направление, поэтому внедрение дистанционной формы обучения имеет определенные особенности. Раскрыты отличия и этапы эффективного внедрения дистанционного обучения для достижения успешных результатов. The article considers the possibilities of using distance learning in the training of future teachers of fine arts. It is emphasized that the organization educational process of students in the specialty 014 Secondary education (art art), ie the training of future teachers of fine arts, has mainly practical direction, so the introduction of distance learning has certain features. Distinctions and stages of effective implementation are revealed distance learning to achieve successful results.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6838
Appears in Collections:Кафедра образотворчого мистецтва



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.