Кафедра зарубіжної лiтератури та слов’янських мов імені професора Михаїла Гетманця
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра зарубіжної лiтератури та слов’янських мов імені професора Михаїла Гетманця за Тема ""Незнайомки""
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПРО ДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗКРИТТЯ ТЕМИ ПАМ’ЯТІ В ПОВІСТІ ПАТРІКА МОДІАНО «НЕЗНАЙОМКИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18) Козлова, А. Г.Стаття присвячена аналізу оповідання сучасного французького письменника, лауреата Нобелівської премії Патріка Модіано "Незнайомки" (1999) з точки зору специфіки відображеної в ньому теми пам'яті. Повість має тричастинну композицію і складається з жіночих монологів, які створюють триптих. Це три окремі історії ретроспективного характеру, які пов'язані між собою не наскрізними персонажами та хронологією подій, а волею авторки та особливостями наративної системи, і - головне - глибинним характером змісту. Погоджуючись з думкою про наявність у творі "системи дзеркал", ми звертаємо увагу на наявність системи наскрізних мотивів, які також сприяють формуванню художньої цілісності та створенню загальної концепції "Незнайомки". Серед таких мотивів - мотив горя, мотив самогубства/вбивства, мотив "невпізнаваності", мотив самотності та пов'язаний з ним мотив порожнечі. Усі вони формуються саме у спогадах героїнь, створюючи ілюзію відсутності авторського втручання. Набуття пам'яті, звернення до її глибин, збереження пам'яті для героїнь-оповідачок оповідання стає можливістю розібратися з собою і своїм минулим, подолати відчуження і самотність, повернутися до себе. Пам'ять стає запорукою визначеності, самоусвідомлення, самоствердження та утвердження власного буття. The article is devoted to the analysis of the story «Des inconnues» (1999) by a modern French writer and a Nobel Prize winner Patrick Modiano, from the point of view of the specifics of the theme of memory reflected in it. The story has a three-part composition and consists of female monologues that create a triptych. These are three separate stories of a retrospective nature, which are connected not by crosscutting characters and the chronology of events, but by the will of the author and the peculiarities of the narrative system, and – most importantly – by the deep nature of the content. Agreeing with the idea that the work has a «system of mirrors» in it, we pay attention to the presence of a system of cross-cutting motifs, which also contribute to the formation of artistic integrity and the creation of the general concept of «Des inconnues». Among such motives are the motive of grief, the motive of suicide/murder, the motive of «unrecognizability», the motive of loneliness and the related motive of emptiness. All of them are formed specifically in the memories of the heroines, creating the illusion of the absence of the author's intervention. Acquiring memory, turning to its depths, preserving memory for the heroines-narrators of the story becomes an opportunity to deal with oneself and one’s past, overcome alienation and loneliness, and return to oneself. Memory becomes a guarantee of certainty, self-awareness, self-affirmation and affirmation of one’s own being.