РОЗВИТОК ПІДХОДІВ ДО ДИТИНИ ТА ДИТИНСТВА В ЗАРУБІЖНІЙ ПЕДАГОГІЦІ (КІНЕЦЬ ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2013
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Клас. приват. ун-т
Анотація
Ця стаття присвячена розкриттю поглядів, підходів до розуміння сутності дитини й дитинства в зарубіжній педагогіці кінця ХІХ – початку ХХ ст. Виявлено фактори, що визначали ставлення до дитинства (розвиток промисловості, спрямованість до демократичних свобод, особистої незалежності; використання принципу розвитку та принципу історизму в наукових дослідженнях; прагнення педагогів поліпшити навчально-виховний процес). Розкрито педагогічні концепції, що існували в той період і впливали на формування поглядів на розуміння сутності дитини й дитинства (педоцентризм, психоаналітична педагогіка, теорія материнської депривації тощо). Данная статья посвящена раскрытию взглядов, подходов к пониманию сущности ребенка и детства в зарубежной педагогике конца ХІХ – начала ХХ ст. Выявлены факторы, которые определяли отношение к детству (развитие промышленности, направленность на демократические свободы, личную независимость; использование принципа развития и принципа историзма в научных исследованиях; стремление педагогов улучшить учебно-воспитательный процесс). Раскрыты педагогические концепции, которые существовали в тот период и влияли на формирование взглядов на понимание сущности ребенка и детства (педоцентризм, психоаналитическая педагогика, теория материнской депривации и др.). This article is dedicated to revelation of the views, approaches to understanding the essence of child and childhood in foreign pedagogy in the late 19th – the early 20th century. The factors which determined the attitude to the childhood have been detected. They are development of industry, orientation to the democratic freedoms, personal independence; use of the principle of development and the principle of historicism in scientific researches; pedagogues’ aspiration to improve educational process. The pedagogical concepts which existed in that period and influenced forming the views on the essence of child and childrenhave been revealed. They are child-oriented concept, psychoanalytic pedagogy, the theory of maternal deprivation.
Опис
Ключові слова
дитинство, дитина, сім’я, суспільство, розвиток, концепція, детство, ребенок, семья, общество, развитие, концепция, childhood, child, family, society, development, concept
Цитування
Лупаренко С. Є. Розвиток підходів до дитини та дитинства в зарубіжній педагогіці (кінець ХІХ — початок ХХ ст.) / С. Є. Лупаренко // Педагогіка формування особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : Клас. приват. ун-т, 2013. – Вип. 30 (83). – С. 37–42.