Магістерські роботи
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Магістерські роботи за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 805
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАдаптація першокурсників до навчання у закладі вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Гречка, К. В.У дослідженні адаптація розглядається як активне пристосування до нових умов в новому середовищі та взаємозв’язок між середовищем і особистістю. В адаптаційному процесі людини до мінливих умов середовища виділено фізіологічну, соціальну і психологічну фази. Визначено, шо основними видами адаптації студентів першого року навчання є формальна, соціально-психологічна, дидактична та особистісно-психологічна адаптація. До основних етапів адаптаційного процесу першокурсника віднесено підстроювання і пристосування до нових умов навчального процесу у ЗВО, пристосування до мінливого режиму навчального процесу, становлення студента-першокурсника членом нового колективу. Схарактеризовано зміст адаптації студентів-першокурсників, який полягає у вирішенні таких основних проблем: відсутність навичок психологічної саморегуляції, більш високі вимоги викладачів, неготовність до самостійного життя, відмінність у формах, методах і засобах навчання школи і ЗВО, соціально-економічні проблеми іногородніх студентів, мовленнєва проблема для студентів-іноземців та їх пристосування до нового культурного середовища. Розглянуто основні методики виявлення основних проблем адаптації студентів-першокурсників. Показана роль студентської академічної групи та її куратора у процесі соціально-психологічної адаптації студентів-першокурсників. Розроблена програма успішної адаптації студентів першого року навчання, яка складається з виховної роботи, групових дій та розробки сценаріїв різноманітних виховних заходів, вечорів тощо. It is determined that the main types of adaptation of students in the first year of study are formal, socio-psychological, didactic and personal-psychological adaptation. The main stages of the adaptation process of the freshman include adjustment and adaptation to the new conditions of the educational process in the institution of higher education, adaptation to the changing regime of the educational process, becoming a first-year student member of a new team. The content of adaptation of first-year students is characterized, which is to solve the following main problems: lack of skills of psychological self-regulation, higher demands of teachers, unpreparedness for independent living, differences in forms, methods and means of teaching schools and vocational schools, socio-economic problems a problem for foreign students and their adaptation to a new cultural environment. The main methods of identifying the main problems of adaptation of first-year students are considered. The role of the student academic group and its curator in the process of social and psychological adaptation of first-year students is shown. The program of successful adaptation of students of the first year of study which consists of educational work, group actions and development of scenarios of various educational actions, evenings, etc. is developed.
- ДокументАдаптації і модифікації освітнього процесу для молодших школярів з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Чемова, М. Є.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз та узагальнення результатів дослідження проблеми організації інклюзивного навчання молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. Розглянуто особливості дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Науково обґрунтовано і експериментально перевірено формування рівня навчальної діяльності дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями з врахуванням адаптації та модифікації освітнього процесу. In the qualification work the theoretical analysis and generalization of the results of the research of the problem of the organization of inclusive education of junior schoolchildren with intellectual disabilities is carried out. Features of children of primary school age with intellectual disabilities are considered. The formation of the level of educational activity of children of primary school age with intellectual disabilities, taking into account the adaptations and modifications of the educational process, has been scientifically substantiated and experimentally tested.
- ДокументАкмеологічний підхід до управління організацією(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Калюжна, Н. С.У дослідженні висвітлено теоретико-прикладні аспекти управління організацією на засадах акмеологічного підходу. Зокрема, обґрунтовано шляхи його реалізації в освітній організації. Проведено оцінювання управління школою з позиції акмеологічного підходу й на підставі отриманих результатів розроблено комплексно-цільову програму з удосконалення акмеологічного управління. Проведено експертизу програми й обчислено валові витрати на її впровадження. The study highlights the theoretical and applied aspects of organizational management on the basis of acmeological approach. In particular, the ways of its implementation in the educational organization are substantiated. The evaluation of school management from the standpoint of acmeological approach was carried out and on the basis of the obtained results a comprehensive and targeted program for improving acmeological management was developed. The examination of the program was carried out and the gross costs for its implementation were calculated.
