Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4847
Title: | ФОРМУВАННЯ ІСТОРИЧНОГО КОМПОНЕНТА ПРОФЕСІЙНОГО ДОСВІДУ І КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ |
Other Titles: | ФОРМИРОВАНИЕ ИСТОРИЧЕСКОГО КОМПОНЕНТА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОПЫТА И КУЛЬТУРЫ БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ FORMATION OF THE HISTORICAL COMPONENT OF PROFESSIONAL EXPERIENCE AND CULTURE OF THE FUTURE TEACHER OF MATHEMATICS |
Authors: | Висоцька, Н. Ю. Сіра, І. Т. Высоцкая, Н. Ю. Серая, И. Т. Vysotska, N. Sira, I. |
Keywords: | професійний досвід професійна культура підготовка вчителя математики профессиональный опыт профессиональная культура подготовка учителя математики professional experience professional culture mathematics teacher training |
Issue Date: | 14-May-2020 |
Publisher: | Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди |
Citation: | Висоцька Н. Ю. Формування історичного компонента професійного досвіду і культури майбутнього вчителя математики / Н. Ю. Висоцька, І. Т. Сіра // Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі: зб. тез доп. учасників ІІ наук.-практ. конф. молодих учених, Харків, 14–15 трав. 2020 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: Н. О. Пономарьова (голова оргкомітету) та ін.]. – Харків : ХНПУ, 2020. – С. 140–143. |
Abstract: | У статті розглянуто культуру і позитивний досвід професійної діяльності вчителя чи викладача, тобто професіонала, який організовує і спрямовує цей процес. Розглянуто майбутнє вчителя математики закладів загальної освіти, тобто сьогоднішнього студента, ядро його професійної культури, так чи інакше, визначається знанням основних математичних об'єктів шкільної математики і основ методики навчання математики. В статье рассмотрены культура и положительный опыт профессиональной деятельности учителя или преподавателя, то есть профессионала, который организует и направляет этот процесс. Рассмотрено будущее учителя математики учреждений общего образования, то есть сегодняшнего студента, ядро его профессиональной культуры, так или иначе, определяется знанием основных математических объектов школьной математики и основ методики обучения математике. The article examines the culture and positive experience of the professional activity of a teacher or educator, i.e. the professional who organizes and directs this process. The future of a general education mathematics teacher, i.e. today's student, is considered; the core of his/her professional culture, in one way or another, is determined by the knowledge of basic mathematical objects of school mathematics and the basics of mathematics teaching methodology. |
URI: | http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4847 |
Appears in Collections: | Кафедра математики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Висоцька Н. Ю., Сіра І. Т. Формування ысторичного компонента.pdf | 557.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.