МЕТОДОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2020
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Українська інженерно-педагогічна академія, ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами»
Анотація
Актуальність статті полягає в тому, що одним із шляхів підвищення якості підготовки правоохоронців є формування їхньої готовності до професійної самореалізації. Пізнання та розуміння власних потенційних можливостей має бути запорукою успішного виконання професійних обов’язків правоохоронцями. Метою статті – розробляння методології формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі як системи цілеспрямованої взаємодії суб’єктів освітнього процесу на засадах науковості й практичної апробації. Вміст статті складають ідеї аксіологічного, компетентнісного, акмеологічного підходів, завдяки яким поглибили розуміння зазначеної проблеми. Запропоновано педагогічні умови формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі, як-от: активізація мотивації самозбереження як життєтворчої діяльності правоохоронця; оволодіння інтегрованими знаннями і вміннями професійної самореалізації (самоконтролю, саморегуляції, самовитримки, що допомагають діяти в екстремальних умовах); опанування основами самоменеджменту в процесі підготовки майбутніх офіцерів до професійної самореалізації; використання цифрових технологій у процесі формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі у вищих навчальних закладах із специфічними умовами навчання. Розроблено авторську модель як структурно-логічну схему, що пояснює взаємозв’язки між вимогами роботодавців і населенням до високої кваліфікації правоохоронців, специфікою правоохоронної діяльності в непередбачених ситуаціях та необхідністю підвищення рівня готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації. Перспективами подальшого дослідження є розробка педагогічної технології формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі, перевірка її ефективності на базі закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Актуальность статьи состоит в том, что одним из путей повышения качества подготовки правоохранителей является формирование их готовности к профессиональной самореализации. Познание и понимание собственных потенциальных возможностей должны быть основой успешного выполнения профессиональных обязанностей правоохранителями. Цель статьи – разработка методологии формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации как системы целенаправленного взаимодействия субъектов образовательного процесса на основе научности и практической апробации. Содержание статьи представляют идеи аксиологического, компетентностного, акмеологического подходов, благодаря которым углубиляется понимание даной проблемы. Предложены педагогические условия формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации в образовательном процессе, а именно: активизация мотивации самосохранения как жизнетворческой деятельности правоохранителя; овладение интегрированными знаниями и умениями профессиональной самореализации (самоконтроля, саморегуляции, самовыдержки, котрые помагают действовать в экстремальных условиях); овладение основами самоменеджмента в процессе подготовки будущих офицеров к профессиональной самореализации; использование цифровых технологий в процессе формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации в образовательном процессе в заведениях высшего образования со специфичискими условиями обучения. Разработана авторская модель как структурно-логическая схема, которая объясняет связи между требованиями работодателей и населением к высокой квалификации правоохранителей, спецификой правоохранительной деятельности в непредвиденных ситуациях и необходимостью повышения уровня готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации. Перспективами дальнейшего исследования является разработка педагогической технологии формирования готовности будущих офицеров к профессиональной самореализации в образовательном процессе, проверка ее эффективности на базе заведений высшего образования со специфичискими условиями обучения. The relevance of the article is that one of the ways to improve the quality of training of law enforcement officers is to form their readiness for professional self-realization. Knowledge and understanding of one's own potential should be the key to successful performance of professional duties by law enforcement officers. The purpose of the article is to develop a methodology for forming the readiness of future officers for professional self-realization in the educational process as a system of purposeful interaction of the subjects of the educational process on the basis of scientific and practical testing. The content of the article consists of ideas of axiological, competence, acmeological approaches, which deepened the understanding of this problem. The pedagogical conditions of formation of readiness of future officers for professional self-realization in educational process are offered, such as: activation of motivation of self-preservation as life-creating activity of the militiaman; mastering integrated knowledge and skills of professional self-realization (self-control, self-regulation, self-endurance, which help to act in extreme conditions); mastering the basics of self-management in the process of preparing future officers for professional self-realization; the use of digital technologies in the process of forming the readiness of future officers for professional self-realization in the educational process in higher educational institutions with specific learning conditions. The author's model is developed as a structural and logical scheme that explains the relationship between the requirements of employers and the population to the high qualification of law enforcement officers, the specifics of law enforcement in unforeseen situations and the need to increase the readiness of future officers for professional self-realization. Prospects for further research are the development of pedagogical technology for the formation of readiness of future officers for professional self-realization in the educational process, testing its effectiveness on the basis of higher education institutions with specific learning conditions.
Опис
Ключові слова
правоохоронна діяльність, освітній процес, готовність особистості, методологія дослідження, процес формування, бесіда, правоохранительная деятельность, образовательный процесс, готовность личности, методология исследования, процесс формирования, беседа, law enforcement activity, educational process, readiness of the person, research methodology, formation process, conversation
Цитування
Рибалко Л. С. Методологія формування готовності майбутніх офіцерів до професійної самореалізації в освітньому процесі / Л. С. Рибалко, Р. І. Черновол-Ткаченко, О. Загребельний // Адаптивне управління: теорія і практика. Сер. : Педагогіка : електрон. наук. фахове вид. / Укр. інженерно-пед. акад. – Харків, 2020. – Вип. 9 (17).