- ДокументАКСІОМАТИЧНИЙ МЕТОД У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ГЕОМЕТРІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Трошечко, В. В.У роботі схарактеризовано основні питання аксіоматичного методу в геометрії в їх історичній ретроспективі, обґрунтовано теоретичні основи аксіоматичного методу, а саме: з’ясовано загальні питання аксіоматики про математичну структуру; інтерпретації систем аксіом; несуперечливість, незалежність і повноту системи аксіом; проаналізовано аксіоматичні побудови евклідової геометрії (системи аксіом Д. Гільберта, Г. Вейля, А. Колмогорова, О. Погорєлова та інших); розглянуто деякі форми неевклідових геометрій (сферична геометрія, геометрія М. Лобачевського) тощо. У дослідженні представлено методичну розробку елективного курсу «Аксіоматичний метод у геометрії. Неевклідові геометрії», з’ясовано вплив його реалізації на підвищення якісних показників навчання школярів. The main characteristics of the axiomatic method in geometry in their historical retrospective are characterized in the work, the theoretical bases of the axiomatic method are substantiated, namely: the general questions of axiomatics about mathematical structure are clarified; interpretation of axiom systems; consistency, independence and completeness of the system of axioms; axiomatic constructions of Euclidean geometry (systems of axioms of D. Hilbert, G. Weil, A. Kolmogorov, O. Pogorelov and others) are analyzed; some forms of non-Euclidean geometries (spherical geometry, Lobachevsky's geometry), etc. are considered. The study presents the methodological development of the elective course "Axiomatic method in geometry. Non-Euclidean geometries ", the influence of its implementation on the improvement of quality indicators of schoolchildren's education is clarified.
- ДокументАКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ КОПЛЕКСНИХ ЗАНЯТЬ З ОЗНАЙОМЛЕННЯ З КАРТИНАМИ ХУДОЖНИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Гуренко, С. В.У роботі розглянуто теоретичні питання проблеми активізації пізнавальної діяльності старших дошкільників. Розкрито значення художньої професійної творчості у пізнавальному розвитку дошкільників. Запропоновано технологію використання комплексних занять з ознайомлення з картинами художників з метою активізації пізнавальної діяльності дітей старшого дошкільного віку. Theoretical issues of the problem of activation of cognitive activity of older preschoolers are considered in the paper. The paper reveals role of artistic professional creativity in the cognitive development of preschoolers. It proposes the technology of using complex classes for getting acquainted with the paintings of artists in order to activate the cognitive activity of older preschool children.
- ДокументАкцентуації характеру у підлітків з психосоматичними захворюваннями(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Саутенко, К. О.В роботі досліджено проблему проявів у поведінці типів акцентуацій характеру у дітей підліткового віку з різними психосоматичними хворобами. Результати даного дослідження можуть бути використані психологами і педагогами у різних сферах суспільного життя, батьками дітей, вчителями загальноосвітніх шкіл, класними керівниками, керівниками дитячих гуртків, студій при проведенні бесід, диспутів. The problem of manifestations in behavior of types of accentuations of character at children of teenage age with various psychosomatic illnesses is investigated in work. The results оf thіs study can be used by psychоlоgіsts and educatоrs іn varіоus spheres оf publіc lіfe, parents оf chіldren, secоndary schооl teachers, class teachers, leaders оf chіldren's clubs, studіоs fоr іntervіews, debates.
