Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5639
Title: | Інтеркультурна комунікація як чинник виховання гармонійної і культурної людини |
Other Titles: | Интеркультурная коммуникация как фактор воспитания гармоничного и культурного человека Intercultural communication as a factor in the upbringing of a harmonious and cultured person |
Authors: | Триняк, М. В. Trinyak, M. |
Keywords: | інтеркультурна комунікація чинники виховання гармонійна людина культурна людина интеркультурная коммуникация факторы воспитания гармоничный человек культурный человек intercultural communication factors of upbringing harmonious person cultured person |
Issue Date: | 16-May-2019 |
Publisher: | Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки НАПН України |
Citation: | Триняк М. В. Інтеркультурна комунікація як чинник виховання гармонійної і культурної людини / М. В. Триняк // Практична філософія і Нова українська школа : зб. тез Всеукр. наук.-практ. конф., Київ, 16 трав. 2019 р. / Нац. акад. пед. наук України, Ін-т педагогіки НАПН України, Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди [та ін.] ; [редкол.: С. О. Сисоєва (голов. ред) та ін.]. – Київ, 2019. – С. 56–58. |
Abstract: | У статті порушено тему інтеркультурної комунікації як чинника виховання гармонійної і культурної людини. Інтеркультурна комунікація, предметом якої є освітній і виховний потенціал фундаментальних прав людини, має дві можливі перспективи: вона або постачає аргументацію для політичних ідеологій, або прояснює специфіку соціокультурних ситуацій, що закидають рамкові умови освітнім і виховним практикам. В статье затронута тема интеркультурной коммуникации как фактора воспитания гармоничного и культурного человека. Интеркультурная коммуникация, предметом которой является образовательный и воспитательный потенциал фундаментальных прав человека, имеет две возможные перспективы: она или поставляет аргументацию для политических идеологий, или проясняет специфику социокультурных ситуаций, забрасывают рамочные условия образовательным и воспитательным практикам.The article touches upon the topic of intercultural communication as a factor in the upbringing of a harmonious and cultured person. Intercultural communication, the subject of which is the educational and upbringing potential of fundamental human rights, has two possible perspectives: it either supplies arguments for political ideologies or clarifies specific socio-cultural situations and provides framework conditions for educational and upbringing practices. |
URI: | http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/5639 |
ISBN: | 978-966-644-492-5 |
Appears in Collections: | Кафедра філософії |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Триняк М. В..pdf | 539.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.