Роль фортепіанної музики українських композиторів в формуванні творчої особистості майбутніх викладачів музичного мистецтва

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2016-04-15
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ХНПУ імені Г. С. Сковороди
Анотація
В статті досліджено фортепіанні твори українських композиторів як засіб формування творчої особистості майбутніх учителів музики. Розглянуті такі поняття, як «творчість» та «творча особистість». Процес творчості визначено як створення нових за задумом і реальним втіленням культурних та матеріальних цінностей суспільного значення, яке не можливе без звернення до національної спадщини. Творчість передбачає не обов`язково створення чогось нового за вихідним матеріалом, а може мати форму рекомбінації певних відомих елементів. Історія української фортепіанної музики є прикладом синтезу нового і одвічного, національного і світового. Опанування широким репертуаром української фортепіанної спадщини на різних її етапах в значній мірі сприятиме формуванню творчої особистості майбутніх викладачів музичного мистецтва. В статье исследованы фортепианные произведения украинских композиторов как средство формирования творческой личности будущих учителей музыки. Рассмотрены такие понятия, как «творчество» и «творческая личность». Процесс творчества определен как создание новых по замыслу и реальным воплощением культурных и материальных ценностей общественного значения, которое невозможно без обращения к национальному наследию. Творчество предполагает не обязательно создание чего-то нового, а может иметь форму рекомбинации определенных известных элементов. История украинской фортепианной музыки является примером синтеза нового и вечного, национального и мирового. Овладение широким репертуаром украинского фортепианного наследия на разных его этапах в значительной степени будет способствовать формированию творческой личности будущих преподавателей музыкального искусства. The article aims is to explore the piano works of Ukrainian composers as a means of forming creative personality of future teachers of music. Considered concepts such as «creativity» and «creative person». We turned to this kind of creative activity as piano performance. In performing primarily affects the perception of national culture, because we believe that the study of piano works of Ukrainian composers is an urgent problem in perspective, forming a creative personality. We got conclusions that creativity is: a plan to create new and real embodiment of wealth of cultural and social values, which is not possible without reference to national heritage, which in this case acts as the soul of the people. Arts involves not necessarily creating something new for the source material, and may take the form of recombination certain known elements: the European romantic tradition complement national folk melodies; substantial acquisition of various nuances in the suite Ukrainian composers; use philosophical conceptualization with innovative means of expression; drawing piano music of ancient folk songs and instrumental styles; combining natural properties piano with modern means of expression etc. That study and performance of piano works by Ukrainian composers is not only appropriate but also desirable as a means of forming creative personality of future teachers of music.
Опис
Ключові слова
фортепіанна музика, музичне виконавство, українські композитори, творча особистість, викладачі музичного мистецтва, фортепианная музыка, музыкальное исполнительство, украинские композиторы, творческая личность, преподаватели музыкального искусства, piano music, musical performance, Ukrainian composers, creative personality, teachers of music art
Цитування
Ніколаєва Г. О. Роль фортепіанної музики українських композиторів в формуванні творчої особистості майбутніх викладачів музичного мистецтва / Г. О. Ніколаєва, М. П. Звегінцова // Час мистецької освіти = Time of art education : зб. тез і матеріалів ІV Міжнар.наук.-практ. конф., Харків, 12–13 квіт. 2016 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: Т. А. Смирнова (голов. ред.) та ін.]. – Харків : ХНПУ, 2016. – Ч. 1. – С. 34–39.