Moral Paradoxes of Emerging Technologies in the Education Sector

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2021
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
International Society of Philosophy and Cosmology
Анотація
The authors formulated and answered the question, “Can emerging technologies in education be evaluated from the point of view of morality?” The authors used the methods and tools of normative ethics and cognitive psychology, i.e., the comparative-analytical method, axiological method, as well as tests, questionnaires, correlation research, observation method, and bibliographic method. The essence of the concepts “moral worth” and “disclosedness of arete” as the supreme moral value, were investigated. A universal and defining criterion for moral evaluation was established, i.e., the actions disclosing arete are of the supreme value from the point of view of morality. The authors found that the influence of emerging technologies on the disclosure of arete creates moral paradoxes. Moral paradoxes exclude the possibility of developing objective and sustainable criteria for evaluating emerging technologies and, accordingly, their acceptance/prohibition in the education sector. Uncertainty is asserted as a criterion for evaluating emerging technologies. Автори сформулювали та відповіли на запитання «Чи можна оцінювати нові технології в освіті з точки зору моралі?» Автори використали методи та засоби нормативності етики та когнітивної психології, тобто порівняльно-аналітичного методу, аксіологічного методу, а також тестів, опитувальників, кореляційного дослідження, методу спостереження, бібліографічного методу. Досліджено сутність понять «моральна цінність» та «розкриття арети» як вищої моральної цінності. Встановлено універсальний і визначальний критерій моральної оцінки, тобто дії, що розкривають aрете, мають найвищу цінність з точки зору моралі. Автори виявили, що вплив нових технологій на розкриття арете породжує моральні парадокси. Моральні парадокси виключають можливість вироблення об’єктивних і стійких критеріїв оцінки нових технологій і, відповідно, їх прийняття/заборони в освітній сфері. Критерієм оцінки нових технологій стверджується невизначеність. Авторы сформулировали и ответили на вопрос "Можно ли оценивать новые технологии в образовании с точки зрения морали?" Авторы использовали методы и средства нормативности этики и когнитивной психологии, то есть сравнительно-аналитического метода, аксиологического метода, а также тестов, опросников, корреляционного исследования, метода наблюдения, библиографического метода. Исследована сущность понятий «нравственная ценность» и «раскрытие ареты» как высшей нравственной ценности. Установлен универсальный и определяющий критерий моральной оценки, то есть раскрывающие aрете действия имеют наивысшую ценность с точки зрения морали. Авторы обнаружили, что влияние новых технологий на раскрытие арете рождает моральные парадоксы. Нравственные парадоксы исключают возможность выработки объективных и устойчивых критериев оценки новых технологий и, соответственно, их принятие/запрет в образовательной сфере. Критерием оценки новых технологий утверждается неопределенность.
Опис
Ключові слова
moral paradox, education sector, emerging technologies, cognitive psychology, normative ethics, moral worth, arete, моральний парадокс, сектор освіти, новітні технології, когнітивна психологія, нормативна етика, моральна цінність, aрете, моральный парадокс, сектор образования, новейшие технологии, когнитивная психология, нормативная этика, моральная ценность, aрете
Цитування
Trynyak М. Moral Paradoxes of Emerging Technologies in the Education Sector / М. Trynyak, О. Yakymchuk // Philosophy and Cosmology / International Society of Philosophy and Cosmology. – Kyiv : ISPC, 2021. – Vol. 27. – Р. 163–173.