Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1375
Title: | Description of personality cognitive component of scientific research culture of future music teachers |
Other Titles: | Опис когнітивного компонента особистості науково-дослідницької культури майбутніх учителів музики Описание когнитивного компонента личности научно-исследовательской культуры будущих учителей музыки |
Authors: | Tusheva, V. V. |
Keywords: | scientific-research culture personal qualities of researcher-musician-teacher professional-ideo-logical activity outlook theoretical thinking the artistic and cultural context of educational reality the scientific way of thinking науково-дослідна культура особисті якості вчителя музиканта дослідника професійно-ідеологічна діяльність вид теоретичне мислення художній і культурний контекст освітньої дійсності науковий спосіб мислення научно-исследовательская культура личные качества учителя музыканта исследователя профессионально-идеологическая деятельность вид теоретическое мышление художественный и культурный контекст образовательной действительности научный способ мышления |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | American Scientific Journal, New York (USA) |
Citation: | Tusheva V. V. Description of personality cognitive component of scientific research culture of future music teachers / V. V. Tusheva // American Scientific Journal. – New York, 2016. – № 7 (7). – Р. 61–64. |
Abstract: | The article examines the characteristics of a personality-cognitive component of the re-search culture of the future teachers of music as a special kind of competence in the new socio-cultural and infor-mation conditions. Syncretic nature of scientific and artistic knowledge at micro dialogue level as well as a reflex-ive understanding of personal Gnostic-cognitive processes, and macro dialogue as polyphonic theoretical reason-ing, conceptual positions, scientific methods, methodological approaches in a broader sense of the dialogue of cultures, forms the basis of a research of the future teacher of music. His or her intellectual activity is characterized by systemic, interdisciplinary, reflexivity is a coherent logical structure of interconnected pedagogical and artistic ideas, concepts that create a holistic educational approach of the researcher. У статті розглядаються характеристики особистісно-пізнавальної складової культури повторного пошуку майбутніх вчителів музики як особливої компетенції в нових соціокультурних та інформаційних умовах. Синкретичний характер наукових і художніх знань на рівні мікрообміну, а також рефлексивне розуміння особистісних гностико-пізнавальних процесів і макрообміну як поліфонічні теоретичні міркування, концептуальні позиції, наукові методи, методологічні підходи в ширшому сенсі діалог культур, лежить в основі дослідження майбутнього вчителя музики. Його інтелектуальна діяльність характеризується системною, міждисциплінарною рефлексивністю - це узгоджена логічна структура взаємопов'язаних педагогічних і художніх ідей, концепцій, які створюють цілісний освітній підхід дослідника. В статье рассматриваются характеристики личностно-познавательной составляющей культуры повторного поиска будущих учителей музыки как особой компетенции в новых социокультурных и информационных условиях. Синкретический характер научных и художественных знаний на уровне микрообмена, а также рефлексивное понимание личностных гностико-познавательных процессов и макрообмена как полифонические теоретические рассуждения, концептуальные позиции, научные методы, методологические подходы в более широком смысле диалог культур, лежит в основе исследования будущего учителя музыки. Его интеллектуальная деятельность характеризуется системной, междисциплинарной, рефлексивностью - это согласованная логическая структура взаимосвязанных педагогических и художественных идей, концепций, которые создают целостный образовательный подход исследователя. |
URI: | http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1375 |
Appears in Collections: | Кафедра музичного мистецтва |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Тушева В. А. .pdf | 975 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.