БУЛІНГ ТА КІБЕРБУЛІНГ ЯК ЯВИЩЕ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2023-06-08
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Актуальність дослідження зумовлена поширенням проблеми булінгу та кібербулінгу, явища надзвичайно небезпечні, що негативно впливають на розвиток та самореалізацію особистості у закладах освіти та часто набуває серйозні негативні наслідки. Проблема булінгу може набувати обсягів не тільки у дитячому, але й дорослому середовищі, якій необхідно протидіяти. У даній роботі здійснено теоретичний аналіз явища булінгу, описано основні форми булінгу, чинники, що сприяють виникненню насильницької поведінки, розкрито індивідуальні характеристики, що притаманні жертвам булінгу, визначені причини та передумови виникнення поширення цього явища. Розглянуто соціально-профілактичні заходи щодо попередження виникнення булінгу у освітньому середовищі. The relevance of the study is determined by the spread of the problem of bullying and cyberbullying, extremely dangerous phenomena that negatively affect the development and self-realization of the individual in educational institutions and often have serious negative consequences. The problem of bullying can increase not only in the children's, but also in the adult environment, which must be countered. In this work, a theoretical analysis of the phenomenon of bullying is carried out, the main forms of bullying are described, factors that contribute to the emergence of violent behavior, individual characteristics inherent to victims of bullying are revealed, the reasons and prerequisites for the spread of this phenomenon are determined. Social and preventive measures to prevent the occurrence of bullying in the educational environment are considered.
Опис
Ключові слова
булінг, кібербулінг, соціально-педагогічна профілактика, освітнє середовище, bullying, cyberbullying, socio-pedagogical prevention, educational environment
Цитування
Ялліна В. Л., Басанець О. А. Булінг та кібербулінг як явище освітнього середовища. Освіта дорослих: світові тенденції, українські реалії та перспективи : зб. матеріалів ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 8–9 черв. 2023 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди та ін. ; редкол.: А. В. Боярська-Хоменко, В. М. Білик, О. М. Друганова та ін. Харків, 2023. С. 127–130.