- ДокументАНГЛІЙСЬКІ Й УКРАЇНСЬКІ ФРАЗЕОЛОГІЧНІ ОДИНИЦІ З КОМПОНЕНТОМ-НАЗВОЮ ПРЕДМЕТІВ ПОБУТУ: СЕМАНТИЧНИЙ ТА ЕТНОКУЛЬТУРНИЙ АСПЕКТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Козакова, М. В.У кваліфікаційній роботі розглянуто англійські й українські фразеологічні одиниці з назвами предметів побуту. Актуальність дослідження зумовлена загальними тенденціями в сучасній лінгвістиці до всебічного вивчення фразеологічної семантики, а також необхідністю детального аналізу різних фразеологічних груп у зіставному аспекті, що допоможе з’ясувати деякі невирішені питання у сфері фразеології. У роботі визначено найбільш продуктивні компоненти-назви предметів побуту у фразеологізмах англійської й української мов, класифіковано досліджувані одиниці за семантичною ознакою, окреслено етнокультурну специфіку фразеологізмів, що виявляється передусім на рівні їх семантики, яка пов’язана з економікою й культурою країни, способом життя, традиціями та світоглядом певного народу. The graduation paper deals with English and Ukrainian idioms containing the names of household items. The topicality of this research is determined by the general trends in modern linguistics towards a comprehensive study of phraseological semantics as well as the necessity of a detailed comparative analysis of various phraseological groups in different languages that will help to clarify some unresolved issues in the field of phraseology. The research focuses on identifying the most productive components of English and Ukrainian idioms containing the names of household items, classifying the phraseological units in question according to the semantic criterion, and describing their national and cultural characteristics. It has been found that the distinctive ethnocultural features are mostly manifested in the semantics of the phraseological units related to the economy and culture of the country, way of living, traditions, and world view of a particular nation.
- ДокументАНГЛІЙСЬКІ ЛЕКСИЧНІ ОДИНИЦІ НОМІНАЦІЇ ТА ДЕСКРИПЦІЇ ЮВЕЛІРНИХ ПРИКРАС (НА МАТЕРІАЛІ СУЧАСНИХ ЛЕКСИКОГРАФІЧНИХ ТА ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ДЖЕРЕЛ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Собченко, Т. М.У роботі представлено дослідження англомовних лексичних одиниць номінації та дескрипції на позначення «ювелірних прикрас», яке виконане на матеріалі сучасних лексикографічних та публіцистичних джерел. На першому етапі розглянуто співвідношення структури та семантики в мові, поняття лексико-семантичної групи та особливості вивчення лексики найменувань ювелірних прикрас та виробів в англійській мові. На другому етапі основна увага приділена дослідженню лексико-семантичного поля «ювелірні прикраси», аналізу мотивації номінацій одиниць на позначення «ювелірних прикрас», та дослідженню функціонування таких одиниць у площині публіцистичних (Інтернет) видань. На останньому етапі розроблено систему вправ для розвитку іншомовної комунікативної компетенції з теми “Jewellery” для старших класів закладів загальної середньої освіти з поглибленим вивченням англійської мови. The presented paper studies the English-language lexical units of nomination and description of “jewellery”; the study is based on the material of modern lexicographic and media sources. In the first stage, the relationship between structure and semantics in the language, the concept of the lexical-semantic group, and the peculiarities of studying the vocabulary of the names of jewellery in English were considered. In the second stage, the main attention is paid to the study of the lexical-semantic field “jewellery”, the analysis of the motivation of nominations of units related to the sphere of “jewellery”, and the study of the functioning of such units in the field of Internet editions. In the last stage, a system of exercises for the development of foreign language communicative competence on the topic of “Jewellery” was developed for senior forms of secondary schools specializing in English.
- ДокументАнодування танталу в електролітах різного складу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Гончар, Ю. В.У кваліфікаційній роботі розглянуто одержання оксидних плівок на поверхні танталу під час анодування у кислотних електролітах. Виявлено оптимальні умови анодування, при яких формуються забарвлені оксидні плівки. Одержані дані показали, що такі плівки виявляють високу корозійну стійкість, а застосування органічних електролітів для анодування є таким же ефективним, як і застосування сульфатного електроліту. The qualification work considers the production of oxide films on tantalum surface during anodizing in acidic electrolytes. Optimal anodizing conditions are revealed, in which colored oxide films are formed. The data obtained showed that such films show high corrosion resistance, and using of organic electrolytes for anodizing is as effective as using of sulfuric electrolyte.
