Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6346
Title: АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСНІСТЬ У КОНТЕКСТІ ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Other Titles: АКАДЕМИЧЕСКАЯ ДОБРОЧЕСТНОСТЬ В КОНТЕКСТЕ ГРАЖДАНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ СТУДЕНТОВ ВЫСШЕГО И ОБЩЕГО СРЕДНЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
ACADEMIC INTEGRITY IN THE CONTEXT OF CIVIC EDUCATION OF STUDENTS IN HIGHER AND GENERAL SECONDARY EDUCATION
Authors: Твердохліб, Т. С.
Скрипник, Н. С.
Твердохлеб, Т. С.
Tverdokhlib, T.
Skrypnyk, N.
Keywords: академічна доброчесність
громадянське виховання
заклад загальної середньої освіти
заклад вищої освіти
студент
учень
академическая доброчесность
гражданское воспитание
заведение высшего образования
высшее учебное заведение
учень
academic integrity
civic education
institution of general secondary education
higher education
student
pupil
Issue Date: 26-Jun-2021
Publisher: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка»; Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Твердохліб Т. С. Академічна доброчесність у контексті громадянського виховання здобувачів вищої та загальної середньої освіти / Т. С. Твердохліб, Н. С. Скрипник // Актуальнi питання гуманiтарних наук : міжвуз. зб. наук пр. молодих вчених / Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. – Вип 38. – Т. 3. – 2021. – С. 168–173.
Abstract: У статті розкрито академічну доброчесність як складник громадянського виховання здобувачів вищої та загальної середньої освіти. Авторами у загальних рисах схарактеризовано основні напрями громадянського виховання (морально-етичний, історико-патріотичний, політико-правовий, екологічний, інформаційний, інтеркультурний). Визначено, що формування академічних чеснот здобувачів освіти повинно відбуватися переважно в межах морально-етичного напряму громадянського виховання і має охоплювати навчання на рівнях початкової, базової середньої та профільної освіти у закладах загальної середньої освіти, а також на початковому, бакалаврському, магістерському, освітньо-науковому/освітньо-творчому рівнях вищої освіти у закладах вищої освіти. У дослідженні проаналізовано результати анкетування студентів 2 курсу факультету мистецтв, факультету іноземної філології, українського мовно-літературного факультету імені Г. Ф. Квітки-Основ’яненка Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди та механічного факультету Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. Установлено, що означені результати підтверджують інформацію, представлену в звіті «Огляди Організації економічного співробітництва і розвитку на тему доброчесності в освіті: Україна 2017», в групових інтерв’ю з батьками та педагогами старших класів (2018), в підсумках проведення віртуального круглого столу «Академічна доброчесність у загальній середній освіті» (2018). Особлива увага в ході опитування студентів зверталася на питання поширення плагіату, списування, застосування збірників «Готові домашні завдання» у той період, коли вони були учнями закладів загальної середньої освіти. Також анкетування було орієнтоване на з’ясування особливостей діяльності педагогічного персоналу, спрямованої на формування академічної доброчесності учнів. У статті наголошується на необхідності стимулювання сучасної середньої школи до створення ефективної системи забезпечення академічної доброчесності здобувачів, надання їй допомоги в цьому педагогічними закладами вищої освіти. В статье раскрыта академическая честность как составляющая гражданского воспитания студентов и учеников. Авторами в общих чертах охарактеризованы основные направления гражданского воспитания (нравственно-этическое, историко-патриотическое, политико-правовое, экологическое, информационное, интеркультурное). Определено, что формирование академической честности учащихся должно происходить преимущественно в пределах морально-нравственного направления гражданского воспитания и должно охватывать обучение на уровнях начального, базового среднего и профильного образования в заведениях общего среднего образования, а также на начальном, бакалаврском, магистерском, образовательно-научном /образовательно-творческом уровне высшего образования в учреждениях высшего образования. В исследовании проанализированы результаты анкетирования студентов 2 курса Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды и механического факультета Харьковского национального автомобильно-дорожного университета. Установлено, что указанные результаты подтверждают информацию, представленную в отчете «Обзоры Организации экономического сотрудничества и развития на тему честности в образовании: Украина 2017», в групповых интервью с родителями и педагогами старших классов (2018), в итогах проведения виртуального круглого стола. Академическая честность в общем среднем образовании» (2018). Особое внимание в ходе опроса студентов обращалось на вопросы распространения плагиата, списывания, применения сборников «Готовые домашние задания» в тот период, когда они являлись учениками заведений общего среднего образования. Также анкетирование было ориентировано на уяснение особенностей деятельности педагогического персонала, направленного на формирование академической честности учащихся. В статье подчеркивается необходимость стимулирования современной средней школы к созданию эффективной системы обеспечения академической честности учеников, оказанию ей помощи в этом педагогическими учреждениями высшего образования. Academic integrity is considered in the article as a component of civic education of students in higher and general secondary education. The authors generally describe the main areas of civic education (moral and ethical, historical and patriotic, political and legal, environmental, information, intercultural). It is determined that the formation of academic integrity of students should take place mainly within the moral and ethical area of civic education and should include education at such levels as primary, basic secondary and specialized education in institutions of general secondary education, as well as primary, bachelor, master, educational and scientific / educational and creative levels of higher education in institutions of higher education. The study analyzes the results of survey of 2nd year students of the Faculty of Arts, Faculty of Foreign Philology and the Ukrainian Language and Literature Faculty of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University and the Mechanical Faculty of Kharkiv National Automobile and Highway University. It is determined that these results confirm the information presented in the report “Reviews of the Organization for Economic Cooperation and Development on Integrity in Education: Ukraine 2017”, in group interviews with parents and teachers of senior school (2018), in the results of the Academic Integrity in General Secondary Education virtual roundtable (2018). Special attention during the survey of students was paid to the issue of spreading plagiarism, copying, using Ready Homework collections in the period when they were students of institutions of general secondary education. The survey was also aimed at clarifying the specifics of the activities of teaching staff oriented towards forming the academic integrity of students. The article emphasizes the need to stimulate the modern school to create an effective system of ensuring the academic integrity of students, to assist it in this by pedagogical institutions of higher education.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/6346
ISSN: 2308-4855 (Print)
2308-4863 (Online)
Appears in Collections:Кафедра освітології та інноваційної педагогіки



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.