Теоретичне обґрунтування технології підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до формування морально-вольових якостей учнів основної школи

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2017-06-29
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ХНПУ імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті представлено теоретичне обґрунтування технології підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до формування морально- вольових якостей учнів основної школи. Визначено, що система вищої освіти в галузі фізичної культури і спорту призначена готувати висококваліфікованих фахівців для навчальної, виховної і оздоровчої роботи з різними групами населення, у тому числі і школярів. Проаналізовано різні підходи науковців до визначення поняття «технологія». При обґрунтуванні педагогічної технології виокремлено такі її етапи: мотиваційно-цільовий (передбачає усвідомлення студентами важливості цілеспрямованого формування в підлітків морально-вольових якостей та формування в майбутніх учителів фізичної культури здатності ставити низку послідовних цілей на шляху оволодіння готовністю до здійснення цього процесу); когнітивно-дієвий (спрямований на засвоєння студентами необхідних знань та вмінь); контрольно-коригувальний (забезпечує своєчасний контроль отриманих поточних результатів та при необхідності їх своєчасну корекцію). Акцентовано увагу на тому, що всі три етапи спрямовані на комплексну підготовку майбутніх вчителів фізичної культури до формування морально-вольових якостей учнів основної школи. В статье представлены теоретическое обоснование технологии подготовки будущих учителей физической культуры к формированию морально-волевых качеств учащихся основной школы. Определено, что система высшего образования в области физической культуры и спорта предназначена готовить высококвалифицированных специалистов для учебной, воспитательной и оздоровительной работы с различными группами населения, в том числе и школьников. Проанализированы различные подходы ученых к определению понятия «технология». При обосновании педагогической технологии выделены следующие ее этапы: мотивационно-целевой (предполагает осознание студентами важности целенаправленного формирования у подростков морально-волевых качеств и формирование у будущих учителей физической культуры способности ставить ряд последовательных целей на пути овладения готовностью к осуществлению этого процесса); когнитивно-действенный (направленный на усвоение студентами необходимых знаний и умений); контрольно-корректирующий (обеспечивает своевременный контроль полученных текущих результатов и при необходимости их своевременную коррекцию). Акцентировано внимание на том, что все три этапа направлены на комплексную подготовку будущих учителей физической культуры к формированию морально-волевых качеств учащихся основной школы. The article deals with theoretical grounding of technology for training of future teachers of physical education for forming moral and volitional qualities of secondary school students. It has been established that higher education system is designed to train skilled specialists in the field of physical education for academic, educational and health work with different groups of people, including secondary school students. There have been analyzed approaches by various scientists to determining the notion “technology”. Considering different points of view it has been determined that in the given research “technology” means a clearly defined algorithm of actions and operations which provides a guaranteed achievement of the set pedagogical goal. While grounding the pedagogical technology there have been distinguished the following stages of it: motivational and target-oriented (provides students’ awareness of the importance of target-oriented formation of moral and volitional qualities among secondary school students as well as their ability to set a number of sequent goals in the process of mastering the readiness for the realization of this process); cognitively efficient (directed to the acquisition of necessary knowledge and skills by teachers-to-be); control and adjustment (provides well-timed control of current results and their timely correction if required). It has been emphasized that all the three stages are designed for the complex training of future teachers of physical education for the formation of moral and volitional qualities among teenage students. These stages are mutually causal and closely interrelated. The author has drawn a conclusion that the training process of future teachers of physical education for the formation of moral and volitional qualities among teenage students foresees a rotation of these stages. It gives an opportunity to gradually increase the level of students’ readiness for the organization and practical implementation of this pedagogical process.
Опис
Ключові слова
технологія, підготовка, вчитель, фізична культура, морально-вольові якості, учні, основна школа, аспірантські работи, технология, подготовка, учитель, физическая культура, морально-волевые качества, ученики, основная школа, аспирантские работы, technology, training, teacher, physical education, mora land volitional qualities, students, secondary school, graduate work
Цитування
Дубовик Ю. М. Теоретичне обґрунтування технології підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до формування морально-вольових якостей учнів основної школи / Ю. М. Дубовик // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. / Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди ; за заг. ред. І. Ф. Прокопенка, С. Т. Золотухіної. – Харків : ХНПУ, 2017. – Вип. 57. – С. 85–92.