- ДокументАнтикризове регулювання національної економіки в умовах нових глобальних викликів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Сухов, В. М.У магістерській роботі обґрунтовано необхідність та визначено пріоритетні напрямів державного антикризового регулювання економіки України як суб’єкта світового господарства, з'ясовано його змістовні характеристики та особливості в умовах сучасних глобалізаційних процесів для підвищення ефективності державної регуляторної діяльності. Визначено сутність та природа економічних криз і циклів на базі економічної теорії, виявлено фундаментальні причини кризових явищ в економці України; поглиблено обґрунтування необхідності державного втручання в розвиток економічних відносин в період кризи та його адаптації до глобальних умов; виявлено ключові елементи, напрями й інструменти антикризового державного регулювання реального сектора на основі аналізу теоретико-методологічного базису концепцій економічної циклічності та антикризового державного регулювання; проаналізовано світовий рейтинг України з позицій антикризового державного регулювання соціально-економічних систем, визначено його пріоритетність; сформульовані пропозиції і рекомендації щодо вдосконалення антикризового державного регулювання економіки України в умовах нових глобальних викликів та підвищення ефективності застосування антикризових заходів. В магистерской работе обоснована необходимость и определены приоритетные направления государственного антикризисного регулирования экономики Украины как субъекта мирового хозяйства, выяснены его содержательные характеристики и особенности в условиях современных глобализационных процессов для повышения эффективности государственной регуляторной деятельности. Определены сущность и природа экономических кризисов и циклов на базе экономической теории, выявлены фундаментальные причины кризисных явлений в экономике Украины; углублено обоснование необходимости государственного вмешательства в развитие экономических отношений в период кризиса и его адаптации к глобальным условиям; выявлены ключевые элементы, направления и инструменты антикризисного государственного регулирования реального сектора на основе анализа теоретико-методологического базиса концепций экономической цикличности и антикризисного государственного регулирования; проанализирован мировой рейтинг Украины с позиций антикризисного государственного регулирования социально-экономических систем, определена его приоритетность; сформулированы предложения и рекомендации по усовершенствованию антикризисного государственного регулирования экономики Украины в условиях новых глобальных вызовов и повышению эффективности применения антикризисных мер. The master's thesis substantiates the need and identifies priority areas of state anti-crisis regulation of Ukraine's economy as a subject of the world economy, clarifies its content characteristics and features in modern globalization processes to improve the efficiency of state regulatory activity. The essence and nature of economic crises and cycles on the basis of economic theory are determined, the fundamental causes of crisis phenomena in the economy of Ukraine are revealed; indepth substantiation of the need for state intervention in the development of economic relations during the crisis and its adaptation to global conditions; identified key elements, directions and tools of anti-crisis state regulation of the real sector based on the analysis of the theoretical and methodological basis of the concepts of economic cyclicality and anti-crisis state regulation; the world rating of Ukraine from the standpoint of anti-crisis state regulation of socio-economic systems is analyzed, its priority is determined; formulated proposals and recommendations for improving anti-crisis state regulation of Ukraine's economy in the face of new global challenges and improving the effectiveness of anti-crisis measures.
- ДокументАнтонімія фразеологічних одиниць на позначення стосунків у родині(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Белянінова, А. О.В роботі розглянуто переклад фразеологічних одиниць сучасної англійської мови. На основі аналізу досліджуваних фразеологічних одиниць, зроблено висновок, що фразеологізми на позначення людських стосунків мають фразеологічні одиниці з протилежним значенням. Характерною особливістю фразем є перехідні явища, що відтворюють види людських взаємовідносин. Це можна побачити при розглядання фразеологічних одиниць, що позначають такі стосунки як ненависть, симпатія, дружба. Проаналізувавши всі групи фразеологічних одиниць на позначення якостей людських взаємовідносин, можна зробити висновок, що переважають фраземи на позначення негативних видів стосунків. Дуже часто в англійській мові для вираження людських взаємовідносин використовують антоніми. The paper considers the translation of phraseological units of modern English. Based on the analysis of the phraseological units under study, the conclusion is made that phraseological units denoting human relations have phraseological units with the opposite meaning. A characteristic feature of the phraseological units is the transitive phenomena reproducing the types of human relations. This can be seen when looking at phraseological units denoting such relations as hatred, sympathy, friendship. Having analysed all the groups of phraseological units for denoting the qualities of human relations, we can conclude that phrases predominate for denoting negative types of relations. Very often antonyms are used in English to express human relationships.
