Управлінський склад науково-дослідних кафедр педагогіки (1921-1929 рр.)

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2017
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Центр міжнародного наукового співробітництва «ТК Меганом»
Анотація
У статті на основі вивчення історико-педагогічної літератури, архівних матеріалів уособлено управлінський аспект діяльності науково-дослідних кафедр педагогіки і педології інститутів народної освіти України впродовж 1921-1929 років, здійснено короткий огляд біографічних відомостей завідувачів кафедр педагогіки і педології, їх унесок у розвиток психологопедагогічних наук, обґрунтовано основні заходи діяльності керманичів кафедр у відновленні наукового потенціалу педагогіки, створенні мережі вищих педагогічних навчальних закладів, де кафедральна система сприяла ефективному формуванню і вчителя середньої школи з належним рівнем наукового знання, і викладача вищої ланки освіти. В статье на основании изучения историко-педагогической литературы, архивных материалов обособленно управленческий аспект деятельности научно-исследовательских кафедр педагогики и педологии институтов народного образования Украины на протяжении 1921-1929гг., сделано короткий осмотр биографических сведений заведующих кафедр педагогики и педологии, их вклад в развитие психолого-педагогических наук, обосновано меры деятельности руководителей кафедр в восстановлении научного потенциала педагогики, организации сети высших педагогических учебных заведений, где кафедральная система способствовала эффективному формированию и учителя средней школы с надлежащим уровнем научного знания, и преподавателя высшего звена образования. Managerial aspects of activities of the research departments of pedagogy and paedology of Institutes of Public Education in Ukraine during 1921-1929 have been shown in the article on the basis of studied historical and pedagogical literature, and archival materials. A brief overview of biographic data of heads of departments of pedagogy and paedology, their contribution to the development of psychological and pedagogical sciences has been given. The basic measures in activities of heads of the departments in restoring scientific potential of pedagogy, creating a network of higher pedagogical educational institutions, where the department system favoured effective formation of both secondary school teacher with the appropriate level of scientific knowledge, and a teacher of higher education, have been substantiated.
Опис
Ключові слова
науково-дослідна кафедра, педагогіка, управління, завідувач, біографія, творчий спадок, внесок, научно-исследовательская кафедра, педагогика, управление, заведующий, биография, творческое наследие, вклад, research departments, pedagogy, control, head, biography, artistic heritage, contribution
Цитування
Башкір О. І. Управлінський склад науково-дослідних кафедр педагогіки (1921-1929 рр.) / О. І. Башкір // Науковий огляд. – 2017. – № 2 (34). – C. 1–21.