Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3207
Title: | Методичні особливості вивчення поняття числа е |
Other Titles: | Методические особенности изучения понятия числа е Methodological features of the study of the concept of the number e |
Authors: | Харченко, Д. О. |
Keywords: | математика методичні особливості число е математична освіта магістерські роботи математика методические особенности число е математическое образование магистерские работы mathematics methodological features number e math education student work |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Харківський національний автомобільно-дорожній університет |
Citation: | Харченко Д. О. Методичні особливості вивчення поняття числа е / Д. О. Харченко // Актуальні аспекти фундаменталізації математичної підготовки в сучасних вищих навчальних закладах: погляд студентів і молодих вчених : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. здобувачів вищ. освіти і молодих вчених, Харків, 12-13 квіт. 2018 р. / Харків. нац. авт.-дорож. ун-т. – Харків : ХНАДУ. – 2018. – С. 240–243. |
Abstract: | В статті розглянуто методичні особливості вивчення числа е, а саме методики визначення числа е та основні методи обчислення його значення, доцільність введення цих методів до аудиторних годин. В статье рассмотрены методические особенности изучения числа е, а именно методики определения числа е и основные методы вычисления его значения, целесообразность введения этих методов к аудиторным часам. The article discusses the methodological features of studying the number e, namely, methods for determining the number e and the main methods for calculating its value, the appropriateness of introducing these methods to classroom hours. |
URI: | http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3207 |
Appears in Collections: | Кафедра математики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Харченко Д. О .pdf | 2.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.