Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4379
Title: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ ДОСТУП ВСТУПНИКІВ ДО ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ І ВИЗНАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
Other Titles: Обеспечение качества высшего образования предоставлением доступа поступающих к образовательно-научной программе и признание результатов обучения
Ensuring the quality of higher education through access of entrants to the educational and scientific program and recognition of learning results
Authors: Боярська-Хоменко, А. В.
Сотніков, Д. В.
Шматько, К. В.
Keywords: забезпечення якості
освітньо-наукова програма
здобувачі освіти
доступ
визнання результатів навчання
якість освіти
педагогічні науки
обеспечение качества
образовательно-научная программа
студенты
признание результатов обучения
качество образования
педагогические науки
quality assurance
educational and scientific program
students
access
recognition of learning outcomes
quality of education
pedagogical sciences
Issue Date: 2021
Publisher: Publishing House of University of Technology
Citation: Боярська-Хоменко А. В. Забезпечення якості вищої освіти через доступ вступників до освітньо-наукової програми і визнання результатів навчання / А. В. Боярська-Хоменко, Д. В. Сотніков, К. В. Шматько // Innovative Approaches to Ensuring the Quality of Education, Scientific Research and Technological Processes : monograph / Katowice School of Technology. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts, № 43. – Katowice : Publishing House of University of Technology, 2021. – P. 1096–1102.
Abstract: Одним із напрямів забезпечення якості вищої освіти у Харківському національному педагогічному університеті є забезпечення доступу вступників до освітньо-наукової програми (відкритість та доступність інформації, визначеність критеріїв вступу, наявність переліку питань та їх змістове обґрунтування, проведення іспитів і співбесіди за фаховим спрямуванням тощо), а також визначення процедури визнання результатів навчання (визнання результатів здобутих в інших ЗВО, результатів неформального навчання і дистанційного онлайн-навчання). Разом з тим професорсько-викладацький склад університету здійснює активну підтримку здобувачів вищої освіти, пропагує принципи навчання впродовж усього життя та активно залучає здобувачів до наукової спільноти. Одним из направлений обеспечения качества высшего образования в Харьковском национальном педагогическом университете является предоставление доступа поступающих к образовательно-научной программе (открытость и доступность информации, определенность критериев вступления, наличие перечня вопросов и их содержательное обоснование, проведение экзаменов и собеседования по специальностям и т. д.), а также определения процедуры признания результатов обучения (признание результатов, полученных в других вузах, результатов неформального обучения и дистанционного онлайн-обучения). Вместе с тем профессорско-преподавательский состав университета осуществляет активную поддержку студентов, пропагандирует принципы обучения в течение всей жизни и активно привлекает их к научному сообществу. One of the areas of quality assurance in higher education at Kharkiv National Pedagogical University is to ensure access of entrants to the educational and scientific program (openness and availability of information, definition of admission criteria, availability of a list of questions and their content, examinations and interviews, etc.), and also definition of the procedure for recognition of learning outcomes (recognition of results obtained in other free educational institutions, results of non-formal learning and distance online learning). At the same time, the teaching staff of the university actively supports applicants for higher education, promotes the principles of lifelong learning and actively involves applicants in the scientific community.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/4379
ISBN: 978-83-957298-6-7
Appears in Collections:Кафедра освітології та інноваційної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SIQ_monograph_katovice (1).pdf886.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.