ВИКОРИСТАННЯ ФОТОГРАФІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ ІСТОРІЇ В ШКОЛІ

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2016-10-28
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ХНПУ ім. Г. С. Сковороди
Анотація
В статті висвітлена тема використання фотографії при вивченні історії в школі. Зорове сприйняття інформації є так само важливим, як і слухове, дотикове, інтелектуальне. Безпосередня фіксація історичної інформації в момент дії – одна з основних властивостей переважної більшості різновидів зображальних джерел. Фото-, кіно-, відеодокументи, образно відображають конкретику часу й місця; самі є відбитками певної епохи, вміщена в них інформація потребує прочитання й розуміння. Робота учнів з фотографіями, як історичним джерелом пов’язана як з реалізацією пізнавальних цілей, так і з формуванням у них навичок само ідентифікації з культурою і спільнотою їх батьківщини. Задля правильного використання цього навчального засобу на уроці потрібно дотримуватися певних умов: фото має відповідати темі уроку, споглядання має бути цілеспрямованим, систематичним і завершуватися висновками. Навчальний процес, проведений таким чином розвиває у учня навички аналізу, синтезу, споглядання, узагальнення, абстрагування. Велике значення має фотографія у вивченні історії рідного краю, його пам’ятних місць, пам’ятників. Учні можуть провести пошукову роботу у сімейних альбомах, за допомогою старих і нових фотографій визначити схожі і відмінні риси міста (селища та ін.): його забудови, вигляду вулиць, фасадів, крамниць, вбрання мешканців. Таким чином, фотографії – це історичні джерела, які існують в найближчому оточенні учнів, вони мають низку функцій – від документальних до виховних. Фотографії відіграють важливу роль у процесі творчого розвитку учнів, їх пізнавальної активності, формування уявлень про історичне минуле. В статье освещена тема использования фотографии при изучении истории в школе. Зрительное восприятие информации является так же важным, как и слуховое, осязательное, интеллектуальное. Непосредственная фиксация исторической информации в момент действия – одно из основных свойств подавляющего большинства разновидностей изобразительных источников. Фото-, кино-, видеодокументы, образно отражают конкретику времени и места; сами являются отражениями определенной эпохи, помещенная в них информация требует прочтения и понимания. Работа учащихся с фотографиями, как историческим источником связана как с реализацией познавательных целей, так и с формированием у них навыков само идентификации с культурой и сообществом их родины. Для правильного использования данного учебного средства на уроке нужно соблюдать определенные условия: фото должно соответствовать теме урока наблюдение должно быть целенаправленным, систематическим и завершаться выводами. Учебный процесс, проведенный таким образом развивает у учащегося навыки анализа, синтеза, созерцания, обобщения, абстрагирования. Большое значение имеет фотография в изучении истории родного края, его памятных мест, памятников. Учащиеся могут провести поисковую работу в семейных альбомах, с помощью старых и новых фотографий определить схожие и отличительные черты города (поселка и др.): его застройки, вида улиц, фасадов, магазинов, наряд жителей. Таким образом, фотографии – это исторические источники, которые существуют в ближайшем окружении учеников, они имеют ряд функций – от документальных до воспитательных. Фотографии играют важную роль в процессе творческого развития учащихся, их познавательной активности, формирование представлений об историческом прошлом. The article highlights the use of photographs when teaching history in school. Visual perception of information is as important as auditory, tactile, intelligent. Direct fixation of historical information at the time of action – one of the basic properties of the vast majority of varieties of sources. Photo-, film-, video documents, figuratively reflect the specifics of time and place; are themselves reflections of a different era, placed the information requires reading and understanding. Students work with photographs as a historical source is connected with the realization of cognitive goals and build their skills of self-identification with the culture and community of their homeland. For proper use of this educational tool in the classroom need to comply with certain conditions: photo must fit the theme of the lesson observation should be purposeful, systematic, and end with conclusions. Learning process, conducted in such a way develops the student's skills of analysis, synthesis, contemplation, synthesis, abstraction. Is important photo in the history of the native land, its memorable places, monuments. Students can conduct search operation in family albums, using old and new photographs to identify similarities and differences of the city (village, etc.): its buildings, streets, facades, shopping, outfit of the residents. Thus, photos are historical sources that exist in the immediate environment of the students, they have a number of functions – from documentary to educational. Photos play an important role in the process of creative development of pupils, their cognitive activity, the formation of ideas about the historical past.
Опис
Ключові слова
історія, фотографії, зображальні джерела, школа, история, фотографии, изобразительные источники, history, photos, visual sources, school
Цитування
Мартинова І. С. Використання фотографії при вивченні історії в школі / І. С. Мартинова // Актуальні проблеми методики навчання історії, правознавства та суспільствознавчих дисциплін : матеріали VIII Міжнар. наук.-практ. конф. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, Вітєбський держ. ун-т ім. П. М. Машерова: іст. ф-т, Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; [упоряд. Г. Г. Яковенко]. – Харків : ХНПУ, 2016. – Вип. 8. – С. 215–218.