ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Завантаження...
Дата
2022
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Анотація
В статті схарактеризовано суть,
особливості, техніки організації формувального
оцінювання учнів базової школи. Упровадження
формувального оцінювання в практику роботи
закладів загальної середньої освіти на рівні
базової школи, по-перше, дозволяє забезпечити
наступність у видах і методах оцінювання й
контролю між початковою й базовою
середньою освітою, по-друге – повною мірою
реалізувати їх діагностичну, коригувальну,
прогностичну, навчальну, розвивальну,
виховну, мотивувальну, управлінську функції.
Формувальне оцінювання як вид контролю
виступає не лише інструментом для
вимірювання навчальних досягнень учня, а й
засобом для навчання: дозволяє визначити
навчальні потреби учня, вчасно виявляти
утруднення й запобігати їх нашаруванню,
формувати внутрішню мотивацію до навчання,
спонукати до самопізнання, саморозвитку,
самовдосконалення, саморефлексії, формувати
упевненість у собі, запобігати побоюванням
помилятися, зміцнювати товариськість і
відчуття значимості в колективі. Водночас
формувальне оцінювання допомагає вчителю
ефективно планувати процес викладання й
навчання, передбачати можливості для
підтримки учня, надавати йому конструктивні
рекомендації щодо шляхів поліпшення
результатів навчання, відстежувати прогрес у
навчанні, діагностувати досягнення на
кожному з етапів навчання. Цьому сприяють
техніки формувального оцінювання, як-от:
«Картки для узагальнення матеріалу»,
«Доповни твердження», «Помилкові
твердження», «Знайди відмінності», «Дві зірки
й одне бажання», «Однохвилинне есе»,
навчальне портфоліо тощо. The article characterizes the essence,
features, techniques of formative organization
evaluation of elementary school students. Implementation
formative assessment in work practice
institutions of general secondary education at the level
basic school, firstly, allows to provide
continuity in the types and methods of evaluation and
control between initial and basic
secondary education, secondly - in full
implement their diagnostic, corrective,
prognostic, educational, developmental,
educational, motivational, managerial functions.
Formative assessment as a type of control
acts not only as a tool for
measurement of the student's educational achievements, and
a tool for learning: allows you to determine
to identify the student's educational needs in a timely manner
difficulties and prevent their layering,
form internal motivation for learning,
encourage self-discovery, self-development,
self-improvement, self-reflection, form
self-confidence, prevent fears
make mistakes, strengthen camaraderie and
feeling of importance in the team. Simultaneously
formative assessment helps the teacher
effectively plan the teaching process and
training, provide opportunities for
student support, provide him with constructive
recommendations on ways to improve
learning outcomes, track progress in
training, diagnose achievements on
to each of the stages of education. They contribute to this
formative assessment techniques such as:
"Cards for summarizing the material",
"Complete the statements", "False
statement", "Find the differences", "Two stars
and one wish", "One minute essay",
educational portfolio, etc.
Опис
Ключові слова
оцінювання учнів базової школи, формувальне оцінювання, техніки формувального оцінювання, заклади загальної середньої освіти, evaluation of basic school students, formative evaluation, techniques of formative evaluation, institutions of general secondary education
Цитування
Зеленська Л. Д. Педагогічний інструментарій організації формувального оцінювання в закладах загальної середньої освіти / Л. Д. Зеленська, М. О. Михайленко // Наукові записки. Сер.: Педагогічні науки / Центральноукр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. – 2022. – Вип. 203. – С. 11–18.