Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3093
Title: | Використання інтегрованих форм навчання в процесі формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку |
Other Titles: | Использование интегрированных форм обучения в процессе формирования элементарных математических представлений у детей дошкольного возраста Using of integratedclasses in the process of formation of elementary mathematical representations are revealed |
Authors: | Павленко, Т. Титаренко, Л. Павленко, Т. Титаренко, Л. Pavlenko, T. Tytarenko, L. |
Keywords: | інтеграція формування елементарних математичних уявлень інтегрований підхід дослідження систематизація цілісність интеграция формирование элементарных математических представлений integration formation of elementary mathematical concepts complex approach organization research systematization integrity |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди |
Citation: | Павленко Т. Використання інтегрованих форм навчання в процесі формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку / Т. Павленко, Л. Титаренко // Теорія і методика навчання: проблеми та пошуки : зб. наук. пр. - Харків : ХНПУ, 2019. - Вип. 16. - С. 188-196. |
Abstract: | The article deals one of the topical themes of preschool education-integration. The essence of concept of integration is revealed. The types of integration are characterized. The features of the organization of integrated classes in the process of formation of elementary mathematical representations are revealed. |
URI: | http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3093 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Павленко, Титаренко. Використання інтегрованих форм навчання.pdf | 3.86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.