- ДокументАрмія і сучасне суспільство: соціологічний вимір(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Постол, А. В.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі функціонуванні армії у сучасному українському суспільстві. Армія розглядається як головний та вирішальний засіб ведення війни, основний інструмент забезпечення принципу суверенності, як гарант суверенітету національної держави. Об’єктом дослідження виступили студенти факультету соціальних і поведінкових наук Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Предметом дослідження — особливості ставлення населення України до армії в умовах сучасного українського суспільства. Мета кваліфікаційної роботи полягає у визначенні особливостей функціонування армії у сучасному українському суспільстві. Метод дослідження проблеми — анкетне опитування студентів факультету соціальних і поведінкових наук Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. У роботі розглянуто теоретико-методологічні підходи до вивчення проблеми армії як соціального явища, схарактеризовано чинники та особливості функціонування армії у сучасному українському суспільстві; обґрунтовується сутність та роль армії як основного інструменту забезпечення принципу суверенності; за результатами пілотажного соціологічного дослідження схарактеризовано ставлення населення України до армії в сучасному українському суспільстві. The qualification work is devoted to the problem of the functioning of the army in modern Ukrainian society. The army is considered as the main and decisive means of warfare, the main resource for ensuring the principle of sovereignty, as a guarantor of the sovereignty of the nation-state. The object of the study was students of the Faculty of Social and Behavioral Sciences of Kharkiv National Pedagogical University named after G.S. Skovoroda. The subject of the study is the peculiarities of the attitude of the population of Ukraine to the army in the conditions of modern Ukrainian society. The purpose of the qualification work is to determine the peculiarities of the functioning of the army in modern Ukrainian society. Method of researching the problem — questionnaire survey of students of the Faculty of Social and Behavioral Sciences of Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Skovoroda. The qualification work considers theoretical and methodological approaches to the study of the problem of the army as a social phenomenon, describes the factors and features of the functioning of the army in modern Ukrainian society; the essence and role of the army as the main resource for ensuring the principle of sovereignty is substantiated; based on the results of the sociological research, the attitude of the population of Ukraine to the army in modern Ukrainian society is characterized.
- ДокументАРХЕТИПИ ТА СТЕРЕОТИПИ В АНГЛОМОВНІЙ ЛІТЕРАТУРІ: Т. ДРАЙЗЕР «СЕСТРА КЕРРІ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Колесник, М. А.Ця робота присвячена осмисленню та аналізу роману видатного американського письменника Теодора Драйзера «Сестра Керрі». У першому розділі осмислено тенденції американської літератури початку ХХ століття, доби, коли був написаний роман «Сестра Керрі» (1900 р.). Виокремлено літературні напрями: реалізм та натуралізм. Розглянуто чинники соціального життя, які вплинули на літературу цього періоду. У другому розділі дипломної роботи представлено аналіз творчості Теодора Драйзера. Досліджено вплив суспільно-політичних факторів на творчість письменника, який віддзеркалився у романі «Сестра Керрі». Проаналізовано роботи відомих критиків, які намагалися визначити стиль та особливості рис напрямів. Досліджено новаторство Теодора Драйзера у створенні жіночого образу в американській літературі, а саме новий підхід до образу «занепалої жінки». У третьому розділі представлено детальний аналіз художнього образу головної героїні роману та інтерпретація інших жіночих образів, їхній вплив на Керрі, а саме образи Мінні, місіс Гейл, місіс Герствуд, місіс Венс та Лоли. Завдяки детальному аналізу усіх жіночих образів, ми змогли наблизитися до повного визначення самої Керрі та простежити зміну її образу упродовж роману. Дослідивши жіночі образи, ми змогли зробити висновок, що