Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2651
Title: | Question of learning English in the Waldorf schools of China |
Other Titles: | Питання вивчення англійської мови у вальдорфських школах Китаю Вопрос изучения английского языка в вальдорфских школах Китая |
Authors: | Ionova, O. M. Lakhmotova, Y. V. |
Keywords: | english language Waldorf pedagogy Steiner R. Waldorf school primary school China англійська мова вальдорфська педагогіка Штайнер Р. вальдорфська школа початкова школа Китай английский язык вальдорфская педагогика Штайнер Р. вальдорфская школа начальная школа Китай |
Issue Date: | Oct-2017 |
Publisher: | Наукова громадська організація "Соборність" (Україна), Центр сучасної педагогіки "Навчання без кордонів" (Канада, Монреаль) |
Citation: | Ionova O. M. Question of learning English in the Waldorf schools of China / O. M. Ionova, Y. V. Lakhmotova // Virtus : Scientific Journal / Editor-in Chief M. A. Zhurba. – Montreal : Learning Without Boarders, 2017. – Is. 17 (October). – p. 109–111. |
Abstract: | Were discussed the study of English in Waldorf schools in China. Were analyzed the methodology of teaching foreign languages in Waldorf primary schools. The purpose and content of the study of foreign languages at Waldorf School was determined. Were formed the peculiarities of studying English in the Waldorf schools. It was determined that the study of foreign languages at Waldorf Elementary School leads to the formation of a foreign language culture of students and to effective results in learning a foreign language. The role assigned to the teacher of English at Waldorf Primary School of the People's Republic of China was outlined. Розглянуто питання вивчення англійської мови у вальдорфських школах Китаю. Проаналізовано методику навчання іноземним мовам у вальдорфських початкових школах. Визначено мету та зміст вивчення іноземних мов у вальорфській школі. Сформовано особливості вивчення англійської мови у вальдорфських школах. Було визначено, що вивчення іноземних мов у вальдорфській початковій школі призводить до сформованості іншомовної культури учнів та до ефективних результатів у вивченні іноземної мови. Окреслена роль, яку відводять учителю англійської мови у вальдорфській початковій школі КНР. Рассмотрены вопросы изучения английского языка в вальдорфских школах Китая. Проанализировано методику обучения иностранным языкам в вальдорфских начальных школах. Определены цели и содержание изучения иностранных языков в вальдорфской школе. Сформированы особенности изучения английского языка в вальдорфских школах. Было определено, что изучение иностранных языков в вальдорфской школе приводит к формированию иноязычной культуры учащихся и к эффективным результатам в изучении иностранного языка. Обозначена роль, которую отводят учителю английского языка в вальдорфской школе КНР. |
URI: | http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/2651 |
ISSN: | 2410-4388 (Print) 2415-3133 (Online) |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ionova O. M., Lakhmotova Y. V. Question of learning english in the Waldorf schools of China .pdf | 5.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.