Профілактика віктимної поведінки дітей з легкими інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивної форми навчання

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2019
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка
Анотація
У статті розглядається проблема профілактики віктимної поведінки в учнів з незворотними легкими інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного навчання. Розкрито фактори, що детермінують виникнення віктимної поведінки, розглянуто види діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дитини в аспекті профілактикивіктимної поведінки дітей з інтелектуальною недостатністю. Зазначено, що профілактику віктимної поведінки дітей з незворотними інтелектуальними порушеннями необхідно здійснювати комплексно, зокрема: 1) формувати систему знань про соціально-нормативну поведіyre; 2) виховувати звички соціально-нормативної поведінки в спілкуванні зі знайомими та незнайомими людьми; 3) розвивати культурні інтереси, захоплення, проведення дозвілля в колі однолітків. В статье рассматривается проблема профилактики виктимного поведения учащихся с необратимыми легкими интеллектуальными нарушениями в условиях инклюзивного обучения. Раскрыто факторы,детерминирующие возникновение виктимного поведения, рассмотренывиды деятельности команды психолого-педагогического сопровождения ребенка в аспекте профилактики виктимного поведения детей с интеллектуальной недостаточностью. Отмечено, что профилактику виктимного поведения детей необходимо осуществлять комплексно, в частности: 1) формировать систему знаний о социально-нормативном поведении; 2) воспитывать привычки социально-нормативного поведения в общении со знакомыми и незнакомыми людьми; 3) развивать культурные интересы, увлечения, проводить досуг в кругу сверстников. The article describes the problem of the prevention of victimial behavior of pupils with irreversible light intellectual disabilities in the context of inclusive education. The factors that contribute to the emergence of victimization behavior are revealed, the types of activities of the team of psychological and pedagogical support of the child in the aspect of the prevention of victimization behavior of children with intellectual disability are considered. It was noted that the psychological and pedagogical support of inclusive education of children with intellectual disabilities involves the adaptation of the social component of an inclusive educational environment and provides for the prevention of the state of frustration, the avoidance of situations of frustration in the educational process; the development of children the correct understanding of the difficulties; great attention should be paid to fostering endurance and self-control. It was noted that the prevention of victimization behavior of children with irreversible intellectual disabilities must be carried out comprehensively, in particular: 1) to form a system of knowledge about socially normative behavior, which will reduce the likelihood of criminally dangerous situations; 2) to cultivate the habits of social and regulatory behavior in dealing with friends and strangers; 3) to develop cultural interests, hobbies, to spend leisure time among peers.
Опис
Ключові слова
віктимна поведінка, інтелектуальні порушення, інклюзивне навчання, виктимное поведение, интеллектуальные нарушения, инклюзивное обучение, victimization behavior, intellectual disabilities, inclusive education
Цитування
Коваленко В. Є. Профілактика віктимної поведінки дітей з легкими інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивної форми навчання / В. Є. Коваленко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки / Держ. закл. "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка" ; [редкол.: В. С. Курило (голов. ред.) та ін.]. - Старобільськ : Вид-во ДЗ "ЛНУ ім. Тараса Шевченка", 2019. – № 1(324), ч. 2. – С. 302–310.