вони ввібрали в себе загальні якості американського національного характеру з його прагненням успіху та заможності. Розроблено план уроку з зарубіжної літератури для старших класів. This work is devoted to the comprehension and analysis of the novel "Sister Carrie" by the famous American writer Theodore Dreiser.In the first part, the trends of American literature of the early 20-th century, the era when the novel "Sister Carrie" (1900) was written, are comprehended. Literary trends are singled out: realism and naturalism. The factors of social life that influenced the literature of this period are considered. The second part of the thesis presents an analysis of the works of Theodor Dreiser. The influence of socio-political factors on the writer’s work, which is reflected in the novel "Sister Carrie", is investigated. The works of famous critics who tried to define the style and features of the trends are analyzed. The innovation of Theodore Dreiser in the creation of the female image in American literature, namely a new approach to the image of the "fallen woman" is investigated. The third part presents a detailed analysis of the artistic image of the main character of the novel and interpretation of other female characters, their influence on Carrie, namely the images of Minnie, Mrs. Gale, Mrs. Gerstwood, Mrs. Vance and Lola. Through a detailed analysis of all female characters, we were able to come closer to a complete definition of Carrie herself and trace the change of her image throughout the novel. Having studied the female characters, we were able to conclude that they absorbed the general qualities of the American national character with its desire for success and wealth. A lesson plan on foreign literature for high school students has been developed.
- ДокументАутекoлoгічні oсoбливoсті сoрoкoпуда тернoвoгo Lanius Collurio в НПП «Гoмільшанські ліси»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Фрoленкoва, Ю. І.Метoю рoбoти булo встанoвити аутекoлoгічні oсoбливoсті сoрoкoпуда тернoвoгo (Lanius collurio) в Націoнальнoму прирoднoму парку «Гoмільшанські ліси» та oкoлицях села Гайдари. Целью работы было установить аутекологические особенности сорокопуда тернового (Lanius collurio) в Национальном природном парке «Гомельшанские леса» и окрестностях села Гайдары. The aim of the work was to establish the autoecological features of the Lanius collurio in the Gomilshansky Forests National Nature Park and on the outskirts of the village of Gaidary.
- ДокументБіологічні особливості та структура популяції соснового насіннєвого клопа (Leptoglossus оccidentalis Heidemann) на території ботанічного саду ХНПУ імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Маляр, О. В.Мета дослідження – встановити біологічні особливості Leptoglossus occidentalis в умовах ботанічного саду ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Цель исследования – установить биологические особенности в условиях ботанического сада ХНПУ имени Г. С. Сковороды. The aim of the study was to establish the biological characteristics of Leptoglossus occidentalis in the botanical garden of KhNPU named after GS Skovoroda.
- ДокументБіологія розмноження лиски звичайної в урболандшафтах м. Харків(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Іванчук-Ягодкін, А. О.Мета роботи – дослідити біологію розмноження лиски в умовах урбанізованого ландшафту м. Харків. Цель работы – исследовать биологию размножения лыски в условиях урбанизированного ландшафта г. Харьков. The purpose of the work - to investigate the biology of reproduction of coots in the conditions of the urban landscape of Kharkiv.
- ДокументБіомоніторинг антропогенних екосистем на забруднення інсектицидами на прикладі агроценозів Харківської області(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Заможська, Г. Ю.Мета дослідження: біоіндикація складових антропогенних екосистем на предмет забруднення інсектицидами за допомогою Bombyx mori L. Цель исследования: биоиндикация составляющих антропогенных экосистем на предмет загрязнения инсектицидами посредством Bombyx mori L. The purpose of the study: bioindication of components of anthropogenic ecosystems for contamination with insecticides using Bombyx mori L.
