Методичні умови використання навчально-методичного забезпечення шкільного предмета (на прикладі географії)

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2014-09-03
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Класичний приватний університет (КПУ)
Анотація
Статтю присвячено методичним умовам використання навчально-етодичного забезпечення шкільного предмету як продуктивного інформаційного середовища. Розглянуто визначення понять “методичні умови” й “система”. На основі системного підходу сформульовано й розкрито методичні умови використання навчально-методичного забезпечення шкільного предмету (на прикладі географії). Статья посвящена методическим условиям использования учебно-методического обеспечения школьного предмета как продуктивной информационной среды. Рассмотрены определения терминов “методические условия” и “система”. На основе системного подхода сформулированы и раскрыты методические условия использования учебно-методического обеспечения школьного предмета (на примере географии). The article is devoted to methodic conditions of use training and methodological support school subject. Considered definitions of “methodical conditions” and “system”. On the basis of a systematic approach to formulate and disclose methodic conditions of use training and methodological support school subject (on example geography). It was found that the methodic conditions are considered as a set of contents, knowledge, skills, values, factors, methods and tools to implement the training and educational objectives of the subject; system – a collection of pieces, between which there are definite connections and relations, thus providing a certain unity, unity. On this basis, offered the following methodic conditions of effective use of training and methodological support school subject compliance training and methodological support aims, objectives and content of geography education; conjugation in the learning process with the learner-oriented, activity and competence-based approach; establishment of close relations between the components of training and methodological support and the most appropriate methods and instructional techniques; use in conjunction with other means of learning; use the variety of general and specific forms of training; applying components training and methodological support at different stages of the lessons; formation in teachers skills in the organization and implementation of training activities of students with the components of training and methodological support; formation in teachers and pupils of use skills on the computer. Their integrity, unity is provided by the fact that they include all the components of the educational system.
Опис
Ключові слова
географія, навчально-методичне забезпечення, шкільний предмет, методичні умови, система, навчально-методичний комплект, география, учебно-методическое обеспечение, школьный предмет, методические условия, система, учебно-методический комплект, geography, training and methodological support, school subject, methodic conditions, system, teaching and methodical set
Цитування
Стадник О. Г. Методичні умови використання навчально-методичного забезпечення шкільного предмету (на прикладі географії) / О. Г. Стадник // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Класичний приватний університет ; [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2014. – Вип. 38 (91). – 460–466 с.