Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6674
Title: English Trainee Teachers’ Perspective on Soft Skills Development in Ukraine
Other Titles: Погляд майбутніх учителів англійської мови на процес формування м’яких навичок в Україні
Взгляд будущих учителей английского языка на процесс формирования мягких навыков в Украине
Authors: Kniaz, H.
Chukhno, O.
Keywords: english trainee teachers
higher education
professional teacher training
soft skills
майбутні вчителі
вища освіта
професійна підготовка вчителів
м’які навички
будущие учителя
высшее образование
профессиональная подготовка учителей
мягкие навыки
Issue Date: Jul-2021
Publisher: Arab Society of English Language Studies (ASELS)
Citation: Kniaz H. English Trainee Teachers’ Perspective on Soft Skills Development in Ukraine / H. Kniaz, O. Chukhno // Arab World English Journal (AWEJ). – 2021. – № 7. – P. 299–313.
Abstract: The integration of soft skills in training pre-service teachers ensures higher academic performance and provides them with better career opportunities. However, many university teachers pay insufficient attention to developing soft skills in higher education. The article aims to investigate the correlation between the soft skills included in professional teacher training and undergraduates’ viewpoint on soft skills development at university. The authors formulated three research questions: (a) How do English trainee teachers assess their soft skills? (b) How much attention, in students’ opinion, do teachers pay to developing soft skills? (c) Is there a gap between teachers’ work on developing students’ soft skills and trainee teachers’ expectations? To answer these questions, the researchers analized the empirical data received through a questionnaire. The questionnaire was completed by 153 English trainee teachers studying at H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Ukraine. The respondents answered two close-ended questions regarding the level of soft skills they believe to possess and the amount of time devoted to soft skills development. The findings suggest that most students consider the level of their soft skills intermediate or high. Nevertheless, a significant number of the respondents still feel that teachers pay insufficient or hardly any attention to improving these skills. It is necessary to conduct further research to analyze university teachers’ viewpoint on improving students’ soft skills and organize the development of soft skills which would meet trainee teachers’ expectations. Інтеграція м’яких навичок у процес підготовки майбутніх учителів забезпечує підвищення рівня їхньої академічної успішності й кращі кар’єрні перспективи. Однак, багато викладачів приділяють недостатньо уваги розвитку м’яких навичок у контексті вищої освіти. Метою статті є дослідити кореляцію між м’якими навичками, що формуються під час навчання майбутніх учителів, і поглядом здобувачів на цей процес. Интеграция мягких навыков в процесс подготовки будущих учителей обеспечивает повышение уровня их академической успеваемости и лучшие карьерные перспективы. Однако многие преподаватели уделяют недостаточно внимания развитию мягких навыков в контексте высшего образования. Целью статьи является исследовать корреляцию между мягкими навыками, которые формируются при обучении будущих учителей, и взглядом соискателей на этот процесс.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6674
ISSN: 2229-9327
Appears in Collections:Кафедра практики англійського усного і писемного мовлення
Кафедра англійської фонетики і граматики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kniaz, H., Chukhno O. English Trainee Teachers’ Perspective .pdf445.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.