Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2898
Название: Підсистема вправ для формування професійної фонетичної компетентності в англійській мові після німецької
Другие названия: Подсистема упражнений для формирования профессиональной фонетической компетентности в английском языке после немецкого
Subsystem of exercises for the formation of professional phonetic competence in English after German
Авторы: Чухно, О. А.
Ключевые слова: англійська фонетика
підсистема вправ
фонетична компетентність
майбутні вчителі
друга іноземна мова
английская фонетика
подсистема упражнений
фонетическая компетентность
будущие учителя
второй иностранный язык
english phonetics
exercise subsystem
phonetic competency
future teachers
second foreign language
Дата публикации: 2017
Издательство: Житомирський державний університет імені Івана Франка
Библиографическое описание: Чухно О. А. Підсистема вправ для формування професійної фонетичної компетентності в англійській мові після німецької / О. А. Чухно // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Сер. : Педагогічні науки. – Житомир : ЖДУ, 2017. – Вип. 4. – С. 145–154.
Краткий осмотр (реферат): У статті представлено підсистему вправ для формування фонетичної компетентності майбутніх учителів в англійській мові після німецької. Ураховуючи зміст і шляхи реалізації принципів навчання майбутніх учителів англійської мови після німецької, автор висуває вимоги до вправ і вирізняє їхні типи за спеціальними критеріями, обумовленими особливостями навчання майбутніх учителів вимови другої іноземної мови. Відповідно до етапів формування професійної фонетичної компетентності в англійській мові після німецької видокремлено групи та підгрупи вправ. Для кожної підгрупи запропоновано види вправ, які проілюстровано прикладами. В статье представлена подсистема упражнений для формирования фонетической компетентности будущих учителей в английском языке после немецкого. Принимая во внимание содержание и пути реализации принципов обучения будущих учителей английскому языку после немецкого, автор выдвигает требования к упражнениям и выделяет их типы по специальным критериям, обусловленным особенностями обучения будущих учителей произношению второго иностранного языка. В соответствии с этапами формирования профессиональной фонетической компетентности в английском языке после немецкого автор выделяет группы и подгруппы упражнений. Для каждой подгруппы предложены виды упражнений, которые проиллюстрированы примерами. Effective formation of future teachers' phonetic competence is predetermined by rational organization of their learning. The foundation for this is provided by a subsystem of exercises that serves to define and regulate the teacher's and students' actions in the process of foreign language pronunciation teaching and acquisition correspondingly. So far there have been developed exercises for forming future teachers' phonetic competence in the first foreign language. However, the problem of working out exercises for teaching the pronunciation of English after German still remains unsolved. The study is conducted on the basis of analyzing and generalizing the results of theoretical and practical experience of teaching the pronunciation of English as the first and the second foreign language to future teachers. Having taken into account the contents and the ways of implementing the principles of forming professional phonetic competence in English after German the author determines the requirements for the subsystem of exercises and defines the types of exercises according to specific criteria outlined owing to the peculiarities of teaching the second foreign language pronunciation to future teachers. In accordance with the stages of forming professional phonetic competence in English after German it is proposed to differentiatebetween four groups of exercises which are further subdivided into several subgroups. For every subgroup the authorsuggests kinds of exercises and illustrates them with examples. The developed subsystem of exercises may considerably facilitate the process of teaching the pronunciation of English after German to future teachers. Hence, proving its effectiveness experimentally can be considered the next step to be taken in the further elaboration of the research.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2898
ISSN: 2076-6173
Располагается в коллекциях:Кафедра англійської фонетики і граматики

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Чухно О. А. .pdf548.15 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.