Educational Studios: Theory and Practice

Анотація
The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientific approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. Вона містить роботи з сучасних перетворень освіти в Україні. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони були впроваджені, експериментально перевірені та затверджені на навчальній практиці. У монографії окреслено нові терміни та поняття, а також це розкриває педагогічні умови для підвищення якості освіти та виховання, оскільки вони були ідентифіковані та випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижением кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы ХНПУ им. Г. С. Сковороды. Она содержит работы из современных преобразований образования в Украине. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они были внедрены, экспериментально проверены и утверждены на учебной практике. В монографии обозначены новые термины и понятия, а также это раскрывает педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
Опис
Ключові слова
increasing the effectiveness of education, the transformation of education, primary education, secondary education, higher education, historical and pedagogical research, comparative research, socio-pedagogical research, research in the field of professional pedagogy, the theory of pedagogy, informal and non-formal education, educational institution management, informatization of education, professional status of a teacher, підвищення ефективності освіти, трансформація освіти, початкова освіта, середня освіта, вища освіта, історико-педагогічні дослідження, порівняльне дослідження, соціально-педагогічні дослідження, дослідження в галузі професійної педагогіки, теорія педагогіки, неформальна освіта, управління навчальним закладом, інформатизація освіти, професійний статус вчителя, повышение эффективности образования, трансформация образования, начальное образование, среднее образование, высшее образование, историко-педагогические исследования, сравнительное исследование, соціально-педагогічні дослідження, исследования в области профессиональной педагогики, теория педагогики, неформальное образование, управление учебным заведением, информатизация образования, профессиональный статус учителя
Цитування
Educational Studios: Theory and Practice : monograph / edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – 420 p.