- ДокументВарваризація Римської імперії як покажчик трансформації на межі епох(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Діас, Г.В роботі розглянуто падіння Римської імперії, що становить одну з найцікавіших і найважливіших проблем світової історії. Питання про пізню Римську імперію викликало і викликає величезний інтерес у істориків різних напрямів. В дослідженні римської історії узагальнено картину римсько-варварських відносин доби пізньої Римської імперії, встановлено характерні риси римсько-варварського культурного симбіозу. The paper examines the fall of the Roman Empire, which constitutes one of the most interesting and important issues in world history. The question of the Late Roman Empire has aroused and is of great interest to historians of different directions. The study of Roman history summarises the picture of Roman-Barbarian relations of the Late Roman Empire era and establishes the characteristic features of Roman-Barbarian cultural symbiosis.
- ДокументВДОСКОНАЛЕННЯ КООРДИНАЦІЙНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ ТАНЦІВНИКА В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДО КОНЦЕРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Хуан, ШентінУ кваліфікаційній роботі проаналізовано літературу з проблеми вдосконалення координаційної витривалості танцівника засобами підготовки до концертної діяльності та встановлено, що більшість фахівців пропонують розглядати витривалість як фізичну якість, яка має різновиди й розвивається в залежності від типу рухової активності особистості. Координаційна витривалість має велике значення в професійній діяльності танцівника різних видів танців, пов'язана із розвитком координації, дихальної системи, м'язового апарату. Уточнено сутність ключових понять: витривалість, координаційна витривалість танцівника, концертна діяльність. З’ясовано специфіку вдосконалення координаційної витривалості танцівника в процесі підготовки до концертної діяльності, яка виявляється у розробці етапності цього процесу в тісному зв'язку методів та засобів. The qualification work analyses the literature on the problem of improving the dancer's coordination endurance by means of preparation for concert activity and establishes that most experts propose to consider endurance as a physical quality that has varieties and develops depending on the type of motor activity of the individual. Coordination endurance is of great importance in the professional activity of a dancer of different types of dances, associated with the development of coordination, respiratory system, muscular apparatus. The essence of key concepts is clarified: endurance, coordination endurance of a dancer, concert activity. The specificity of improving the dancer's coordination endurance in the process of preparation for concert activity is revealed, which is manifested in the development of the stages of this process in close connection with methods and means.
- ДокументВдосконалення процесу навчання фізики в закладах загальної середньої освіти шляхом використання інтерактивних технологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Пацульда, В. В.В роботі проаналізовано теоретичні і методичні аспекти вдосконалення процесу навчання фізики в закладах загальної середньої освіти шляхом використання інтерактивних технологій. Опрацьовано та систематизовано відомості щодо використання інтерактивних технологій на уроках фізики при підготовці здобувачів у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовано та систематизовано наукову літературу з питань застосування інтерактивних технологій при підготовці здобувачів у закладах загальної середньої освіти на заняттях з фізики; узагальнено та синтезовано освітні концепції підготовки здобувачів у закладах загальної середньої освіти; досліджено емпіричні методи: спостереження, експертну оцінку, бесіди, анкетування. Розроблено методичні поради для удосконалення процесу навчання фізики, які сприяють підвищенню ефективності освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти. This paper analyses theoretical and methodological aspects of improving the process of teaching physics in general secondary education institutions through the use of interactive technologies. The information on the use of interactive technologies in physics classes has been processed and systematized. The information of using interactive technologies at physics lessons in preparation of applicants for general secondary education was processed and systematized. The scientific literature on the issues of interactive technologies application in the training of applicants in institutions of general secondary education in physics classes was analyzed and systematized; the educational concepts of applicants' training in institutions of general secondary education were summarized and synthesized; empirical research methods: observation, expert evaluation, expert evaluation, training of applicants in physics classes were studied. the following empirical methods were researched: observation, expert assessment, interviews, questionnaires. Methodological advice on improving the process of teaching physics, which contributes to the effectiveness of the educational process in general secondary education institutions, has been developed.