Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5706
Title: | Особливості управління закладом освіти на основі особистісно зорієнтованого підходу |
Other Titles: | Особенности управления учебным заведением на основе личностно ориентированного подхода Features of educational institution management on the basis of personality-oriented approach |
Authors: | Хлєбнікова, Т. М. Стрельченко, К. В. Хлебникова, Т. Н. Стрельченко, Е. В. Khlebnikova, T. Strelchenko, K. |
Keywords: | управління закладом освіти педагогічний колектив особистісно зорієнтоване управління формування професійно-педагогічної компетентності управления учебным заведением педагогический коллектив личностно ориентированное управление формирование профессионально-педагогической компетентности management of an educational institution teaching staff personality-oriented management formation of professional and pedagogical competence |
Issue Date: | 15-Jun-2021 |
Publisher: | International Science Group (isg-konf.com) |
Citation: | Хлєбнікова Т. М. Особливості управління закладом освіти на основі особистісно зорієнтованого підходу / Т. М. Хлєбнікова, К. В. Стрельченко // Interaction of society and science: problems and prospects : the XXX International Science Conference, London, June 15 – 18, 2021. – London, 2021. – Pp. 370–374. |
Abstract: | Особистісно зорієнтований підхід в управлінні закладом освіти, це спрямованість управлінської діяльності, яка передбачає забезпечення і підтримку процесу особистісно-професійного саморозвитку педагога через самоактуалізацію, становлення суб’єктності, формування професійно-педагогічної компетентності на основі особистісних потреб. Личностно-ориентированный подход в управлении учебным заведением, это направленность управленческой деятельности, которая предусматривает обеспечение и поддержание процесса личностно-профессионального саморазвития педагога через самоактуализацию, становление субъектности, формирование профессионально-педагогической компетентности на основе личностных потребностей. A personality-oriented approach in the management of an educational institution is the direction of management activity, which provides for and maintenance of the process of personal and professional self-development of a teacher through self-actualization, the formation of subjectivity, the formation of professional and pedagogical competence based on personal needs. |
URI: | http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5706 |
ISBN: | 978-1-63848-652-7 |
Appears in Collections: | Кафедра наукових основ управління |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Хлєбнікова Т. М., Стрельченко К. В. Особливості управління закладом освіти.pdf | 957.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.