Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3978
Title: Виклики сучасного інформаційного суспільства та зміна парадигми німецької університетської освіти
Other Titles: Вызовы современного информационного общества и изменение парадигмы немецкго университетского образования
Challenges of the modern information society and paradigm shift in German university education
Authors: Черкашин, С. В.
Keywords: університетська освіта
інформаційне суспільство
Болонський процес
наукова освіта
Німеччина
"суспільство знань"
стандартизація освіти
уніфікація освіти
университетское образование
информационное общество
Болонский процесс
научное образование
Германия
"общество знаний"
стандартизация образования
унификация образования
university education
information society
Bologna process
scientific education
Germany
"knowledge society"
standardization of education
unification of education
Issue Date: 1-Mar-2019
Publisher: Громадська організація «Київська наукова організація педагогіки та психології»
Citation: Черкашин С. В. Виклики сучасного інформаційного суспільства та зміна парадигми німецької університетської освіти / С. В. Черкашин // Сучасні досягнення вітчизняних вчених у галузі педагогічних та психологічних наук : зб. тез наук. робіт учасників Міжнар. наук.-практ. конф., Київ, 1–2 берез. 2019 р. – Київ : Київ. наук. орг. педагогіки та психології, 2019. – Ч. 1. – С. 32–35.
Abstract: Автор статті застерігає проти можливого ризику руйнації університетської освіти в умовах сучасного інформаційного суспільства. Форсоване упровадження дистанційного навчання посилює небезпеку перетворення університетів виключно у постачальників навчального матеріалу і тестових завдань для студентів в режимі онлайн і до витискання із цієї сфери процесів викладання і наукових досліджень. Застосування в сучасних умовах неоліберальної технократичної концепції набуття знань та одержання освіти викликає ризики того, що ці актуальні зміни завдаватимуть шкоди науковому характеру освіти і стимулюватимуть появу і поширення неоліберальної напівосвіти. Актуальні реформи університетської освіти, на думку автора, є абсолютно необхідними, невідкладними і доцільними. Однак вони можуть мати негативні наслідки у вигляді вихолощення змісту вищої освіти і перетворення університетів у професійні школи. Наголошено на необхідності розробки модерної парадигми університетської освіти, яка дозволить університету сконструювати своє майбутнє, виходячи з нового взаємозв'язку між знаннями, освітою, дослідженнями та вченням. Автор статьи предостерегает против возможного риска разрушения университетского образования в условиях современного информационного общества. Форсированное внедрение дистанционного обучения усиливает опасность превращения университетов исключительно у поставщиков учебного материала и тестовых заданий для студентов в режиме онлайн и в вытеснения из этой сферы процессов преподавания и научных исследований. Применение в современных условиях неолиберальной технократической концепции приобретения знаний и получения образования вызывает риски того, что эти актуальные изменения могут нанести вред научному характеру образования и стимулировать появление и распространение неолиберального полуобразования. Актуальные реформы университетского образования, по мнению автора, являются абсолютно необходимыми, неотложными и целесообразными. Однако они могут иметь негативные последствия в виде выхолащивания содержания высшего образования и преобразования университетов в профессиональные школы. Отмечена необходимость разработки современной парадигмы университетского образования, которая позволит университету сконструировать свое будущее, исходя из новых взаимосвязей между знаниями, образованием, исследованиями и обучением. The author of the article warns against the possible risk of the destruction of university education in the modern information society. The forced introduction of distance learning increases the danger of universities becoming solely suppliers of educational material and test items for students online and in crowding out the teaching and research processes from this sphere. The application in modern conditions of the neoliberal technocratic concept of acquiring knowledge and obtaining education causes risks that these current changes can harm the scientific nature of education and stimulate the emergence and spread of neoliberal semi-education. Actual reforms of university education, according to the author, are absolutely necessary, urgent and appropriate. However, they can have negative consequences in the form of emasculating the content of higher education and the transformation of universities into professional schools. The necessity of developing a modern paradigm of university education, which will allow the university to construct its future, based on new relationships between knowledge, education, research and training, is noted.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3978
Appears in Collections:Кафедра німецької філології



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.