Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4503
Title: Технологічні етапи розвитку конфліктологічної компетенції вчителя в системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти
Other Titles: Технологические этапы развития конфликтологической компетенции учителя в системе методической работы учреждений общего среднего образования
Technological stages of development of teacher's conflictological competence in the system of methodic work of general secondary educational institutions
Authors: Куценко, Т. В.
Kutsenko, T.
Keywords: система методичної роботи
вчителі
конфліктологічна компетенція
розвиток компетенції
загальноосвітні заклади
система методичной работы
учителя
конфликтологическая компетенция
развитие компетенции
общеобразовательные учреждения
system of methodical work
teachers
conflictological competence
competence development
secondary schools
Issue Date: 2020
Publisher: Класичний приватний університет
Citation: Куценко Т. В. Технологічні етапи розвитку конфліктологічної компетенції вчителя в системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти / Т. В. Куценко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [редкол.: А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : Гельветика, 2020. – Вип. 68, т. 2. – С. 53–57.
Abstract: Статтю присвячено розвитку конфліктологічної компетенції вчителя в системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Теоретично обґрунтовано технологічні етапи розвитку конфліктологічної компетенції вчителя, а саме: мотиваційно-орієнтаційний (розвиток спрямованості вчителя на здійснення антиконфліктної професійної діяльності), пізнавальний (посилення гносеологічного потенціалу вчителя), діяльнісно-процесуальний (удосконалення вчителем сукупності конфліктологічних умінь – діагностичних, комунікативних, регулятивних, прогностичних, рефлексивних). На стимулювання вчителів до набуття конфліктологічної компетенції спрямовувалися різноманітні заходи методичної роботи закладу (наради, бесіди, науково-практичні конференції та семінари, педагогічні читання, школа передового досвіду й педагогічної майстерності тощо), орієнтовані на ознайомлення з найважливішими проблемами педагогічної конфліктології та доцільність розвитку конфліктологічної компетенції вчителя; усебічне сприяння підвищенню кваліфікації педагога з урахуванням його особистісних потреб і якостей. Статья посвящена развитию конфликтологической компетенции учителя в системе методической работы учреждений общего среднего образования. Теоретически обосновано технологические этапы развития конфликтологической компетенции учителя, а именно: мотивационно-ориентационной (развитие направленности учителя на осуществление антиконфликтной профессиональной деятельности), познавательный (усиление гносеологического потенциала учителя), деятельностно-процессуальный (усовершенствование учителем совокупности конфликтологических умений - диагностических, коммуникативных, регулятивных, прогностических, рефлексивных). На стимулирование учителей до вступления конфликтологической компетенции направлялись различные мероприятия методической работы учреждения (совещания, беседы, научно-практические конференции и семинары, педагогические чтения, школа передового опыта и педагогического мастерства и т.д.), ориентированные на знакомство с важнейшими проблемами педагогической конфликтологии и целесообразность развития конфликтологической компетенции учителя; всестороннее содействие повышению квалификации педагога с учетом его личностных потребностей и качеств. The article is devoted to the development of conflictological competence of teachers in the system of methodical work of general secondary education institutions. Theoretically substantiated technological stages of development of conflictological competence of the teacher, namely: motivational-orientational (development of the teacher's focus on anti-conflict professional activities), cognitive (strengthening the epistemological potential of the teacher), activity-procedural (improvement of the teacher, prognostic, reflexive). Various measures of methodical work of the institution (meetings, talks, scientific-practical conferences and seminars, pedagogical readings, school of best practices and pedagogical skills, etc.) were aimed at stimulating teachers to acquire conflictological competence. the teacher; comprehensive assistance in improving the skills of the teacher, taking into account his personal needs and qualities.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4503
ISSN: 1992-5786
Appears in Collections:Кафедра наукових основ управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Куценко Т. В. Технологічні етапи розвитку.pdf214.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.