ДО ПОТРАКТУВАННЯ КОНЦЕПТУ В СУЧАСНОМУ МОВОЗНАВСТВІ
Завантаження...
Дата
2024
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У тезах проаналізовано поняття концепт, який відіграє значну роль у формуванні мовної свідомості людини. На сучасному етапі виділяють два найбільш поширені підходи до вивчення концепту: лінгвокогнітивний та лінгвокультурологійний. Ці підходи використовуються для аналізу концепту через призму картини світу, зокрема окремих її фрагментів, що пов’язані з ментальністю та культурою. Зазначено, що кожна людина має свою концептуальну систему світосприйняття, яка постійно змінюється залежно від набутого досвіду та знань. Завдяки концептам людина може конкретизувати образи свого мислення та зіставляти єдине ціле зі своїх образів і думок.
The theses analyze the notion of a concept, which plays a significant role in the formation of a person's linguistic consciousness. At the present stage, two most common approaches to the study of the concept are distinguished: linguocognitive and linguocultural. These approaches are used to analyze the concept through the prism of the world picture, in particular its individual fragments related to mentality and culture. It is noted that each person has his own conceptual system of world perception, which constantly changes depending on the acquired experience and knowledge. Thanks to concepts, a person can specify the images of his thinking and compare a single whole from his images and thoughts.
Опис
Ключові слова
концепт, лінгвокогнітологія, лінгвокультурологія, мовознавство, concept, linguocognitology, linguocultural science, linguistics
Цитування
Шабельник В. До потрактування концепту в сучасному мовознавстві. Наукові розвідки студентів факультету іноземної філології Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди : зб. тез наук. доп. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; за заг. ред. Т. В. Подуфалової. Харків, 2024. Вип. 5. С. 73–74.