Техніка «шлях героя» в казкотерапії

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2021
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Анотація
У статті виділено й обґрунтовано суть і зміст техніки «Шлях героя», а також форм, методів і прийомів її використання на основі прикладів казкових дитячих творів. Техніка «Шлях героя» має суттєве значення для застосування в казкотерапії. Вона є надзвичайно важливою та має посідати одне із чільних місць у практиці навчання, виховання та розвитку дітей, а також бути цілком доступною, цікавою для дитини й передбачати поєднання її застосування з різними артметодами. Шлях головного героя в казках може бути позитивним і негативним. Представлено алгоритм позитивного шляху героя: 1. Герой твору має шкідливі звички чи негативні риси характеру. 2. Раптова поява іншого персонажа, який наголошує на недоліках головного героя та відправляє його для покарання. 3. З головним героєм трапляються різні пригоди під час подорожі. Він долає перешкоди, тому що хоче потрапити додому. 4. Позитивна оцінка іншими персонажами казки вчинків головного героя. 5. Головний герой позбавляється шкідливих звичок, негативних рис характеру й повертається додому. Запропоновано різноманітні види спільної діяльності педагогів або батьків разом із дитиною за допомогою використання техніки «Шлях героя»: 1. Самостійне виготовлення, створення карти подорожі, кубика й фішок. 2. Настільна гра за мотивами казки з використанням готової карти подорожі. 3. Розповідання казки за допомогою карти подорожі. 4. «Зміна» шляху героя: розповідання казки, уявивши, якби події в житті головного героя змінилися на краще / гірше. 5. Створення власного, авторського «лабіринту шляхів» для героя казки, вигадування нового сюжету або кінцівки казки, яка не має щасливого кінця для головного героя. У цій діяльності головне – залучити дитину обрати для героя правильний шлях. 6. Намалювати (зліпити, побудувати) шлях до мети для свого героя з безліччю перешкод. В статье выделены и обоснованы сущность и содержание техники «Путь героя», а также форм, методов и приемов ее использования на основе примеров сказочных детских произведений. Техника «Путь героя» имеет существенное значение для применения в сказкотерапии. Она чрезвычайно важна и должна занимать одно из ведущих мест в практике обучения, воспитания и развития детей, а также быть вполне доступной, интересной для ребенка и предусматривать сочетание его применения с разными артметодами. Путь главного героя в сказках может быть положительным и отрицательным. Представлен алгоритм положительного пути героя: 1. Герой произведения имеет вредные привычки или черты характера. 2. Внезапное появление другого персонажа, который отмечает недостатки главного героя и отправляет его для наказания. 3. С главным героем случаются разные приключения во время путешествия. Он преодолевает препятствия, потому что хочет попасть домой. 4. Положительная оценка другими персонажами сказки поступков главного героя. 5. Главный герой лишается вредных привычек, отрицательных черт и возвращается домой. Предложены различные виды совместной деятельности педагогов или родителей с ребенком с помощью использования техники «Путь героя»: 1. Самостоятельное изготовление, создание карты путешествия, кубика и фишек. 2. Настольная игра по мотивам сказки с использованием готовой карты путешествия. 3. Рассказ сказки с помощью карты путешествия. 4. «Изменение» пути героя: рассказывание сказки, представив, если бы события в жизни главного героя изменились к лучшему/хуже. 5. Создание собственного, авторского «лабиринта путей» для героя сказки, сочинения нового сюжета или концовки сказки, не имеющей счастливого конца для главного героя. В этой деятельности главное – привлечь ребенка избрать для героя правильный путь. 6. Нарисовать (слепить, построить) путь к цели для своего героя с множеством препятствий. The article highlights and substantiates the essence and content of the technique «Hero’s way», as well as forms, methods and techniques of its use based on examples of fairy-tale children’s works. The «Hero’s way» technique is essential for use in fairy-tale therapy. It is extremely important and should occupy one of the leading places in the practice of children’s teaching, upbringing and development, as well as quite accessible, interesting for the child and involves a combination of its application with various art methods. The path of the main character in fairy-tales can be positive and negative. The algorithm of the positive path of the hero is presented: 1. The hero of the story has bad habits or negative character traits. 2. The sudden appearance of another character who emphasizes the shortcomings of the protagonist and sends him to punishment. 3. The main character has various adventures during the journey. He overcomes obstacles because he wants to get home. 4. Positive assessment of the main character’s actions by other characters of the fairy-tale. 5. The main hero gets rid of bad habits, negative character traits and returns home. Various types of joint activities of teachers or parents with the child through the use of the technique «Hero’s way» are offered: 1. іndependent production, creation of a travel map, dice and chips. 2. Board game based on a fairy-tale using a ready-made travel map. 3. Telling a fairy tale with a travel map. 4. «Change» the path of the hero: telling a fairytale, imagining if the events in the life of the main hero changed for the better / worse. 5. Creating your own, author’s «maze of ways» for the hero of the fairy-tale, inventing a new plot or ending of the fairy-tale, which has no happy ending for the main character. The main thing in this activity is to involve the child to choose the right path for the hero. 6. Make up the path to the goal for your hero with many obstacles.
Опис
Ключові слова
казка, художній твір, мультиплікаційний фільм, казкотерапія, техніка «Шлях героя», сказка, художественное произведение, мультипликационный фильм, сказкотерапия, техника «Путь героя», fairy tale, artistic work, cartoon, fairy tale therapy, technique «Hero’s way»
Цитування
Бойчук Ю. Д. Техніка «шлях героя» в казкотерапії / Ю. Д. Бойчук, О. С. Казачінер // Інноваційна педагогіка / Причорномор. н-д ін-т економіки та інновацій ; [редкол.: А. Терешкіна (гол. ред.) та ін.]. – Одеса : Гельветика, 2021. – Вип. 31, т. 2. – С. 97–100.