Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4743
Title: Організаційно-педагогічні засади підготовки викладачів іноземної мови до професійної діяльності в системі освіти дорослих Республіки Польща
Other Titles: Организационно-педагогические основы подготовки преподавателей иностранного языка в профессиональной деятельности в системе образования взрослых Республики Польша
Organizational and pedagogical principles for training foreign language teachers for professional activity in the system of teaching adults of the Republic of Poland
Authors: Васильєва, М. П.
Keywords: іноземна мова
професійна діяльність
система освіти дорослих
університет
ступінь магістра
освітній стандарт
навчальна програма
педагогічна практика
иностранный язык
профессиональная деятельность
система образования взрослых
университеты
степень магистра
образовательный стандарт
учебная программа
педагогическая практика
foreign language
professional activity
adult education system
university
master’s degree
educational standard
curriculum
pedagogical practice
Issue Date: 2020
Publisher: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Citation: Васильєва М. П. Організаційно-педагогічні засади підготовки викладачів іноземної мови до професійної діяльності в системі освіти дорослих Республіки Польща / М. П. Васильєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Сер. 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи : [зб. наук. пр.] / [редкол. : Л. Л. Макаренко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : НПУ, 2020. – Вип. 74 – С. 9–13.
Abstract: Розглядаються особливості підготовки викладачів іноземної мови до професійної діяльності в системі освіти дорослих Республіки Польща. До основних типів навчальних закладів, в яких здійснюється підготовка викладачів іноземних мов, належать класичні університети, педагогічні університети та академії. Зазначено, що для здійснення професійної діяльності в системі освіти дорослих необхідно мати освітньо-кваліфікаційний рівень магістра. Існує декілька способів здобути кваліфікацію викладача іноземної мови. Найбільш розповсюджений – вступити на філологічний факультет університету за напрямом підготовки “викладач“. Існує національний стандарт підготовки викладачів іноземної мови. Підготовка магістрів не може тривати менше, ніж три семестри. Підготовка до професійної діяльності включає предметну, психолого-педагогічну та методичну підготовку. Освітній стандарт надає детальну характеристику результатів навчання, які складаються зі знань, умінь та соціальних компетенцій. Навчальні програми та критерії вступу кожен вищий навчальний заклад установлює самостійно. Вивчено зміст навчальних програм підготовки викладачів іноземних мов трьох провідних університетів Польщі: Варшавського, Жешувського та Опольського. Відзначено як різний склад дисциплін, так і різне співвідношення годин, відведених на предметну, психолого-педагогічну та методичну підготовку. Сильними сторонами Варшавського університету є велика увага до підготовки викладачів іноземних мов саме до роботи з дорослою аудиторією, а також порівняльні, культурні та європейські аспекти навчання викладачів іноземної мови. Випускники вишу можуть викладати відразу дві іноземні мови. У Жешувському університеті велика увага приділяється філологічній підготовці фахівців. Опольський університет надає ґрунтовну підготовку з основ наукових досліджень та дисциплін психолого-педагогічного циклу. Рассматриваются особенности подготовки преподавателей иностранного языка в профессиональной деятельности в системе образования взрослых Республики Польша. К основным типам учебных заведений, в которых осуществляется подготовка преподавателей иностранных языков, принадлежат классические университеты, педагогические университеты и академии. Отмечено, что для осуществления профессиональной деятельности в системе образования взрослых необходимо иметь образовательно-квалификационный уровень магистра. Существует несколько способов получить квалификацию преподавателя иностранного языка. Наиболее распространенный - поступить на филологический факультет университета по направлению подготовки "преподаватель". Существует национальный стандарт подготовки преподавателей иностранного языка. Подготовка магистров не может продолжаться меньше, чем три семестра. Подготовка к профессиональной деятельности включает предметную, психолого-педагогическую и методическую подготовку. Образовательный стандарт предоставляет подробную характеристику результатов обучения, состоят из знаний, умений и социальных компетенций. Учебные программы и критерии вступления каждый вуз устанавливает самостоятельно. Изучено содержание учебных программ подготовки преподавателей иностранных языков трех ведущих университетов Польши: Варшавского, Жешувского и Опольского. Отмечено как разный состав дисциплин, так и различное соотношение часов, отведенных на предметную, психолого-педагогическую и методическую подготовку. Сильными сторонами Варшавского университета является большое внимание к подготовке преподавателей иностранных языков именно к работе со взрослой аудиторией, а также сравнительные, культурные и европейские аспекты обучения преподавателей иностранного языка. Выпускники вуза могут выкладывать сразу два иностранных языка. В Жешувском университете большое внимание уделяется филологической подготовке специалистов. Опольский университет предоставляет основательную подготовку по основам научных исследований и дисциплин психолого-педагогического цикла. The article considers the peculiarities of preparation of foreign language teachers for professional activity in the system of adult education of the Republic of Poland. The main types of educational institutions in which foreign language teachers are trained are classical universities and pedagogical universities and academies. It is noted that it is necessary to have a master’s degree to carry out professional activities in the system of adult education. There are a few ways to qualify as a foreign language teacher. The most common one is to enter the philological faculty of the university and receive a specialization of teacher training. There is a national standard for foreign language teachers’ educaiton. The preparation to get a master’s degree cannot be shorter than three semesters. Preparation for professional activity includes subject-specific, psychological-pedagogical and methodical training. The educational standard provides a detailed description of learning outcomes, which consist of knowledge, skills and social competencies. Curricula and admission criteria are set by each higher educational institution independently. The content of the initial training programmes for training foreign language teachers at three leading Polish universities are studied. They are the University of Warsaw, the University of Rzeszów and the University of Opole. The subjects in the curriculum differ from university to university. The number of hours devoted to the study of subject-matter, psychological-pedagogical, and methodological disciplines is different, too. The strengths of the University of Warsaw are the great attention to training foreign language teachers to work with adults, as well as the comparative, cultural and European aspects of foreign language teachers’ preparation. Warsaw University graduates are prepared to teach two foreign languages. The University of Rzeszów pays a lot of attention to the philological training of specialists. The University of Opole provides for thorough training of the foundations of scientific research and psychological and pedagogical preparation.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4743
ISSN: 2311-5491
Appears in Collections:Кафедра англійської мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Васильєва М. П..pdf308.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.